Tekniikkakeskustelut > Kalusteet ja sisustus

Keskustelua kulkineen astioista, tiskaamisesta ja muustakin ruokailuun liittyvästä

<< < (3/8) > >>

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: HiTec -  5.08.2015     kello on 09:07 ---Ei tartte pelätä että lautanen lastinsa alla notkahtaisi ja juomalasikin pysyy ojennuksessa kun siihen tarttuu. Ja muutenkin henk.koht. noista pahvisista tuntuu jäävän myös makua, mutta tämä voi olla enempi mutua, sillä milläs tuon osoitat ::) Ja kun välineet ovat joka tapauksessa metaliset, niin se muovilautanen on jo yhden kauden jälkeen naarmuilla = epähygieninen ja lentää pois. Eli mukavuus ja kestävyys on sen homman pointti tässä(kin) kohtaa 8)
Tälläinenkin perversio on allekirjoittaneella, satun meinaan pitämään tiskaamisesta :o Jo ennen muinoin kotona skidinä, aikaa ennen tiskikoneita, se olin minä kun hoidin talouden tiskit. Ja kun se kone lopulta tuli, se olin minä kun sen täytti & tyhjensi. Eli tässä keraamisten lautasten tapauksessa siis pääsen tiskaamaankin :D

Mutta rehellisyyden nimissä on sanottava että ei tuo keramiikka kuitenkaan ole kuin Ikean Oftast -sarjaa, niin lautaset kuin kulhotkin = varsin halpaa & ohkaista ja siten myös keveää keraamisiksi. Tosin ei varmaan kovin kestävääkään, mutta kyllä se silti paffin hakkaa ihan 6-0 8)

--- Lainaus päättyy ---
Vertasin posliini/keramiikka/lasiastiastoa melamiinisiin/muoviin - en kertakäyttöisiin  8) Karavaanihilpetööri kaupoissa myytävät "näköisastiastot" ovat noita..
Kertakäyttöistä (pahvi) suosin vain nuotio hommissa.
Kyllä on meillä useita vuosia melamiiniset pysynyt hyvin vähillä naarmuilla - mihin auttaa se, että metalliset aterimet (á la Iikkea) ovat tylsät  :laugh: - vain pari oikeaa lihaveistä mukana..
Ainakin meillä himassa Ikean valkoisten arkilautasten "lasitus" jotain kummaa kun kevyelläkin "metallityöskentelyl lä" piirtelee mustia viivoja täyteen  :-X

Mutta eihän mikään ole turvallista, edes melamiiniset http://www.hs.fi/tiede/a1305643055707

Edit; yksi syy meillä on tiskattavien käyttämiseen kertakäyttöisten sijaan puska- ja reissuhommissa on roskiksen tyhjennysväli. Se on useita päiviä kun ei siitä löyhkäävää kompostia tee  :P

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: HiTec -  5.08.2015     kello on 09:07 ---satun meinaan pitämään tiskaamisesta

--- Lainaus päättyy ---

Minä olen myös reissun päällä se tiskaaja (myös kotonakin) joka pesee muoviset Tupperin aterimet ja kattilat ym. ruoantekovälineet. Lautasena käytetään grillimaisterin lautasia, mukeina melamiiniset. Lasia ei käytetä lainkaan...tai no, vaimolla on viinilasi... ;D
Mikäs autossa on pestessä, ei tartte vesiä kovin usein olla täyttämässä.

Näitä ja yksiosaisia isoja lautasia käytetään...voin suositella, ovat tukevat isommankin ruoan yhteydessä.

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda -  5.08.2015     kello on 07:58 ---Kylläkai ulosajaessa voi sattua ja tapahtua. Norjassakin kannattaa katsoa mistä ulosajaa, imurilla sirut pois saa  ;)

--- Lainaus päättyy ---

Imurilla toki sai suurimman osan siruista. Paljon kuitenkin jouduttiin teräviä pitkiä paloja irrottamaan pinseteillä ja pihdeillä kalusteista ja sohvista. Vessan ja vaatekaapin ovet irtosivat ja liimaukset petti, vaunu oli kun pommin jäljiltä. Porta potta oli kuitenkin säilynyt kiinni tai sitten se oli tyhjä koska tuotosten siivoamista ei ollut.  Vaunu siivottiin ja ovet/ luukut liimattiin kasaan ja matka jatkui.

Alan:

--- Lainaus käyttäjältä: ihaa -  5.08.2015     kello on 09:41 ---Näitä ja yksiosaisia isoja lautasia käytetään...voin suositella, ovat tukevat isommankin ruoan yhteydessä.
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

--- Lainaus päättyy ---

Mitäpä paketti maksaa ja montako siinä on?

Hyvin välttää Prismasta alle neljällä eurolla myytävä  50 kpl pakkaus, joita kuluu lomareissulla kahdesta kolmeen. lisäksi vähän syviä ja pieniä lautasia. Kahvimukeja saa niin halvalla, ettei viitti niitäkään tiskata reissuoloissa, mutta alueella tai mökillä saatan juoda posliinisesta, kun värit rimmaa niin hyvin auton sisustuksen kanssa. Muoviset valkoiset kertakäyttömukit on pannassa.

Oulaa:
No järkeilystä astiohin niin kun ei pidä vesisäiliötä reissussa kuin puolillaan niin voi painon puolesta kuskata vaikka porsliinia :)
On kai tunnustettava että mukana kulkee reissusyömiseen kertiksiä ja juhla-ateriaa varten vanhat ja hyvät Fiskarsin aterimet ja hyvät pihviveitset sekä pari Arabian lautasta .
Ja järkeilemisestä sen verran että ennen leiriin menoa käydään kaupassa kun yleensä etukäteen tiedetää kuinka kauan paikoillaan ollaan .

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View