Tekniikkakeskustelut > Etuteltat ja markiisit

Teltan/katoksen kiinnitys & kiilat

<< < (3/9) > >>

pamaus:

--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 29.07.2015     kello on 16:09 ---Kaupallisilla kiiloilla harvoin mitään tekee. Ne särkyy vasaran tai kirveen hamaran alla.

Häätyy teettää tuollaiset harjateräkset. Rosterista tulisi hyvät, vaan kuinkas sen hitsaamisen kanssa?

--- Lainaus päättyy ---

Minulla on väännetty harjateräksestä L-kirjaimen muotoon. Ei tarvitse hitsata. Lujasti ovat maassa kiinni.

Tuolla pellisellä kiilalla ei tehnyt yhtään mitään

Alan:
Ok. Itse ajattelin, että T-mallinen olisi parempi, mutta kai tuokin ottaa iskuja vastaan.

pamaus:

--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 29.07.2015     kello on 16:20 ---Ok. Itse ajattelin, että T-mallinen olisi parempi, mutta kai tuokin ottaa iskuja vastaan.

--- Lainaus päättyy ---

Todennäköisesti T-mallinen on parempi,  4 kesää on mennyt tuolla L versiolla, eikä se ole tuosta taipunut mihinkään, toisin kun tuo pellinen joka on tukeva sekin, mutta ei kestä kovaan maahan iskemistä. Tuo harjateräksen kyllä voi iskeä mihin vain, mutta tiivistä maasta niitä on jo vaikea saada  pois.

seppoko:
Tuommoiset:

On vahvat ja halvat. Romukaupasta pätkä 25mm kulmaa, muistaakseni 2€ ja vanhaa  varastoa 6mm harjaterästä, jotka naapuri hitsasi yhteen.

Lisäksi mukana kulkee 2kpl aiemmin mainittuja koirakiiloja sekä 6mm harjateräksestä tehtyjä t-kiiloja. Harjateräskiilat lähinnä ulkomaton kiinnitykseen tarvittaessa.

JuhaL:
Biltemasta löytyy myös harjateräksestä tehdyt kiilat, joissa päässä koukku ja lenkki päässä liinojen kiinnityksiä varten. Ovat sen verran paksua tavaraa, ettei niitä pitäisi ainkaan vasaralla lyömällä solmuun saada. Löytyvät hakusanalla 'Kestävä telttavaarna' ja hinta 5,99 €/kpl.
Sellaiset tuli ostettua kun myrskysarjan V-malliset kiilat vääntyivät ajan myötä kun useasti on kovaan maahan lyöty.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View