rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Mistä ja millainen Inventteri?  (Luettu 20974 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
Vs: Mistä ja millainen Inventteri?
« Vastaus #30 : 19.05.2011 kello on 21:03 »
Pystyyhän se kahavin keittämään sillain, kuten mummuni teki. Ekana keitti veden kaasulla.  ;) Sitten se kaato kahvipurujen läpi vähän vettä, että purut kostu kauttaaltaan, samalla tuli mukava tuoksu vaunuun.
  Mikään ei voita kunnon nokipannu kahvia reissussa,(täytyy vaan olla paikka,mihin saa nuotion ) !

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:23.05.2024 kello on 13:58
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Mistä ja millainen Inventteri?
« Vastaus #31 : 19.05.2011 kello on 21:16 »
Pystyyhän se kahavin keittämään sillain, kuten mummuni teki. Ekana keitti veden kaasulla.  ;) Sitten se kaato kahvipurujen läpi vähän vettä, että purut kostu kauttaaltaan, samalla tuli mukava tuoksu vaunuun.
Tämä ukki keittää veden vedenkeittimellä tai kaasulla ja suodattaa suoraan kuppiin. Itselle vähän vahvempaa ja emännälle miedompaa. Sakat ja suodatin roskikseen vielä suppilon huuhtaisu, se siinä.  :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:13
Vs: Mistä ja millainen Inventteri?
« Vastaus #32 : 19.05.2011 kello on 21:25 »
Minä en enää pidä pannukahvista. Hyvällä kahvinkeittimellä saan hyvästä suodatinkahvista paljon aromirikkampaa. Olen kokeillut myös kaataa kiehuvaa vettä suodatinsuppilon kautta suoraan termariin. Ei ollut hyvää sekään.
Pannukahvi on kyllä minulle tuttua. Toistakymmentä vuotta sitä tuli juotua, ennen kuin suodatinkahvi ja keittimet tulivat markkinoille,

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:09
Vs: Mistä ja millainen Inventteri?
« Vastaus #33 : 19.05.2011 kello on 21:25 »
Nyt kun tää meni kahvin keittelyksi, niin kysytään, että onko kellään kokemusta tällaisesta;

Kahvinkeitin

Vetoisuus 1l.
Säilyttää lämmön 2h.
Helppokäyttöinen.

Tila: Saatavilla
Hinta: 34,90 Euroa


Ideahan on; kuuma vesi sisään ja "mäntä" pohjaan - valmis  :D Systeemillä on joku hieno nimi (unohtunut) :-\.. ihan juotavaa.

Olis vaan matkamallia ja termari - eikä sähköä tarvitse..

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.05.2021 kello on 17:34
Vs: Mistä ja millainen Inventteri?
« Vastaus #34 : 19.05.2011 kello on 21:33 »
Nyt kun tää meni kahvin keittelyksi, niin kysytään, että onko kellään kokemusta tällaisesta;

Kahvinkeitin

Vetoisuus 1l.
Säilyttää lämmön 2h.
Helppokäyttöinen.

Tila: Saatavilla
Hinta: 34,90 Euroa


Ideahan on; kuuma vesi sisään ja "mäntä" pohjaan - valmis  :D Systeemillä on joku hieno nimi (unohtunut) :-\.. ihan juotavaa.

Olis vaan matkamallia ja termari - eikä sähköä tarvitse..

Anoppi tykkää tehdä kahvinsa tuollaisella. Jonkin verran pehmeämpi maku minun mielestäni. Tulee nopeasti, mutta puruja tulee vähän kahvin sekaan.

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:31
  • Epsoo
Vs: Mistä ja millainen Inventteri?
« Vastaus #35 : 19.05.2011 kello on 21:36 »
Olen kokeillut myös kaataa kiehuvaa vettä suodatinsuppilon kautta suoraan termariin.

Kaadettava vesi ei saisi olla kiehuvaa, se kun tekee kahvista kitkerää. Oikea veden lämpötila on n. +95oC, jolloin kahvista tulee maukaampaa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:13
Vs: Mistä ja millainen Inventteri?
« Vastaus #36 : 19.05.2011 kello on 21:43 »
Kaadettava vesi ei saisi olla kiehuvaa, se kun tekee kahvista kitkerää. Oikea veden lämpötila on n. +95oC, jolloin kahvista tulee maukaampaa.
Heh..Arvasin, että tuohon tartutaan. Olen senkin koittanut ottaa huomioon. Keitän sen veden kiehuvaksi, sitten sivuun ja annan rauhoittua. Sitten suppiloon.

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:31
  • Epsoo
Vs: Mistä ja millainen Inventteri?
« Vastaus #37 : 19.05.2011 kello on 21:46 »
Keitän sen veden kiehuvaksi, sitten sivuun ja annan rauhoittua. Sitten suppiloon.

Kannattaa huomioida myös se ettei jäähdy liikaa, jolloin menee maku kahvista ;)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:22.05.2024 kello on 06:24
  • seniori
Vs: Mistä ja millainen Innovaatio?
« Vastaus #38 : 24.05.2011 kello on 17:07 »
Pystyyhän se kahavin keittämään sillain, kuten mummuni teki. Ekana keitti veden kaasulla.  ;) Sitten se kaato kahvipurujen läpi vähän vettä, että purut kostu kauttaaltaan, samalla tuli mukava tuoksu vaunuun.

Ei raskinu vettä reilummin kaataa? Tuliko juomaa vai lusikallako ...  ;)

Seuraavassa lainaus, josta olen korjannut kirotusvirheet  ;D

Tämä pukki keittää veden vedenkeittimellä tai kaasulla ja suodattaa suoraan kuppiin. Itselle vähän vahvempaa ja emännälle miedompaa. Sukat roskikseen vielä suppilon huuhtaisu, se siinä.  :D

Näin minäkin toimin. Saan kahvin vahvempana ja myös ensimmäisenä 8)

  • Vieras
  • Vs: Mistä ja millainen Innovaatio.?
    « Vastaus #39 : 24.05.2011 kello on 17:22 »
    Nyt kun tää meni kahvin keittelyksi, niin kysytään, että onko kellään kokemusta tällaisesta;

    Kahvinkeitin

    Vetoisuus 1l.
    Säilyttää lämmön 2h.
    Helppokäyttöinen.

    Tila: Saatavilla
    Hinta: 34,90 Euroa


    Ideahan on; kuuma vesi sisään ja "mäntä" pohjaan - valmis  :D Systeemillä on joku hieno nimi (unohtunut) :-\.. ihan juotavaa.

    Olis vaan matkamallia ja termari - eikä sähköä tarvitse..

    Pressopannu.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
    • Internet on loistava keino päästä nettiin.
    Vs: Mistä ja millainen Inventteri?
    « Vastaus #40 : 24.05.2011 kello on 18:00 »
    Lämpötila on aika tarkka keittohomissa että saa hyvää tavaraa ;)

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 4.01.2024 kello on 12:05
    • Pirkanmaa, Sastamala, wanhaa Suur-Sastamalaa
    Vs: Mistä ja millainen Inventteri?
    « Vastaus #41 : 12.04.2012 kello on 19:33 »
    Kuinka monelta on invertteri hajonnut "itsekseen" talven aikana?

    Se on ollu minulla kytkettynä aurinkokennon säätimen ulosottoon ja virta intikasta siitä on ollut katkaistuna. Nyt kun koitin niin kerran vinkasee ja siihen hyytyy ilman kuormaa. Invertteri on 300 w.
    Aurinkokenno pitää komiasti akut ladattuna.....sähkö a olis nyt yllin kyllin. :D

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:31
    • Epsoo
    Vs: Mistä ja millainen Inventteri?
    « Vastaus #42 : 12.04.2012 kello on 19:35 »
    Nyt kun koitin niin kerran vinkasee ja siihen hyytyy ilman kuormaa. Invertteri on 300 w.

    Arvauksena, sanoisin että joku konkista on kuivunut. Helppo (ja halapa) korjata osaavalle.

    *****
    • LämmitinGuru
    • Aluevalvoja
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:25
    Vs: Mistä ja millainen Inventteri?
    « Vastaus #43 : 12.04.2012 kello on 21:50 »
    Kuinka monelta on invertteri hajonnut "itsekseen" talven aikana?

    Se on ollu minulla kytkettynä aurinkokennon säätimen ulosottoon ja virta intikasta siitä on ollut katkaistuna. Nyt kun koitin niin kerran vinkasee ja siihen hyytyy ilman kuormaa. Invertteri on 300 w.
    Aurinkokenno pitää komiasti akut ladattuna.....sähkö a olis nyt yllin kyllin. :D

    99672 vastasikin jo syyhyn, mutta minua ihmetyttää se, että miksi se on kytketty kennosäätimeen, eikä suoraan akkuun. Ettei vaan säätimen ulostulo ole hajonnut.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 4.01.2024 kello on 12:05
    • Pirkanmaa, Sastamala, wanhaa Suur-Sastamalaa
    Vs: Mistä ja millainen Inventteri?
    « Vastaus #44 : 12.04.2012 kello on 22:16 »
    Jotta säädin mittaisi kaiken käytetyn sähkön ohjeessa kehoitetaan otamaan tarvittavat sähköt juuri noilta navoilta. Jos en sitten ole käsittänyt väärin. Mutta isopi intikka 1000 w on kyllä kytketty suoraan akun napoihin.
    « Viimeksi muokattu: 12.04.2012 kello on 22:22 »