Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Aurinkokenno, siirrettävä retkimalli

<< < (11/19) > >>

Teukka-74:
Kuvilla kerron valoisuutta ja sen tuottamaa lataustavirtaa sillä hetkellä. Jännitteet on alhaalla kun on ollut kovaa kuormaa koko päivän ja katolta ei paljoa ole tullut. Sitä paitsi akut on menossa vaihtoon.

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla

Teukka-74:
Olisi varmaan ollut kuvaavampaa laittaa kennojännite kuviin, joka oli 26.7V. Eli hyvin huonosti tuli aurinkoa paneelille. Siksi matala latausvirta. Noh, tämä tästä.

Teukka-74:
Ja puhun nyt 2 kennon yhteis jännitteestä.

Jgahpir:

--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 -  3.08.2015     kello on 21:21 ---En nyt ymmärtänyt, että mitä yrität kertoa, mutta noilla jännitteillä ei asiat ainakaan kunnossa ole.

--- Lainaus päättyy ---

Minä tätä kuvattua tietoa pyysin ja ihan selkeän tiedon sainkin. Kiitos siitä
Täällä eikä muuallakkaan ole kovin paljon mainostettu, että 200W systeemin teho on illansuussa alle 10W vaikka keli näyttää kirkkaalta yöttömässä yössä.

itselleni haen sellaista näppituntumaa, koska sitä latausta kannattaa edes tavoitella.
Nyt näyttäisi siltä että 4 ensimmäistä tuntia auringonnoususta ja neljä tuntia ennen laskua on minun käyttööni täysin hyödyttömiä, ellei paneelia saa suoraan auringon paisteeseen.ja aika kelvottomalta näyttää myös kovin pilvisen päivän tuotto.
Aurinkoisena päivänä kannattaa nähdä vähän vaivaa, että kennot saa mahdollisimman pitkään suoraa auringon valoa, mutta tässhän ei ole mitään uutta.

Ja toistan nyt vielä senkin että minun 50W kenno ja naps mpptsäädin täytti juuri 11 vuotta.
Halusin nyt tietää onko joku asia oleellisesti kehittynyt uudemmissa, koko on pudonnut puoleen ja hinnat neljäsosaan, muuten en kovin suurta kehitystä näe. Näkeekö joku muu?

Teukka-74:

--- Lainaus käyttäjältä: Gahpir -  4.08.2015     kello on 00:26 ---Minä tätä kuvattua tietoa pyysin ja ihan selkeän tiedon sainkin. Kiitos siitä
Täällä eikä muuallakkaan ole kovin paljon mainostettu, että 200W systeemin teho on illansuussa alle 10W vaikka keli näyttää kirkkaalta yöttömässä yössä.

itselleni haen sellaista näppituntumaa, koska sitä latausta kannattaa edes tavoitella.
Nyt näyttäisi siltä että 4 ensimmäistä tuntia auringonnoususta ja neljä tuntia ennen laskua on minun käyttööni täysin hyödyttömiä, ellei paneelia saa suoraan auringon paisteeseen.ja aika kelvottomalta näyttää myös kovin pilvisen päivän tuotto.
Aurinkoisena päivänä kannattaa nähdä vähän vaivaa, että kennot saa mahdollisimman pitkään suoraa auringon valoa, mutta tässhän ei ole mitään uutta.

Ja toistan nyt vielä senkin että minun 50W kenno ja naps mpptsäädin täytti juuri 11 vuotta.
Halusin nyt tietää onko joku asia oleellisesti kehittynyt uudemmissa, koko on pudonnut puoleen ja hinnat neljäsosaan, muuten en kovin suurta kehitystä näe. Näkeekö joku muu?

--- Lainaus päättyy ---
Olet oikeassa. Jos ei puhuta sen kuukauden pituisesta todellisesta lapin yöttömästä yöstä, niin latausta on aika lailla turha
odotella iltapäivän tuntien jälkeen. ELLEI pysty kennoja kohdentamaan kuten siirrettävää  Thumb Vaakataso syö melkolailla
kennojen mahdollisuudesta tuottaa energiaa, kun tilannetta katsoo esim.Toukokuu-syyskuu välisellä jaksolla. Siksi minä olen
laittamassa kunnon akkuvarantoja ja lisänä on aggregaatti  :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View