rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Electrolux jääkaappi ei jää kaasulla päälle  (Luettu 32896 kertaa)

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.10.2024 kello on 22:29
  • häme
Hobby vm2002 vaunussamme Electroluxin jääkaappi on temppuillut hieman toissakesästä asti.
Kaappi on kylmentynyt hyvin sekä kaasulla, että sähköllä. Liekki syttyy aina hyvin helposti, mutta liekinvarmistimen ohitusta on saanut pitää aina vain pidempään ja pidempään pohjassa.
Ensin riitti minutti, sitten pari minuttia, ja nyt tänä alkukesänä sitä piti painaa jo kymmenisen minuttia.
Lopunkaiken liekki ei enään jäänyt päälle ollenkaan, vaan liekinvarmistimen ohituspainike piti kiilata pohjaan, jotta kaappi pysyy päällä. Näinhän kaappia ei tietenkään voi pidemmänpäälle käyttää, joten oli aika soittaa huoltoon.
Olin perusputsaukset tehnyt (mitä voi tehdä ilman kaasuputken irroitusta), mutta siitä ei ollut mitään apua. Liekki paloi oikein hyvällä sinisellä liekillä kuitenkin. Epäilinkin vahvasti liekinvarmistimen toimintaa ja olin aika varma, että vika on siinä.
Soitin Caravan Larvantoon, koska se oli sopivasti matkan varrella ja kerroin ongelman. Siellä olikin asentajalla ollut samankaltaisia ongelmia muutama ja hän sanoi, että vika voi olla polttimen likaisuudessa tai energiamuodon valintakytkimessä. Korjaus kannattaa kuitenkin aloittaa puhdistamisesta, koska siitä ei ainakaan haittaa ole.

Vein vaunun matkan varrella Larvannolle ja he ottivat sen työn alle.
Puhdistus ei ollut auttanut varsinaiseen ongelmaan, mutta energiamuodon valintakytkimen liitinten ja kytkimen putsaus poisti ongelman.
Matkan jatkuessa huomasimme, että ei se puhdistuskaan tosiaan huonoa ollut tehnyt, sillä nyt kaappi kylmenee paljon kylmemmäksi kuin aiemmin.

Kirjoitan tämän sillä, että en löytänyt tältä palstalta tällaiseen vikakuvaukseen sopivaa ratkaisua. Jos joku painii samanlaisenongelman kanssa, niin enkä vika löytyy hieman helpommin.
Caravan Larvannolle pisteet vian oikeasta diagnosoinnista, nopeasta ja edullisesta korjauksesta.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 5.07.2024 kello on 22:50
  • Omasta mielestä oikeen mukava mies
    • Urheilua aktiiveille
Vs: Electrolux jääkaappi ei jää kaasulla päälle
« Vastaus #1 : 21.07.2015 kello on 14:07 »
Hyvä kun kirjoitit! Toivottavasti tällaisia vian korjaus kommentteja tulee vain lisää kun ei sitä tiedä milloin osuu vika kohdalle niin saattaa haulla löyyä ratkaisu.

Lähetetty minun GT-P5210 laitteesta Tapatalkilla

• Matkailija
  • Viimeksi paikalla:29.03.2019 kello on 22:54
« Vastaus #2 : 22.07.2015 kello on 13:43 »
Missä tälläinen energiamuodon valitsin sijaitsee?
Minulla kaapissa ilmeni juuri samanlainen vika, tosin en ole kokeillut auttaako liekinvarmistimen nappulan pidempään painaminen, mutta liekki sammuu heti kun varmistimen laskee ylös.

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • häme
« Vastaus #3 : 22.07.2015 kello on 14:59 »
Missä tälläinen energiamuodon valitsin sijaitsee?
Omassa jääkaapissani se on vasemmanpuoleinen kierrettävä painike, josta valitaan sähköverkko, 12V, kaasu, sammutus.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:19.11.2025 kello on 07:59
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
« Vastaus #4 : 22.07.2015 kello on 15:01 »
Omassa jääkaapissani se on vasemmanpuoleinen kierrettävä painike, josta valitaan sähköverkko, 12V, kaasu, sammutus.
voisikko kertoo jääkaapin mallin ja iän?

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • häme
« Vastaus #5 : 22.07.2015 kello on 17:49 »
Niin siis kaappi on vuoden 2002 Hobby:ssä.
Merkki on Electrolux, mutta en muista sitä tarkkaa RM-koodia.
Tarkastan tuon kun käyn vaunulla.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:19.11.2025 kello on 07:59
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
« Vastaus #6 : 22.07.2015 kello on 18:26 »
Niin siis kaappi on vuoden 2002 Hobby:ssä.
Merkki on Electrolux, mutta en muista sitä tarkkaa RM-koodia.
Tarkastan tuon kun käyn vaunulla.
hienoa toi kertoo jo monelle paljon.. Thumb

• LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:57
« Vastaus #7 : 22.07.2015 kello on 18:42 »
Hobby vm2002 vaunussamme Electroluxin jääkaappi on temppuillut hieman toissakesästä asti.
Kaappi on kylmentynyt hyvin sekä kaasulla, että sähköllä. Liekki syttyy aina hyvin helposti, mutta liekinvarmistimen ohitusta on saanut pitää aina vain pidempään ja pidempään pohjassa.
Ensin riitti minutti, sitten pari minuttia, ja nyt tänä alkukesänä sitä piti painaa jo kymmenisen minuttia.
Lopunkaiken liekki ei enään jäänyt päälle ollenkaan, vaan liekinvarmistimen ohituspainike piti kiilata pohjaan, jotta kaappi pysyy päällä. Näinhän kaappia ei tietenkään voi pidemmänpäälle käyttää, joten oli aika soittaa huoltoon.
Olin perusputsaukset tehnyt (mitä voi tehdä ilman kaasuputken irroitusta), mutta siitä ei ollut mitään apua. Liekki paloi oikein hyvällä sinisellä liekillä kuitenkin. Epäilinkin vahvasti liekinvarmistimen toimintaa ja olin aika varma, että vika on siinä.
Soitin Caravan Larvantoon, koska se oli sopivasti matkan varrella ja kerroin ongelman. Siellä olikin asentajalla ollut samankaltaisia ongelmia muutama ja hän sanoi, että vika voi olla polttimen likaisuudessa tai energiamuodon valintakytkimessä. Korjaus kannattaa kuitenkin aloittaa puhdistamisesta, koska siitä ei ainakaan haittaa ole.

Vein vaunun matkan varrella Larvannolle ja he ottivat sen työn alle.
Puhdistus ei ollut auttanut varsinaiseen ongelmaan, mutta energiamuodon valintakytkimen liitinten ja kytkimen putsaus poisti ongelman.
Matkan jatkuessa huomasimme, että ei se puhdistuskaan tosiaan huonoa ollut tehnyt, sillä nyt kaappi kylmenee paljon kylmemmäksi kuin aiemmin.

Kirjoitan tämän sillä, että en löytänyt tältä palstalta tällaiseen vikakuvaukseen sopivaa ratkaisua. Jos joku painii samanlaisenongelman kanssa, niin enkä vika löytyy hieman helpommin.
Caravan Larvannolle pisteet vian oikeasta diagnosoinnista, nopeasta ja edullisesta korjauksesta.

Eihän varmistin ole löysä kaasuventtiilin päässä? Jos menee vartin tiukemmalle niin alkaa toimimaan oikein.

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • häme
« Vastaus #8 : 22.07.2015 kello on 19:34 »
Siihen kaasuventtiilin puoleen ei tuossa huollossa tehty mitään.
Itsekkin epäilin sitä liekinvarmistinta ja sen löystyminen kaasuventtilinpääst ä olisi ollut järkeenkäypä selitys vialle  :) .

• Matkailija
  • Viimeksi paikalla: 7.01.2024 kello on 17:31
« Vastaus #9 : 31.07.2015 kello on 22:39 »
Kiitos tästä. Minulla samat oireet auton jääkaapissa. En ehtinyt tänään kiireessa muuta tehdä kuin antaa paineilmaa kaikkiin rakoihin, jotka näin siellä palopesän liepeillä. Auttoi heti. Sieltä lensi karstaa kaaressa, joten jotain oli tukossa. T. Kaija

Lähetetty minun SM-T535 laitteesta Tapatalkilla

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.11.2025 kello on 18:58
« Vastaus #10 : 10.07.2016 kello on 20:02 »
Kylläpä osu ja upposi aloittelevan karavaanarille just eilen sama häiriö Onnelassa. En saannut jääkaappia lainkaan päälle kaasulla.
Samanen malli todennäköisesti ainakin noiden katkaisimien kuvauksien perusteella. Mulla kun ei itellä mitään hajua jääkaapin
huolloista mitä itse voi tehdä, niin olisiko jollain jotain vinkkiä opuksesta mityen esin tuon kaappi irroitetaan ja tehdään noita
putsauksia. Vaiko tarviiko lainkaan irroittaa koko kaappia huoltotyön toteuttamiseksi. Myös tuon valintapainikkeen irroitus kiinnostaisi. Nyt vielä viikko aikaa laittaa tuokin toimimaan ennen kun lähdetään pidemmälle lomalle. :(

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:26.08.2025 kello on 06:06
« Vastaus #11 : 10.07.2016 kello on 22:07 »
Kylläpä osu ja upposi aloittelevan karavaanarille just eilen sama häiriö Onnelassa. En saannut jääkaappia lainkaan päälle kaasulla.
Samanen malli todennäköisesti ainakin noiden katkaisimien kuvauksien perusteella. Mulla kun ei itellä mitään hajua jääkaapin
huolloista mitä itse voi tehdä, niin olisiko jollain jotain vinkkiä opuksesta mityen esin tuon kaappi irroitetaan ja tehdään noita
putsauksia. Vaiko tarviiko lainkaan irroittaa koko kaappia huoltotyön toteuttamiseksi. Myös tuon valintapainikkeen irroitus kiinnostaisi. Nyt vielä viikko aikaa laittaa tuokin toimimaan ennen kun lähdetään pidemmälle lomalle. :(
Laita kuvaa ulkopuolelta autosta, onko siellä huoltoluukuissa tilaa ja kamppeet esillä?
Se ratkaisee sen joutuuko kaappia ulkona käyttämään jos vika on liekissä tms.

• Karavaanari
« Vastaus #12 : 11.07.2016 kello on 08:16 »
Tässä pari kuvaa auton ulkopuolelta jääkaapin kohdalta. Sekä jääkaapista sisältä. Miten tuon saisi tutkittua itse. Vaiko pitääkö yrittää viedä johonkin korjattavaksi? Onko kaappi muuten sama mistä keskustelun Aloittaja mainitsi?

• Karavaanari
« Vastaus #13 : 11.07.2016 kello on 08:18 »
Sori kun nuo kuvat sirtsin sartsin. Pitää opetella hiukka vielä tän puhelimen käyttöä.  Thumb

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:52
« Vastaus #14 : 11.07.2016 kello on 08:53 »
Itsellä kanssa Dometic (ex.nimi Electrolux) keväästä ja alku kesästä temppuili samoin, ettei kaasulle jäänyt. Ko. energiavalinnan merkkivalo hetken yrityksen jälkeen jäi vilkkumaan vikaa.. saman tekee kaasun loppuessa. Automaattisytkävehk eenä teki sen kerran yölläkin kun katkoo liekkiä termarin ohjaamana.

Mikä oli vikana? No, kaasuventtiilin messinkiset meltoontuneet liittimet..
Keväällä meni eka.. sormin puristamalla liitintä virtaa riitti, että veti, kipunoi ja liekki syttyi. Noista huoltoluukuista pienikätinen tekee korjaustoimet. Toisen uusin viime kuussa.. teräksiset abikot laitoin tilalle.
Alaluukun vas. ylänurkassa mulla on tuo kaasuventtiili piilossa..