rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Vanhan soliferin etukatos  (Luettu 17558 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:49
Vanhan soliferin etukatos
« : 16.07.2015 kello on 14:30 »
Kylläpä on vaikea löytää vanhaan solifer 450 articiin sopivaa etukatosta katon profiilista johtuen. Tuli ajatus voisko tuohon itse sellaisen tehdä. Valkoista pressua löytyisi nykyisin monenkokoisena ja hinnat muutaman euron. Vaunun  kyljessä ei ole telttalistaa vain kiinnike lenkkejä katon reunassa, pressuun sopivat koukut sopivin välein niin voisi onnistua. Vanhan retkiteltan runkoputkiakin löytyisi varastosta mutta miten nuo etujalat..? Onko jollakin kokemusta itse tehdystä katoksesta ?

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:49
Vs: Vanhan soliferin etukatos
« Vastaus #1 : 26.07.2015 kello on 22:34 »
Tänään kerkesin vähän vaunun kanssa puuhaamaan ja huomasi että onhan tuossa sittenkin telttauralista, oikein alkuperäisenä, katon puolella tosin  :o
Ei vain käytettynäkään löydy mitään tuohon ja niin vanhaa mallia että googlestakaan tahdo apua olla.
Olisko tuohon jollakin ideaa katokseksi vai pitääkö tuo teettää tai tehdä ihan omin sormin ?  :-X

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 20:58
Vs: Vanhan soliferin etukatos
« Vastaus #2 : 27.07.2015 kello on 16:27 »
Noihin oli saatavana ihan omaa katosta kun olivat uusia vaunuja. Beigeä telttakangasta ruskeat hapsut reunoissa. Jossain kohti luki Solifer. Tullut vastaan joskus kun etsin  84-mallin Hobbyyn etukatosta.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:49
Vs: Vanhan soliferin etukatos
« Vastaus #3 : 27.07.2015 kello on 17:58 »
Ovat tainneet jo kaikki lahota pois  :D
Tänään kysäisin eräästä vaunuliikkeestä jotta löytyisikö tuohon jotain sopivaa, vastaus oli: kato verkkokaupasta. Joo kattelen kyllä, olisin nyt vain tiedustellut olisko heillä asiasta ollut jotain tietoa, mutta pitää vaan kaivaa itse verkkokaupan uumenista tietoja sopiiko vai ei...  :'(

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:49
Vs: Vanhan soliferin etukatos
« Vastaus #4 : 28.07.2015 kello on 20:29 »
Tänään tuli hankittua katosta varten tarvikkeita, katotaan mitä alkaa syntymään rahaakin jo palanut huimat 12 euroa  :D
Jos ei mitään tule niin kankaille ja muille kyllä käyttöä löytyy muuallakin  Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:49
Vs: Vanhan soliferin etukatos
« Vastaus #5 : 3.09.2015 kello on 21:02 »
Noihin oli saatavana ihan omaa katosta kun olivat uusia vaunuja. Beigeä telttakangasta ruskeat hapsut reunoissa. Jossain kohti luki Solifer. Tullut vastaan joskus kun etsin  84-mallin Hobbyyn etukatosta.

No tällainen sattui foorumin kautta kulkeutumaan kotiin, testattua tuli ja sopiihan se paikoilleen, on ne hapsut hienot  ;D



*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:23
Vs: Vanhan soliferin etukatos
« Vastaus #6 : 4.09.2015 kello on 10:18 »
No tällainen sattui foorumin kautta kulkeutumaan kotiin, testattua tuli ja sopiihan se paikoilleen, on ne hapsut hienot  ;D

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Kyllä se alkuperäinen on vaan aina hieno  Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:49
Vs: Vanhan soliferin etukatos
« Vastaus #7 : 7.09.2015 kello on 14:28 »
Millähän tuota kangasta uskaltaisi käsitellä jotta sais vähän vettä hylkivämmäksi ?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:07
Vs: Vanhan soliferin etukatos
« Vastaus #8 : 7.09.2015 kello on 14:33 »
Millähän tuota kangasta uskaltaisi käsitellä jotta sais vähän vettä hylkivämmäksi ?

Venetarvikeliikkeis tä ja myös Motonetistä ja Biltemasta löytyy kankaan kyllästysaineita. Tarkoitettu venekuomuihin ja toimivat ok

Tuossa Bilteman tuote:
http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Asuntovaunu-ja-asuntoauto/Pesu-ja-hoito/Telttakankaan-kyllastysaine-2000030719/

siitä ei omaa kokemusta
« Viimeksi muokattu: 7.09.2015 kello on 14:47 »

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:49
Vs: Vanhan soliferin etukatos
« Vastaus #9 : 8.09.2015 kello on 00:07 »
Kiitos  Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:23.05.2021 kello on 17:29
Vs: Vanhan soliferin etukatos
« Vastaus #10 : 8.09.2015 kello on 00:10 »
Harmi kun ei tullut laitettua ylös valmistajaa joka oli hyvä, mutta tuota bilteman versiota välttelisin karmean hajun takia.
Käsittelin sillä etuteltan ja kesti viikkoja ennen kuin se hävisi.

  • Vieras
  • Vs: Vanhan soliferin etukatos
    « Vastaus #11 : 8.09.2015 kello on 05:25 »
    Toimiskohan tommonen aine, merkki on ainakin tunnettu, http://www.softcare.fi/tuote/softcare-hajuton-tekstiilisuoja-300-ml/

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:09
    Vs: Vanhan soliferin etukatos
    « Vastaus #12 : 8.09.2015 kello on 10:19 »
    Itse olen ollut tyytyväisin tähän teltan kyllästysaineeseen http://kauppa.vaunupalvelu.fi/product/433/isabella-aqua-tex-kyllastysaine-1l-teltta/

    *****
    • Karavaanari
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:49
    Vs: Vanhan soliferin etukatos
    « Vastaus #13 : 8.09.2015 kello on 10:55 »
    Itse olen ollut tyytyväisin tähän teltan kyllästysaineeseen http://kauppa.vaunupalvelu.fi/product/433/isabella-aqua-tex-kyllastysaine-1l-teltta/

    Suihkitaanko tuo pintaan vaiko miten käytetään?

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:07