Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset

Antennin suuntaus?

<< < (5/14) > >>

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: pamaus - 13.07.2015     kello on 21:43 ---Minä yleensä katselen mihin kausipaikkalaiset on antennin suunnanneet.

--- Lainaus päättyy ---

Täällä Rantasarkassa (kin) kun katselee noiden haravien suuntia,  niin aikamoista arpomista suunnan valinta olisi. Vaan eipä väliä, annoin automaattihaun hakea kanavat ja nostin antennia 5 senttiä, nin kaikki vapaastikatsottavat näkyi suuntaamatta antennia.

88k5:
Eihän mun tartte Ufo Triaxiin koskea kuin lumenluonnissa, mutta paljastetaan nyt nykyaikainen tapa: kännykällä  :laugh: :laugh:

* Asennat luuriin esim. Maveric -nimisen softan
* digitan sivuilta käyt tallettaa kaikki lähetysasemat .gpx -tiedostoksi. Tämän kun olet kerran tehnyt.. unohda
* tuot sen Waypoint -kansioon Maverikissa. Tämän kun olet kerran tehnyt.. unohda
* Browsaat ko. Waypointit päällle
* Tökkäät asemaa (kuvassa 1 vihr. pompula), johon otetaan suuntima..
* sitten vaihdat kompassi -välilehdelle (kuva 2), ja sojotat kännyä suuntaan, että sin. pompula ylhäällä
kuva 1

kuva 2

Keväällä huutelin olisko, jollakin ollut taloantennisuuntauk seen Apps'ia tiedossa - tuohon päädyin.. helppoa  ;D

99:
Tässä on kehitteillä jotain, tai sitten ei ::)

99:

james_III:
Pieni harava antenni katolla ja ainakin 95% telkkarin katseluista ei tarvii suunnata mihinkään, normaalisti näkyy ilmaset kanavat. Joskus todellisissa puskissa on käyny toki niin että eipä ole näkyny mitään ensin, antenni ylös ja viritys, tarvittaessa 90 asteen kääntö ja uudelleen viritys, lopuksi hienosäätö jos on tarpeen. Joskus leirintäalueilla olen minäkin kokeillut apinoida antennien suuntausta muilta mutta kun tuntu että jokasella oli vähän eri suuntiin  :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View