Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Asuntoauton vuokralle antaminen
Yrjö:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 17.07.2015 kello on 21:29 ---Osakeyhtiön minimipääoma taitaa olla 2500 euroa.
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä omaa pitäisi olla reilusti enemmän, muuten menee hermo, sehän on omaa pääomaa, ellei vouti tule myymään. :( Senhän on voinut perustaa yksin jonkin aikaa.
Kuitenkin Oy:n perustaminen maksaa paljon enemmän kun t:mi.
kimi:
Onhan se auto pääomaa ja reilusti yli 2500 arvoltaan. Oy vaan tekee kirjanpidosta hiukan monimutkaisempaa kun pitää olla kasinkertainen, toiminimellä riittää yksinkertainen ja sen tekee vaikka itse exel taulukkona.
Aaron:
Taidan jättää vuokraamiset toisille ja jos auton laitan, niin omaan käyttöön.
Vaikea on saada siitä hyvin kannattavaa toimintaa, jos vähän kuluja laskee. Isot firmat tekee tiliä, kun tuovat itse maahan autoja ja sitten myyvät ne vähän käytettynä lähes siihen hintaan mihin itse ne saavat. Toiset isot sitten jättävät riskit yksityisille auton omistajille, vuokraamalla eteenpäin heidän autojaan.
Vähän karkeita laskelmia: Rahoitus 12x500=6000€, vakuutus 1500€, vero 500, huollot 1000.
Vuodessa kulut 9000€, niin saa siinä kesäsesongin myydä ihan täyteen kolme kuukautta ja ehkä sen jälkeen jos saa myytyä joitain viikkoja, niin niistä jo saattaa jotain jäädä itsellekin. Aikamoinen vaiva vain taitaa olla.
kimi:
Ei tuo mikään kultakaivos ole ja yhden auton vuokraamisella sen auton pitää sitten olla kunnossa ja lähtövalmiina sovitusti. Isoilla on ylimääräistä kalustoa ja pystyvät tarjoamaan toista tilalle jos auto joutuu korjaamolle yllättäen, syystä tai toisesta.
Aaron:
On tullut rahoituksia katseltua ja kyseltyäkin, niin onpa melkoisia eroja koroissa mitä tarjoavat.
Iso liike, jolta löytyy ympäri suomea myymälöitä, niin korko heillä 6,9% ja ei kuulemma myyjä pysty vaikuttamaan korkoon. Sitten taas nämä pikkuliikkeet tarjoaa 1-2%:n korkoja rahoitukseen.
Nämä isot liikkeet tekee todella hyvää tiliä myös näillä autorahoituksilla. Isossa liikkeessä olisi juuri sellainen mukava auto, mutta kaatui heidän tarjoamaan kiskurikorkoon.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta