Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Touran (1.9 TDI 77kw, DSG6, vm 2005), vetoautona?
Martu:
--- Lainaus käyttäjältä: Jari Tervo - 8.07.2015 kello on 21:41 ---Tee tyrkytys tuosta vaunusta ja käy katsomassa sitä. Arskalta se on lähtenyt varmasti huippukunnossa sen jälkeistä historiaa ei liene orgilasten tiedossa ?
--- Lainaus päättyy ---
Täytyy ensin päästä kokeilee leirielämää ennen kuin lähdetään investoimaan.
Martu:
Tuossa Touranissa on peruutustutkat niin tuli mieleen että miten ne suhtautuu kiinteään vetokoukkuun?
Mites tarvikekoukut (motonet) ja niiden johtosarjat toimivat CAN väyläisessä autossa?
Katselin Westfalian johtosarjan ohjeista että se ainakin vaatii koodausta eli vaikuttaa ns. hyvältä ettei ole mikään purkkaviritys.
Alan:
Mulla on autoon jo uutena asennettu koukku, eli en osaa tuohon sanoa. Väylässä kuitenkin, kun osaa varoittaa peräkärryn palaneesta polttimosta.
--- Lainaus käyttäjältä: Jari Tervo - 8.07.2015 kello on 21:41 ---Näin oli ja nyt on Touran diiselinä 1.6nen, samat tehot olikohan 110 hv mutta vääntöö 10 neuttonnii enämpi.
--- Lainaus päättyy ---
Pitää sen verran laittaa tähän ketjuun kysyjän kannalta offtopicia, että utelen Jarilta, jotta miksi päädyit auton vaihtaessasikin Touraniin (kun sellainen käsitys on jäänyt, että pohdit asioita huolella).
Itellä autonvaihto edessä, vetotarpeita ei paljoa ole, kuten ei ison tilankaan enää. Silti pohtinut, että yksi vaihtoehto olisi pysyä samassa mallissa.
Petrooli:
Itselläni samanlainen Touran manuaali 6V laatikolla. 265 tkm ajettu. Vaunu tulee hyvin perässä. Touranin diesel jaksaa hyvin vetää. Touranissa on vetokoukku hyvin lähellä taka-akselia, joten takaylitys on lähes olematon. Se tekee vetämisestä tukevaa. Takarenkaisiin olen laittanut 3 kiloa painetta vaunua vedettäessä. Suurinta kuutosvaihdetta en ole käyttänyt vetohommissa lainkaan. Vitosella Touran jaksaa vetää vakionopeussäätimel lä normaalimäetkin tasaisella nopeudella.
Olen touranilla vedellyt Dethleffs SK560 ja Knaus 550 FSK vaunuja. Knaussissa tuntuu olevan aisapainoa tosi reilusti verrattuna Detskuun. Tuo Dethleffs välillä huojutti autoa, mutta tuo Knaussi tulee ilmeettömästi perässä.
Kulutus oli nyt 3500 km kesälomareissun aikana vaunua vedettäessä 9,3 litraa/100 km dieseliä. Nopeutena olen pitänyt 83 - 86 km/h riippuen tiestä. Thumb
Alan:
Hyvin samat kokemukset, vaan mun kaasujalalla harvoin pääsi noin pieneen kulutukseen, siis todellista. Ihan 10 litran pintaan kylläkin.
Kuutosella saattoi laskettaa alamäkeen, ei muuten. Hiukkasen hankalia oli nuo vaihteet siinä mielessä, että viitosella mukava vääntö edellytti mun mielestä 88+ km/h nopeutta. Mutta kone siis eri.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta