Tekniikkakeskustelut > Ilmastointi

Dometic FreshJetin jäähdytys ei toimi

<< < (3/4) > >>

MRi:
Nyt keväällä ilmastointia testatessa tuli dejavu eli epäilys viilentääkö tuo laite taaskaan kunnolla. Digitaalisen lämpömittarin mukaan puhalsi kyllä viileää.

Tänään aamusta testiin Klaukkalaan Suomen Vaunuosaan missä sähkövirtamittaukse n (?) perusteella lukemat eivät toivotut eli osa kylmäaineesta on kateissa.

No nyt on uusi laite takuuna katolla  :)

Eli viisastuttua:

- testaa vehkeet hyvissä ajoin ennen reissua (olisi hermot mennyt jos tämä olisi uusinut tulevana kesänä reissussa)
- pelkkä puhallusilman lämpötilamittaus ei kerro koko totuutta
- toi sähkön mittaus on erittäin nopea keino selvittää onko laite kunnossa
- oikean liikkeen löytäminen oli taas muutaman soiton takana
- Dometicin takuu ja palvelu pelasi (taas) hyvin
- ja kiitokset Pertulle Suomen Vaunuosaan

Toivottavasti nykyinen laite toimii kuin se kuuluisa junan vessa ja murheet ilmastoinnin kanssa on takana päin.

Turhan Höpöttäjä:
Hyvin, mutta hieman äänekkäästi on 26 vuotta vanha jäähdytys toiminut. Kop kop.  :D

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: MRi - 25.05.2016     kello on 17:39 ---- pelkkä puhallusilman lämpötilamittaus ei kerro koko totuutta
- toi sähkön mittaus on erittäin nopea keino selvittää onko laite kunnossa

--- Lainaus päättyy ---

Kerros tarkemmin....

MRi:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 25.05.2016     kello on 22:01 ---Kerros tarkemmin....

--- Lainaus päättyy ---

Toi lämpötilamittaus jonka itse tein digitaalisella lämpötilamittarilla kertoi että oli selvä lämpötilaero puhallusilmassa eli laite jäähdytti. Itse asiassa ihan selvästi asteiden perusteella mutta viime kevään perstuntumalta tilanne oli sama, tuntui että ei kuitenkaan tarpeeksi.

Jos laitteessa on kaikki kylmäaine tallella ja kompura käy täydellä kuormalla niin laite ottaa tietyn määrän virtaa. Jos ainetta on ei ole täyttä määrää tai ääripäässä ollenkaan niin laite käy vajaalla jolloin virtaa menee vähemmän. Yllätys oli mittauksen helppous ts. mittari oli vaunun virran syötön välissä oleva *mötikkä".

Kolmas vaihtoehto olisi ollut kai ottaa kylmäaine pois ja mitata sen määrä. Mun kertaalleen korjatussa laitteessa tuo olisi ollut mahdollista koska viime kesän korjauksen jäljiltä suljettuun järjestelmään oli jo tehty täyttömahdollisuus. Kylmäaineita ei vaan käsittele joka paja. Dometicia asentaa moni, sähköjuttuja tekee useampi mutta kylmäaineita käsittelee harvempi.

Noin asian itse ymmärsin. Vastuu totuudesta lukijalla...

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: MRi - 25.05.2016     kello on 22:17 ---Toi lämpötilamittaus jonka itse tein digitaalisella lämpötilamittarilla kertoi että oli selvä lämpötilaero puhallusilmassa eli laite jäähdytti. Itse asiassa ihan selvästi asteiden perusteella mutta viime kevään perstuntumalta tilanne oli sama, tuntui että ei kuitenkaan tarpeeksi.
Noin asian itse ymmärsin. Vastuu totuudesta lukijalla...

--- Lainaus päättyy ---

Mitataan asia miten tahansa, pitää tietää lähtöarvot. Se, miten täytön määrä vaikuttaa ottotehoon, on kysymyksenä mielenkiintoinen...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View