Tekniikkakeskustelut > Ilmastointi
Lattiamallin ilmastoinnin asennus
koccola:
Noniin. Nyt on reiät lattiassa. Ei tosin siellä missä suunnittelin. Ei mahtunut sitten mitenkään mihin olin alunperin laitteen suunnitellut. Istuinryhmän alla olikin tietenkin runkopalkki ja sivuosiin ei mahtunut... No sitten eteen parisängyn alle. Olin jo purkanut kaikki pois tieltä kunnes pähkäilin ettei putkilinjaa saa järkevästi toteutettua. Eli viimeisenä vaihtoehtona oli takana kerrossängyn alle. Putkivedot tulevat näin vaan pitkäksi. Ja toivotaan ettei matala hurina haittaa paikien unta.
Nyt sitten lisää putkee tilaamaan. Vedot tulevat olemaan noin 3 m, 5m ja 7 m. Muistaakseni 5 metriä oli suositus max pituus joten katsotaan miten riittää... Voisikohan tehdä vain kahdella putkilinjalla ja jossa olisi sitten haara? Täten säästäisi putken hinnassa?
RR:
--- Lainaus käyttäjältä: koccola - 1.07.2015 kello on 21:17 ---Noniin. Nyt on reiät lattiassa. Ei tosin siellä missä suunnittelin. Ei mahtunut sitten mitenkään mihin olin alunperin laitteen suunnitellut. Istuinryhmän alla olikin tietenkin runkopalkki ja sivuosiin ei mahtunut... No sitten eteen parisängyn alle. Olin jo purkanut kaikki pois tieltä kunnes pähkäilin ettei putkilinjaa saa järkevästi toteutettua. Eli viimeisenä vaihtoehtona oli takana kerrossängyn alle. Putkivedot tulevat näin vaan pitkäksi. Ja toivotaan ettei matala hurina haittaa paikien unta.
Nyt sitten lisää putkee tilaamaan. Vedot tulevat olemaan noin 3 m, 5m ja 7 m. Muistaakseni 5 metriä oli suositus max pituus joten katsotaan miten riittää... Voisikohan tehdä vain kahdella putkilinjalla ja jossa olisi sitten haara? Täten säästäisi putken hinnassa?
--- Lainaus päättyy ---
En suosittele haaroittamista, loppuu virtaus kesken. Mulla on sama laite autossa.
560FMK:
Mitäs se runkopalkki olis haitannu? Reikää tietty hankalampi sahata. Eihän siitä toosasta mitään lattian läpi tuu paitsi pari pientä putkee.
K.E.V:
Tuota.... taitaapi olla ihan paragraafeissa kielletty vetoaisan ja runkopalkkien minkäänlainen mekaaninen käsittely.
Käsittää kai poraamisen , hitsaamisen , leikkaamisen , rälläköinnin jne.
Taidat tietää ;)
88k5:
Äkkiseltään tulis meileen, että Adriassa taitaa olla Truma, ja putkilinjat ilmanjakeluun jo olemassa.. :-\
Jos virtaus vaipuu matkalle, niin välipuhallin on pieni investointi kaksois putkien ja ilmasuuttimien rinnalla..
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta