rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Lattiamallin ilmastoinnin asennus  (Luettu 11715 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 4.03.2019 kello on 18:53
Lattiamallin ilmastoinnin asennus
« : 30.06.2015 kello on 06:50 »
Viime viikolla saapui saksasta ilmastointilaite (Dometic HB 2500) ja olisi tarkoitus se asentaa Adria 543 PK malliin. Eilen hieman mallailin jo paikalleen mutta ensimmäinen asennus paikka piti hylätä koska alapuolella olikin runkopalkki. Tänään pitää sitten keksiä uusi paikka, joka todennäköisesti on edesä olevan parisängyn alla. Ongelmaksi hieman meinaa muodostua putkien veto mutta pitää kenties jokin kotelo tehdä seinälle jos ei muu auta. Katsotaan nyt mihin edes tuon itse laitteen saan mahtumaan. Olisi mahdollisesti kattomalli ollut helpompi asentaa näin pieneen vaunuun...

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 18:15
Vs: Lattiamallin ilmastoinnin asennus
« Vastaus #1 : 30.06.2015 kello on 07:20 »
Oiko Saksassa halvempi kuin Suomesta ostettuna.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 4.03.2019 kello on 18:53
Vs: Lattiamallin ilmastoinnin asennus
« Vastaus #2 : 30.06.2015 kello on 08:09 »
Kyllä makso vaivan... eli useammankin satasen säästi.
Tuo pahvialumiini putki tuntuu olevan kallista tavaraa... Voikohan korvata jollakin toisella tuotteella?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:44
  • viva la France
Vs: Lattiamallin ilmastoinnin asennus
« Vastaus #3 : 30.06.2015 kello on 09:47 »
Normi putkiliikkeestä tai rautakaupasta ilmastointiputkea, varmasti halvempaa. mutta jos metallista on pelkästään tarvitsee eristekerroksen hikoilun estämiseksi, sentti riittää esimerkiksi routamatto.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 7.09.2019 kello on 12:12
Vs: Lattiamallin ilmastoinnin asennus
« Vastaus #4 : 30.06.2015 kello on 11:23 »
Voisiko putket viedä vaunun alla niin ei kondesistakaan olisi haittaa tai olisi tilaa eristääkin.

-a-

Sent from my PadFone T004 using Tapatalk 2


*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 4.03.2019 kello on 18:53
Vs: Lattiamallin ilmastoinnin asennus
« Vastaus #5 : 1.07.2015 kello on 21:17 »
Noniin. Nyt on reiät lattiassa. Ei tosin siellä missä suunnittelin. Ei mahtunut sitten mitenkään mihin olin alunperin laitteen suunnitellut. Istuinryhmän alla olikin tietenkin runkopalkki ja sivuosiin ei mahtunut... No sitten eteen parisängyn alle. Olin jo purkanut kaikki pois tieltä kunnes pähkäilin ettei putkilinjaa saa järkevästi toteutettua. Eli viimeisenä vaihtoehtona oli takana kerrossängyn alle. Putkivedot tulevat näin vaan pitkäksi. Ja toivotaan ettei matala hurina haittaa paikien unta.

Nyt sitten lisää putkee tilaamaan. Vedot tulevat olemaan noin 3 m, 5m ja 7 m. Muistaakseni 5 metriä oli suositus max pituus joten katsotaan miten riittää... Voisikohan tehdä vain kahdella putkilinjalla ja jossa olisi sitten haara? Täten säästäisi putken hinnassa?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.05.2021 kello on 17:34
Vs: Lattiamallin ilmastoinnin asennus
« Vastaus #6 : 1.07.2015 kello on 22:40 »
Noniin. Nyt on reiät lattiassa. Ei tosin siellä missä suunnittelin. Ei mahtunut sitten mitenkään mihin olin alunperin laitteen suunnitellut. Istuinryhmän alla olikin tietenkin runkopalkki ja sivuosiin ei mahtunut... No sitten eteen parisängyn alle. Olin jo purkanut kaikki pois tieltä kunnes pähkäilin ettei putkilinjaa saa järkevästi toteutettua. Eli viimeisenä vaihtoehtona oli takana kerrossängyn alle. Putkivedot tulevat näin vaan pitkäksi. Ja toivotaan ettei matala hurina haittaa paikien unta.

Nyt sitten lisää putkee tilaamaan. Vedot tulevat olemaan noin 3 m, 5m ja 7 m. Muistaakseni 5 metriä oli suositus max pituus joten katsotaan miten riittää... Voisikohan tehdä vain kahdella putkilinjalla ja jossa olisi sitten haara? Täten säästäisi putken hinnassa?

En suosittele haaroittamista, loppuu virtaus kesken. Mulla on sama laite autossa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 1.07.2018 kello on 09:39
Vs: Lattiamallin ilmastoinnin asennus
« Vastaus #7 : 2.07.2015 kello on 23:40 »
Mitäs se runkopalkki olis haitannu? Reikää tietty hankalampi sahata. Eihän siitä toosasta mitään lattian läpi tuu paitsi pari pientä putkee.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:46
  • Autossa on pyörät
Vs: Lattiamallin ilmastoinnin asennus
« Vastaus #8 : 3.07.2015 kello on 08:17 »
Tuota.... taitaapi olla ihan paragraafeissa kielletty vetoaisan ja runkopalkkien minkäänlainen mekaaninen käsittely.
Käsittää kai poraamisen , hitsaamisen , leikkaamisen , rälläköinnin jne.
Taidat tietää  ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:04
Vs: Lattiamallin ilmastoinnin asennus
« Vastaus #9 : 3.07.2015 kello on 09:50 »
Äkkiseltään tulis meileen, että Adriassa taitaa olla Truma, ja putkilinjat ilmanjakeluun jo olemassa..  :-\
Jos virtaus vaipuu matkalle, niin välipuhallin on pieni investointi kaksois putkien ja ilmasuuttimien rinnalla..

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 4.03.2019 kello on 18:53
Vs: Lattiamallin ilmastoinnin asennus
« Vastaus #10 : 3.07.2015 kello on 19:58 »
Varmaan löytyy adriaa trumallakin mutta meillä on alde.
560FMK varmaan tarkoitti ettei liene olisi haitannut jos runkopalkin kohdalta olisi vaan vanerin sahannut pois. Ei varmaan tarkoittanut itse palkin leikkaamista  :o  joo ehkä olisi voinut laittaakin siihen näin jälkikäteen ajateltuna. No nyt on perässä kerrosssänkyjen alla... Loppui putki kesken. Maanantaina asennus jatkuu :)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 1.07.2018 kello on 09:39
Vs: Lattiamallin ilmastoinnin asennus
« Vastaus #11 : 4.07.2015 kello on 10:18 »
560FMK varmaan tarkoitti ettei liene olisi haitannut jos runkopalkin kohdalta olisi vaan vanerin sahannut pois. Ei varmaan tarkoittanut itse palkin leikkaamista  :o 
Juurikin näin. Itsekin yhden ko. toosan asentaneena muistelen että ei se mitään haittais jos puhaltimen ritilän aukossa olis runkopalkki, sopii kyllä ohi vierestä puhaltelemaan.