rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: WC:n ja suihkun käyttö  (Luettu 21300 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 21:27
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: WC:n ja suihkun käyttö
« Vastaus #60 : 29.06.2015 kello on 21:06 »
niinpä juurikin ,neljäs auto viiteen vuoteen meilläkin  :-X

Niinpä juurikin, kolmas auto 37:n vuoteen meilläkin.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.05.2021 kello on 17:34
Vs: WC:n ja suihkun käyttö
« Vastaus #61 : 29.06.2015 kello on 21:30 »
Aloin oikein funtsimaan tätä ajatusta...

Yllätyksekseni tämäkin oli jo ajateltu puolestani. Tässä retkuiluautossani on kuin onkin suihku.
Ihmettelinkin joskus, jotta miksi tässä on niin pitkä ulosvedettävä pesuhanaletku. Sehän onkin yhdistetty lavuaarin hana ja suihku.
Oikein ohjeessa selvitetetään, kuinka suihkuletku vedetään ulos kuskinovesta ja ripustetaan varta vasten tähän tarkoitettuun suihkupidikkeeseen imukupilla auton kylkeen. Hanassa on katkaisija sähköpumpulle.

En taidakaan vaihtaa retkuiluautoa, kun tämäkin selvisi 5 vuoden ihmettelyn aikana. :)

Muutama juttu pitää vielä ratkoa...
Vesi on kylmää, vai onko kun se on lämmennyt matkalla.
Vesisäiliön tilavuus on esitteen mukaan 53L (riittääkö)
Suihkuverhoa ei ole. Tarviikohan sitä edes puskissa.

Suihkuverho on kiva jo ihan tuulen takia vaikkei ujo olisikaan :)

Meillä ( 2 aikuista ja 1 lapsi) menee päivässä noin 80 litraa vettä kun ollaan "sivistyksen" ulkopuolella eli puskissa. Tosin lämmönvaihdin tekee niin paljon lämmintä kuin jaksaa letkusta laskea; lisää vedenkulutusta kun suihkussa viihtyy pidempään.

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:30
  • Epsoo
Vs: WC:n ja suihkun käyttö
« Vastaus #62 : 30.06.2015 kello on 00:48 »
Meillä ( 2 aikuista ja 1 lapsi) menee päivässä noin 80 litraa vettä kun ollaan "sivistyksen" ulkopuolella eli puskissa.

Aikas paljon, meillä menee keskimäärin noin 35 litraa päivässä (kaksi aikuista). Vaikka suihkukin on käytössä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 2.12.2020 kello on 22:56
  • Tyhmä
    • Urheilua aktiiveille
Vs: WC:n ja suihkun käyttö
« Vastaus #63 : 30.06.2015 kello on 14:34 »
Meilläkin menee 25-35 litraa noi karkeasti arvioiden jos ei olla alueella.  2 aikuista ja lapsi. Juomavedet ei kuulu tuohon. Suihkut ja tiskit sekä vessan huuhtelu. Suihkuun riittää yllättävän vähän jos ei tarkoituksella lotraa vaan pesaisee pikaisesti.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:36
  • Kulkija
Vs: WC:n ja suihkun käyttö
« Vastaus #64 : 30.06.2015 kello on 15:13 »
Kävin kuolaamassa hieman isompaa retkuiluautoa...

Ajatuksena oli löytää sellainen auto, jossa olisi WC ja suihku.

Tämä olisi mun mielestä paras kompromissi retkeily- ja matkailuauton välillä. Tää olisi vieläpä saatavissa satasen lätkään.

Todella tilava yhdistetty wc/suihku.

Harkittisin, jos nyt autoa etsisin, kun skiditkään ei ole enää ihan pieniä.

Eli tällaista "vanhaa" Hymer Exsistä tarkoitan.

Halpa ei kyllä ole.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: WC:n ja suihkun käyttö
« Vastaus #65 : 30.06.2015 kello on 16:49 »
^

 Toivottavasti mistään autosta, paitsi ti-värkkääjien tekeleistä, et löydä mdf:ää ;) Asunnoissa ihan eriasia..

Se ei kuulu matkailuvehkeisiin, joissa yhtenä tärkeänä asiana on paino. Mdf: 600-800kg/m3 (12mm: ~8.4kg/m2) - eli about sama kuin lastulevyllä.
Kumpikaan ei sellaisenaan tarjoa vesitiiviyttä. Sisäpinta pitäiisi olla kiiltävää melamiinia/vinyyliä tiivistetyin saumoin.

Näissä suoraseinäisissä autoissa ei suihkutilojen seinä- tai kalustemateriaalit poikkea muista tiloista muuten kuin pintamateriaalin osalta. Kevyttä kennolevyä joutavat olemaan kun ei kantavuutta vaadita. Ohuimmissa levyissä käytetty jotainkevyttä ja  pehmeää (harva syistä, paksu viiluista) etelän lehtipuusta tehtyä vaneria..

Olen kyllä monessa tavannut tuota kevyttä mutta rimpulaa "kennolevyä". Ainakin kotimaisessa se oli tehty styrox-ytimellä eikä edellisessä Adriassakaan tainnut paljoa sen ihmeellisempää olla.
Olen oikein tyytyväinen että nykyisessä kalusteet ovat umpivaneria. Siis kaikki, ohuemmat että paksummat. Ne on tukevia ja niihin voi ripustaa/kiinnittää jotain, vaikka telkkarin ilman että tarvitsisi joka pomppua pelätä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
Vs: WC:n ja suihkun käyttö
« Vastaus #66 : 1.07.2015 kello on 16:52 »
Palatakseni taas tuohon alkuperäiseen ajatukseen erillisestä suihkusta...

Tämmöinen La Strada tuli selatessani vastaan. Näyttäis olevan erillinen suihku. Koko kaappi on irti ulkoseinistä, mikä voisi olla hyvä juttu kosteuden eliminoimiseksi.
Kaikki muut olisi aika sopivan kompaktia mulle, mutta tavaratilasta on jouduttu tinkimään.

Mitäs mielipiteitä tämä herättäisi?

http://www.nettikaravaani.com/la-strada/regent-l/1437288

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: WC:n ja suihkun käyttö
« Vastaus #67 : 1.07.2015 kello on 17:07 »
Palatakseni taas tuohon alkuperäiseen ajatukseen erillisestä suihkusta...

Tämmöinen La Strada tuli selatessani vastaan. Näyttäis olevan erillinen suihku. Koko kaappi on irti ulkoseinistä, mikä voisi olla hyvä juttu kosteuden eliminoimiseksi.
Kaikki muut olisi aika sopivan kompaktia mulle, mutta tavaratilasta on jouduttu tinkimään.

Mitäs mielipiteitä tämä herättäisi?

http://www.nettikaravaani.com/la-strada/regent-l/1437288
Kovin on pieni minun käyttöön...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
Vs: WC:n ja suihkun käyttö
« Vastaus #68 : 1.07.2015 kello on 18:25 »
^
Niinpä.... :)

Minun käyttööni se on hieman liian suuri, mutta kun kaikkea ei saa pienempään mahtumaan.
Se tässä hulluinta on, kun pienempi tuppaa olemaan kalliimpi kuin suurempi. Liekö tuotantomäärät syynä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:36
  • Kulkija
Vs: WC:n ja suihkun käyttö
« Vastaus #69 : 1.07.2015 kello on 22:45 »
Kovin on pieni minun käyttöön...

No sinun ja Aakun käyttötapa on tasan päinvastainen.

----

Vanhasta Exsisista tulee vielä kulttiauto, niin hyvissä hinnoissa tuntuvat yhä olevan.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.05.2021 kello on 17:34
Vs: WC:n ja suihkun käyttö
« Vastaus #70 : 1.07.2015 kello on 22:48 »
Eipä tuo juuri transportterista eroa käytännön elämässä, mahtuu ruutuihin jne. Mutta sivutuuli tarttuu jo enemmän, polttoainetta kuluu aika paljon enemmän ja toi on takaveto.

Tommonen sprintteri ei ole huonoimmasta päästä takavetosia mutta etenkin talvella vaativampi ajettava ja metsässä jää aikaisemmin jumiin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
Vs: WC:n ja suihkun käyttö
« Vastaus #71 : 1.07.2015 kello on 23:03 »
Eipä tuo juuri transportterista eroa käytännön elämässä, mahtuu ruutuihin jne. Mutta sivutuuli tarttuu jo enemmän, polttoainetta kuluu aika paljon enemmän ja toi on takaveto.

Tommonen sprintteri ei ole huonoimmasta päästä takavetosia mutta etenkin talvella vaativampi ajettava ja metsässä jää aikaisemmin jumiin.
Mulla on ainoastaan noista D1 Sprintereistä kokemusta. Ne ovat olleet kyllä vakaita ja miellyttäviä ajettavia.

Etu- tai takaveto ei varmaan paljoa merkkaa tällaisissa, kun ei ole paljoa peräylitystä. Tuuli ottaa yhtälailla kiinni tuohon korkeaan VW Westfaliaankin. Onhan se melkein yhtä korkea, kuin pitkäkin. 2,7m korkeutta sentään.

Kulutus on tietty yksi asia. Tämä VW on kuluttanut lomareisuilla n. 7,5L. Sveitsin alpeilla oli jo 8,1L kulutus. Toisaalta ajoa on tullut joka vuosi alle 10 tuhatta, eli ei paljoa merkkaa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.05.2021 kello on 17:34
Vs: WC:n ja suihkun käyttö
« Vastaus #72 : 5.07.2015 kello on 08:56 »
Mulla on ainoastaan noista D1 Sprintereistä kokemusta. Ne ovat olleet kyllä vakaita ja miellyttäviä ajettavia.

Etu- tai takaveto ei varmaan paljoa merkkaa tällaisissa, kun ei ole paljoa peräylitystä. Tuuli ottaa yhtälailla kiinni tuohon korkeaan VW Westfaliaankin. Onhan se melkein yhtä korkea, kuin pitkäkin. 2,7m korkeutta sentään.

Kulutus on tietty yksi asia. Tämä VW on kuluttanut lomareisuilla n. 7,5L. Sveitsin alpeilla oli jo 8,1L kulutus. Toisaalta ajoa on tullut joka vuosi alle 10 tuhatta, eli ei paljoa merkkaa.

Etenkin huonoissa olosuhteissa tuntu usein siltä että sprintteri karkaa ihan minä hetkenä hyvänsä hanskasta, kun taas transportterin kanssa tuntu siltä ettei ole mitään hätää oli tie missä kunnossa tahansa.


Ja melkein joka talvi se sprintterin perä karkasikin jossain maantienopeudessa täysin yllättäen ilman ennakkovaroitusta. Korkea auto on vielä aivan kamala viedä sivuluisussa noissa nopeuksissa. Mutta aina pysyttiin tiellä. Nyt minulla on uuskoppanen sprintteri ja sen kanssa ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Edellinen mersu oli samanmittainen kuin tuo myynnissä oleva, uusi on pitkä malli.

Maantiellä se mersu oli minusta mukavampi ajaa silloin kun ei ollut liukasta.