Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö
Aurinkopaneelisäädin MPPT 10- 20A. Valintoja tämän hetken tilanne 2015/6
Landy:
Suomesta ostin. Ei ollut suurta eroa hinnassa, kun sain hoidettua sopivasti.
Laadusta joutuu maksamaan hiukan enemmän mutta toivottavasti kannatti. Edellinen paneeli/säädin paketti on jo 15 vuotta vanha ja käytössä edelleen. Oli kiinni parissa eri vaunussa ja nyt palvelee mökillä.
Köyhän ei kannata ostaa halpaa...
Landy:
Tuo Victronin BMV702 on tarkoitettu kahden akun valvontaan. Minulla BMV700, jolla voi vahtia vain yhtä akkua. Asuntoautoon tuo BMV702 olisi hyvä niin näkee starttiakun tilan myös.
velnum:
:) Olen samaa mieltä ettei kannata valita halpaa kestävyys huono.Ja onhan toi tämän päivän MPPT säädin. Toi setti on tosi hyvä, varma laadukas valinta. Toi suomesta ostaminen on hyvä koska ei tule postikuluja ja takuu on varmaa. Jos ostaa kotipaikan paikallisesta liikkeestä
Toden näkösesti otan saman paketin. Toi montoori on arvokas, katselin saamaa akku ässäsä ,mutta todella hyvin tehty ja laadukkaasti näköjään.
Ja kun sitä käytetään veneily käytössä myös ei kosteuden kanssa tule varmastikaan ongelmia.
Teukka-74:
Tracer 2215(20A ja 150V) ja nestekidenäytöllä.P ostikuluineen 136€.
Tämä siis minulla ja olen tyytyväinen. Myös Landylla on laatu paketti Thumb
Ei voi mennä näillä merkeillä pieleen, kunhan muistat katsoa että speksit riittää.
Mulla tuli voltit heti vastaan edellisessä(max.100V) kun ohutkalvo työntää toista sataa
volttia. Ja hiukan ylimitoita amperitkin jos joudut lisäämään paneleita katolle ;)
4ntti:
--- Lainaus käyttäjältä: velnumm,avartaa kuvalla - 12.06.2015 kello on 12:43 --- :) Olen samaa mieltä ettei kannata valita halpaa kestävyys huono.Ja onhan toi tämän päivän MPPT säädin. Toi setti on tosi hyvä, varma laadukas valinta. Toi suomesta ostaminen on hyvä koska ei tule postikuluja ja takuu on varmaa.
Toden näkösesti otan saman paketin. Toi montoori on arvokas, katselin saamaa akku ässäsä ,mutta todella hyvin tehty laatu
näkyy. Ja kun sitä käytetään veneily käytössä myös ei kosteuden kanssa tule ongelmia.
--- Lainaus päättyy ---
:o
Melkein poikkeuksetta postikulut on suomalaisesta verkkokaupasta ostettaessa suuremmat kuin ulkomailta, oli tavara mikä hyvänsä.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta