rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Käyttökokemuksia eri rengasvalmistajien renkaista?  (Luettu 25762 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:13.04.2024 kello on 09:55
Vs: Käyttökokemuksia eri rengasvalmistajien renkaista?
« Vastaus #30 : 8.06.2015 kello on 21:45 »
http://www.rengaskontti.fi/ostoskori
Minä meinaan ostaa pätkäyttää nuo Sailunit kun taksimiehetkin niitä kehuu ja ajeleevat vasiten näillä.
Edellisessäkin Fiatissa oli nämä ja oli hipposa kulku ja kohtoollinen rengasmelu .

Onko järkeä vai ei pysyä halparenkaissa. Itse ostan mieluummin ison ja tunnetun valmistajan renkaat ja kivijalkaliikkeestä kotimaassa.  Vahinkotapauksessa on myös helpompi löytää samanlainen rikkoontuneen tilalle.

  • Vieras
  • Vs: Käyttökokemuksia eri rengasvalmistajien renkaista?
    « Vastaus #31 : 8.06.2015 kello on 21:48 »
    Itse ostan mieluummin ison ja tunnetun valmistajan renkaat ja kivijalkaliikkeestä kotimaassa.

    Muistettais tuo vaan niissä muissakin ostoksissa, ulkomailta saa tavaraa halvemmalla mutta sekö se nyt tärkeintä on, sulo vileneitäkö tässä oomme kaikki...kaikki niinkuin siinä tunnetussa lastenlaulussa. ;D

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:14.04.2024 kello on 07:53
    • Eye never sleep
    Vs: Käyttökokemuksia eri rengasvalmistajien renkaista?
    « Vastaus #32 : 8.06.2015 kello on 21:54 »
    Nokialaisia harkitsen parhaillaan, mutta kaivataa niitä kokemuksia  :o   Alkaa keskustelu lipsuun alkuperäisestä asiasta eli käyttökökemuksista :-X

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
    • Jo vain !
    Vs: Käyttökokemuksia eri rengasvalmistajien renkaista?
    « Vastaus #33 : 8.06.2015 kello on 22:02 »
    Hieman ot kun itse otit esiin.
    Eli ihan vakavissaan puhut jotta esim Misukka myy rengasrungot Kiinaan. Jossa ne pinnataan ja tuodaan takaisin Eurooppaan  ;)

    Sekä mielestäsi työ ja muu on Kiinassa samanhintaista kuin Euroopassa.
    Eikä missään nimessä ole raaka-aineissakaan eroja.

    Ihan kuin olisit linglongin edustaja ;D

    Mutta toivotaan että on hyvät ja lujat Thumb
    En sitä vaan että Kiinalaisilla tehtailla tehdään usean merkkisiä renkaita .
    Eikä ole ooteetä kun kokemuksesta en pysty haukkkumaan Sailun renkaita .

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:20
    Vs: Käyttökokemuksia eri rengasvalmistajien renkaista?
    « Vastaus #34 : 8.06.2015 kello on 22:22 »
    Nokialaisia harkitsen parhaillaan, mutta kaivataa niitä kokemuksia  :o   Alkaa keskustelu lipsuun alkuperäisestä asiasta eli käyttökökemuksista :-X

    Sepä onkin se ongelma: Vaikka ei ole tietoa, niin tyrmätään...

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:14.04.2024 kello on 07:53
    • Eye never sleep
    Vs: Käyttökokemuksia eri rengasvalmistajien renkaista?
    « Vastaus #35 : 8.06.2015 kello on 22:25 »
    Sepä onkin se ongelma: Vaikka ei ole tietoa, niin tyrmätään...
    no syystä että?  :o
    onhan tuo c/A luokan rengas. eli uutena hiljainen

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:21.07.2023 kello on 01:10
    • Vaasa
    Vs: Käyttökokemuksia eri rengasvalmistajien renkaista?
    « Vastaus #36 : 8.06.2015 kello on 22:57 »
    Sen verran voin asiasta omasta kokemuksesta sanoa, että noita kiinalaisia mustia ja osapuilleen pyöreitä ei useimmiten kannata autoonsa laittaa. Tämä vuosien ja monien eri merkkien kokemuksella. Hyvällä tuurila voit toki saada hyvätkin yksilöt, mutta kyse on nimenomaan hyvistä yksilöistä ja tuurista. Esimerkkinä vaikkapa merkki Goodride: firmaamme tilattiin niitä muistaakseni 12 sarjaa. 3 oli todellakin ihan kelvollisia, 2 menetteli ja loput ovat niin soikeita jo tehtaalta tultuaan, että niitä on vaikea edes tasapainottaa, kun kehän heitto on niin suuri. Eli yli puolet joutavat roskikseen jo tehtaalta tultuaan. Että ei ihan fifti-sixti mene noissakaan ne hyvät ja huonot. Merkillähän noissa kiinanihmeissä ei oikeastaan ole väliä, kun niitä voi tilailla ihan sillä nimellä kuin haluaa. Westlake on ainut, josta en ole kuullut moitteita, mutta se on yleensä jo kalliimpi merkki, kuin muut sikäläiset.

    Ja jottei pelkkää narinaa olisi ja rehvastelua merkkirenkailla: yhdessä omassa autossa on tällä hetkellä Fulrun merkkiset kiinanrenkaat. Ei pahaa sanottavaa, kuin märkäpidosta ja melusta. Mutta hintaansa nähden ok vanhan ooppelin alle, jolla ajellaan vain kaupunkiajoa.

    Korealaiset merkit ovat sitten jo ihan eri asia, kuten avauksessa mainittu Hankook. Nehän ovat ihan samalla viivalla misukoiden ja nokialaisten yms kanssa.

    Ja mitä aakku puhuu premium merkkien tekemisestä samalla tehtaalla, niin osittain totta. Näin toimitaan euroopassa ja etelä-amerikassa, mutta ei Kiinassa. Tosin runko ja kumiseoskin on ihan erilaista halpisten ja premiummerkkien välillä. Mutta monien premiummerkkien vanhoilla kuvioilla tehdään sitten brändin kakkosmerkkiä vielä vuosia sen jälkeen, kun päämerkin tuotanto kyseisetä mallista on loppunut.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:24.05.2021 kello on 17:34
    Vs: Käyttökokemuksia eri rengasvalmistajien renkaista?
    « Vastaus #37 : 8.06.2015 kello on 23:21 »
    Olen minäkin pitkään suosinut kotimaisia toimijoita. Mutta.

    Työautona on tommonen pitkä uuskoppanen sprintteri. peruskorjaamot ei huoli sitä korjattavaksi kun ne ei saa sitä nosturilla ylös. Vaihtoehdoiksi jää veho ja raskone. Molemmissa on PV:n kalustoa niin paljon pihalla että tuntiveloitus on noin 100 euroa. Varaosat maksaa aivan julmetusti ja molemmat ketjut käyttää vain alkuperäisosia.

    Minkä tahansa vian korjaaminen on jo niin kallista että olen päätynyt ratkaisuun jossa korjaan kaiken mahdollisen itse. Nytkin on mersusta kardaanin ristikon vaihto kesken (ollut jo tovin koska aika ei riitä) koska edellämainituista liikkeistä saa vain uuden kardaanin vanhan tilalle ja hinta on aivan järkyttävä ( noin 3k€). Saksasta uusi ristikko noin 60 euroa kotiintuotuna.

    Samoin transitin (firman toinen työauto) käsijarrusta katkesi keskimmäinen pätkä. Uusi suomessa noin 60 euroa, saksasta muistaakseni reilu 20 kotiintoimitettuna.

    Oma tuntipalkka autonkorjaamisessa on hurja vaikka joskus onnistunkin vasta kolmannella tai neljännellä kerralla jossain vaativammassa hommassa.

    Ja kyllä ne rahat noista linglongeistakin jää kotimaahan ainakin osittain, samalla tavalla kuin merkkirenkaistakin.

    Maailma muuttuu ja vanhat toimijat joko muuttuvat mukana tai lopettavat toimintansa. Näin se vain on vapaan kilpailun aikana.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
    • Jo vain !
    Vs: Käyttökokemuksia eri rengasvalmistajien renkaista?
    « Vastaus #38 : 9.06.2015 kello on 09:37 »
    Sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan  :)

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:49
    • Kotkan poikii ilman siipii
    Vs: Käyttökokemuksia eri rengasvalmistajien renkaista?
    « Vastaus #39 : 9.06.2015 kello on 11:52 »
    Mulla meni parivuotta sitten kulkimen nokialaisista pari vaihtoon kun niihin ilmesty patit renkaan sivuun. Ja henkauto puolella on käynyt myös näin. En varmasti osta nokialaista mihinkään autoon,en omiin,lasten enkä ole myöskään työmaan autoihin. Jos auton vaihdon yhteydessä tulee auto jossa on nokialaiset alla niin en kyllä niitä vaihdata toiseen merkkiin,joku tekee varmaan niinkin.


    Sent from my iPad using Tapatalk

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:13.04.2024 kello on 09:55
    Vs: Käyttökokemuksia eri rengasvalmistajien renkaista?
    « Vastaus #40 : 9.06.2015 kello on 12:41 »
    Vaimon Transitissa on joku nokian Hakka C. Minun mielestä ne on kuluneet nopeasti ja märkäpitoa niissä ei kuluneina ole nimeksikään. Ei niissä paljoa pintaa ole mutta ei märkäpito saisi olla noin huono silti.
    Olen kuullut että moni on ollut tyytyväinen Nokian renkaisiin asuntoautoissa, itse en niitä laittaisi.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
    • Jo vain !
    Vs: Käyttökokemuksia eri rengasvalmistajien renkaista?
    « Vastaus #41 : 9.06.2015 kello on 12:56 »
    Meillä Mersussa neljästä Nokialaiseta renkaasta kolmeen tuli kudosvaurio kun pintaa oli jäljellä 5-6mm :-[
    Sillon otti kyllä pattiin .
    Sitten laitettiin halpis General renkaat 50€ kappale ja hyvin meni  Thumb

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:25.06.2023 kello on 20:56
    Vs: Käyttökokemuksia eri rengasvalmistajien renkaista?
    « Vastaus #42 : 9.06.2015 kello on 13:10 »
    Ravissa mulla on kans Nokian Hakka kesärenkaat ja ovat todella äänekkäät, mutta muuten hyvät renkaat. Jopa nastalliset Misukat ovat hiljaisemmat piellä...

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:09
    Vs: Käyttökokemuksia eri rengasvalmistajien renkaista?
    « Vastaus #43 : 9.06.2015 kello on 13:15 »
    ^
    Mulla meni juuri loppuun retkuiluautossa C Nokialaiset...

    Viisi vuotta ja 35 tuhatta. Hyvin meni ja tasaisesti kuluivat. Pintaa vielä hitusen, mutta ikä tuli vastaan.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 6.11.2022 kello on 15:12
    Vs: Käyttökokemuksia eri rengasvalmistajien renkaista?
    « Vastaus #44 : 9.06.2015 kello on 14:13 »
    Tässä tietoa renkaista, esim. niiden käyttöiästä;
    http://www.rengasvalmistajat.fi/20

    Ps. Oman kokemuksen mukaan Nokian C kumeissa on ns. mielikuva lisää ja siitä en aio maksaa €uroakaan turhaa. Tällä hetkellä alla pyörivät Continentaalit myös vaihtuvat edullisempaan merkkiin.

    Miksi ei tehdä rengastestejä puolikuntoisilla (4mm.)  kumeilla?, veikkaan että ns. "brändi" kumit sekoittusivat massaan ominaisuuksillaan melko sujuvasti.