rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Truma Combi 6 E pimeni täysin  (Luettu 44427 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 7.04.2023 kello on 23:21
Vs: Truma Combi 6 E pimeni täysin
« Vastaus #75 : 24.03.2016 kello on 22:46 »
Nyt "talven aikana",  ulkona +12-20 , olen testannut muutaman kerran ja toiminut moitteettomasti- Toivottavasti pelaa matkalla takaisin Suomeen

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:58
Vs: Truma Combi 6 E pimeni täysin
« Vastaus #76 : 25.03.2016 kello on 08:07 »
Nyt "talven aikana",  ulkona +12-20 , olen testannut muutaman kerran ja toiminut moitteettomasti- Toivottavasti pelaa matkalla takaisin Suomeen

Mitä sille tehtiin?

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 7.04.2023 kello on 23:21
Vs: Truma Combi 6 E pimeni täysin
« Vastaus #77 : 2.04.2016 kello on 22:51 »
Moro, laitteistolle ei ole tehty mitään. Taas toimii normaalisti. Olen testannut noin kerran kuukaudessa. Ei ole ollut tarvetta käyttää, koska ulkona päivisin noin +25 ja öisin  +15. Olen testannut vain omalla 12V:lla, koska en ole kytkettynä valtakunnan verkkoon. Mutta mielestäni kuuluu melko äänekäs puhallinmmootorin ääni.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 7.04.2023 kello on 23:21
Vs: Truma Combi 6 E pimeni täysin
« Vastaus #78 : 28.04.2016 kello on 23:36 »
Moro taas,

Matka kohti Suomea alkamassa ja testasiin taas p...keleen lelua. Ei lähtenyt tulille kaasulla eikä verkkovirralla.

Ohessa kuvat kokeilusta. Ulkona tuulista ja noin +18
Pannusta kuuluis releen napsahdus, mutta ei mitään moottorin käynnistymistä
Ei myöskään vikakoodien vilkutusta vaan pelkkää vihreää valoa. Katso kuvat

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:14
Vs: Truma Combi 6 E pimeni täysin
« Vastaus #79 : 29.04.2016 kello on 11:10 »
LÄmpönen keli...  Kauanko oodottelit, että jotain tapahtuu?

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:58
Vs: Truma Combi 6 E pimeni täysin
« Vastaus #80 : 29.04.2016 kello on 11:14 »
Oliko lämmön valinta käännetty täysille? Kuvassa ei ollut.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 7.04.2023 kello on 23:21
Vs: Truma Combi 6 E pimeni täysin
« Vastaus #81 : 29.04.2016 kello on 19:14 »
Moro kaikille,

Olin varmaan hieman hätäinen. Aamulla kokeilin molemmilla toiminnoilla ja kaikki pelitti ok.

Toivottavasti olen ollut väärässä laitteen suhteen. (Pian se nähdään)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:31
  • Kainuu
Vs: Truma Combi 6 E pimeni täysin
« Vastaus #82 : 20.08.2016 kello on 14:06 »
Terve kaikille
Sama ongelma kuin aloittajalla, koko härveli pimeänä niin säätöpaneeli kuin piirilevykin. Säätöpaneelin energianvalintakytk imessä ilmeisesti joku kosketusvika koska heiluttelemalla ja puhdistus sprayllä suihkuttelemalla alkoi piirilevyssä punainen vikakoodi vilkkumaan mutta ylläolevassa ei moista koodia minun silmään satu. Osaisko joku viisaampi tulkita koodin LLPL PPPL ?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.09.2023 kello on 20:42
Vs: Truma Combi 6 E pimeni täysin
« Vastaus #83 : 20.08.2016 kello on 14:57 »
Terve kaikille
Sama ongelma kuin aloittajalla, koko härveli pimeänä niin säätöpaneeli kuin piirilevykin. Säätöpaneelin energianvalintakytk imessä ilmeisesti joku kosketusvika koska heiluttelemalla ja puhdistus sprayllä suihkuttelemalla alkoi piirilevyssä punainen vikakoodi vilkkumaan mutta ylläolevassa ei moista koodia minun silmään satu. Osaisko joku viisaampi tulkita koodin LLPL PPPL ?

Käyttökytkin tai energiavalitsinkytk in, kaapeli/johtosarja edellisistä tai sitten jompikumpi puhallin moottoreista. Pieni mahdollisuus maa vikaan( -12v puuttuu) . Itse tarkistaisin ensin kiertoilmamoottorin ettei ole hiilipiikkiä sen jälkeen noihin muihin keskittyisin. Noi siis ensi tarkastettava.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:31
  • Kainuu
Vs: Truma Combi 6 E pimeni täysin
« Vastaus #84 : 20.08.2016 kello on 15:51 »
Kiitos vastauksesta, löysin itsekkin tuon lontoon kielisen vikalistan ja näitähän se ehdottelee. Tuo moottori taitaa olla kaikkein vaikein näistä päästä käsiksi.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:31
  • Kainuu
Vs: Truma Combi 6 E pimeni täysin
« Vastaus #85 : 25.08.2016 kello on 08:57 »
Olit tahko ihan oikeassa, kiertoilmamoottori aiheutti vikakoodin. Vajaa 300€ uusi töineen, itse muutamia seiniä ympäriltä purin muttei yksikätisenä kummosia voi tehdä ( paukahti hermojuurivaurio kaularankaan ja meni kesän kalareissut ym. perseelleen )

*****
  • Päivämatkailija
  • Viimeksi paikalla:26.07.2020 kello on 18:12
Vs: Truma Combi 6 E pimeni täysin
« Vastaus #86 : 31.01.2019 kello on 18:57 »
Vanha aihe mutta jatketaan tähän. Vanhempien Truma Combi 6E ei lähtenyt käyntiin, virrat kaikki OK. Otin kortin käteen ja mitään kummallista ei näkynyt. Hiilipölyt puhaltelin. Juuri kun olin lyömässä hanskat tiskiin romun kanssa niin sen paneelin RJ liittimen irrottamalla ja tökkäämällä takaisin lähti käyntiin ja pelasi kuin ajatus. Mutta aina kun sammutat paneelista nollille niin kortti ei herää muullakun liittimen irtikäyttämisellä kortilta. Kokeilin toista käyttöpaneeliakin mutta ei vaikutusta. Ja sekään ei auta jos käyttää paneelin irti, vain se kortilta irrottaminen toimii. Korttivialta haiskahtaa, mutta onkohan kortti korjattavissa jos vaihtaisi alkuun konkat ja releen. Olisko kellään ideoita¿?

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:58
Vs: Truma Combi 6 E pimeni täysin
« Vastaus #87 : 31.01.2019 kello on 21:15 »
Saattaa olla ohjauskaapelivika.