Tekniikkakeskustelut > Truma
Truma Combi 6 E pimeni täysin
mike:
Olen mä yöpynyt puu lämmitteisessä as vaunussa. Se oli kyllä varma lämmitin.
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: Lugi - 4.11.2015 kello on 20:48 ---Moro, yritin perjantaina kaasulla. Paloi vain vihreä Ledi. Ja ei syttynyt, vaikka asetutus max(5). Syynä oli varmaankinkin se, että autossa oli sisällä +30.
Tiistaiaamuna, ulkona +20 ja homma toimi seuraavasti. Pannu lähti tulille (asetus max5). Ledit; vihreä, oranssi ja punainen paloivat. Käänsin termarin 2-asentoon ja pannu sammui ja jäi palamaan vain vihreä. Käänsin säätimen 5-asentoon ja taas pannu tulille ja kaikki Ledit toiminnassa.
Eli kaikki taas kunnossa. Luulisin
Mutta Lappiin en lähtisi pelkän Truman varassa
--- Lainaus päättyy ---
Kerroppa miksi pitää säätää täysille kun siitä ei ole mitään hyötyä, haittaa vaan.
kimi:
Ihan uteliaisuudesta
Miksi siitä on haittaa jos kokeilun aikana säätää lämmön täysille? Lämpötilaero kuitenkin kohtalaisen pieni termostaattiin asetettuun jos autossa on jo 20c
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 5.11.2015 kello on 15:35 ---Ihan uteliaisuudesta
Miksi siitä on haittaa jos kokeilun aikana säätää lämmön täysille? Lämpötilaero kuitenkin kohtalaisen pieni termostaattiin asetettuun jos autossa on jo 20c
--- Lainaus päättyy ---
Tuossa tilanteessa ei ole haittaa, mutta kun aletaan lämmittämään kylmää vaunua/ autoa. Trumalla löytyy suositus, että alkulämmitys 15 asteeseen ja sitten haluttu lämpötila, muuten se pöhöttää täysillä hyvässälykyssä useita tunteja, jolloin vikaantumismahdolli suus kasvaa. Edelleen, mitä hyötyä siitä on?
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: mike - 5.11.2015 kello on 14:13 ---Olen mä yöpynyt puu lämmitteisessä as vaunussa. Se oli kyllä varma lämmitin.
--- Lainaus päättyy ---
Kaverilla oli -70 luvun alussa Commer-matkailuauto, siinä oli kanssa puilla lämpiävä kamina. Sai keitellä ja lämmittää.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta