Tekniikkakeskustelut > Truma
Truma Combi 6 E pimeni täysin
viitalar:
Minä lähetin Truman tehtaalle 2:si kyseisen lämppärin korttia vastaus tuli hyvitämme 50€rikkinäisistä korteista kun ostat uudet jälleen myyjältä emme korjaa rikkinäisiä että sillei
jus66si:
Takuuajan päättyminen ei poista virhevastuuta, jos vioittuneen laitteen oletettu käyttöikä on selkeästi pidempi, kuin mitä se laitteen vikaantumisen ilmetessä on ollut. On asiakkaasta itsestään taas kiinni se, kuinka pitkälle hän haluaa asiaa ajettavan, vai haluaako mukisematta maksaa virheestä itse. Olen käsitellyt vastaavia takuu ja sen jälkeisiä asioita niin aiemmassa työ kuin kotielmässä. Kertaakaan ei ole asiakkaan tai itse tarvinnut kustantaa virheitä. Monesti kuitenkin käsittelyt voi kestää, koska jotkut yritykset käyttää väsytystaktiikkaa, silloin pitää vedota Laissa määriteltyyn "kohtuulliseen aikaan". Vetkuttelu voi tulla äkkiä kalliimmaksi, kuin itse tuotteen varaosan hinta.Ja syö kyllä yritysimagon nolliin. Tällä on sitten suuri merkitys uusia kauppoja tehtäessä. Takuuajat ja yleensäkin kaupan jälkeinen yhteydenpito asiakkaaseen on jälkimarkkinointia, jolla jo valmistellaan seuraavaa tulevaa kauppaa. Tätä kutsutaan kestävän kehityksen kaupankäynniksi, millä yrityksen pyörät pidetään rullaamassa. Jos joku miljoonafirma, kuten Truma alkaa kitistä huonona alihankintana tehdyistä susista piirikorteista, voi käydä kilpailutulanteessa niin että kilpailija käyttää tätä oman tuotteensa markkinointiperuste luna ja vie kaupat edukseen. Kun tällaisia ongelmia alkaa ilmenemään enemmän kannattaa tehdä laajamittainen huoltokutsu ja korjata ongelma. Silla voittaa paljon enemmän, kuin kiistelemisillä asiakkaan kanssa,tai mikä vielä pahempaa, ignooraamalla ongelman olemassaolo. Tässä rimpsun aloittaja on saanut oikeille henkilöille tiedon ongelmasta jahän on tehnyt kuten pitääkin, joten toivotaan että asia järjestyy molempia tyydyttävällä tavalla.
Lugi:
Moro, myös itse olen työelämässä käsitellyt takuuasioita laitteiden osalta ja myös talotekniikan takuutöitä. Ja kyllä ne on
hoidettu "omaan piikkiin"
Mutta tänään ei ole tullut yhteydenottoa maahantuojalta Kyselen asian perään maanantaina
Lugi:
Moro, sain viestin auton maahantuojalta, että ATS:n vastuuhenkilö takuuasioissa on paikalla 20.7. Silloin palataan asiaan
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: Lugi - 7.06.2015 kello on 14:24 ---Vinkkejä tietäjät, eli Truma Combi 6E, auto kaksi vuotta vanha.
1. Kahdella säätimellä varustettu ja sähköpatruunalla
2. Oli viimevikolla käytössä pienemmällä sähköteholla ilman ongelmia
3. Eilen täysin mykkänä eli ei syty säätimiin mitään LEDejä
4. Ei lähde myöskään kaasulla eikä syty LEDejä
Tänään tarkastettu seuraavat kohteet
1. Kytketty verkkovirtaan ja lämmittimelle tulee 230V
2. Lämmittimelle tulee 14,3 V DC
3. Lämmittimen sekä 12 V ja 230 V sulakkeet mitattu. Kunnossa
4. Ylilämpenemissuoja ei ole lauennut
5. Asunto-osan latausyksikön sulakkeet tarkistettu. Kunnossa
Kiitoksia etukäteen
--- Lainaus päättyy ---
Otetaan uusiksi eli syttyykö pääohjainkorttiin punainen ledi joka vilkkuu vikakoodia ja ohjauspaneeliin ei syty mitään valoa? Kiinnostaa toi vikakoodi vai tuliko tieto jo jossain vaiheessa. Vastaan itselle, että ei mitään vikakoodia. Jos vaihdat ton kuvan releen ( punainen kehys ) niin saattaa tulla eloa ohjauspaneeliin. Saman tyylinen vika tänään ja tuli kuntoon, mutta älä tee mitään ennen takuuasian selviämistä. Jos kortti lukittuisi, olisi ohjauspaneelissa ja kortissa eloa ledeissä kuitenkin.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta