rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Nahka, millä puhtaaksi  (Luettu 9966 kertaa)

  • Vieras
  • Vs: Nahka, millä puhtaaksi
    « Vastaus #15 : 11.08.2013 kello on 10:08 »
    Juu, autossa vaaleat kokonahat penkeissä ja tummat farkut - huono yhdistelmä Thumbd

    Ja tuohon kun vielä lisää lapset niin vaaleaa nahkaa ei koskaan tule harrastajan autoihin.  ;D

    Tähän nykyiseen Toyotaan olisin ottanut kokonahan mustana mutta Toyota on tehnyt typerästi siinä mielessä että mikäli hybridiin haluaa kokonahan, väriksi tulee vaalea mutta sen minkä minä olisin halunnut eli kokonahan mustana niin sen saakin vain perusmoottoreihin, tuossa kokonahassa olisi tosin vielä ollut ongelmana se ettei takapenkeille saa istuinlämmitystä joten siinä säästi sitten vajaan tonnin kun auton varustetasoon kuului kuitenkin puolinahat, tulee molemmat hyvät puolet, helppo puhdistettavuus nahan osalta ja silti istuinmukavuudeltaa n kangasverhoilun mukavuus.

    Harvoinhan sitä kuljettaja tarvitsee takana istua mutta lapset nyt ainakin ja välillä myös vaimokin joten pitäisihän sielläkin se istuinlämmitys olla nahkapenkkien takia, ei sitä aina pääse valmiiksi lämpimään autoon.  ;)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 01:47
    Vs: Nahka, millä puhtaaksi
    « Vastaus #16 : 11.08.2013 kello on 10:21 »
    ^
    Juu, eikä ollut Dodgessa kivat nuo nahat; talvella pirun kylmät+liukkaat. Eikä auta istuin lämpökään - tai saa laittaa auton ½ h ennen lämpiämään kun pinta ei lämpene, jos ei istu... bilteman lampaankarvasukolit sai emäntä ekana jouluna  ;D

    Itseasiassa vaalea sisusta on tenavien kannalta paljon parempi kuin musta - pölyiset/hiekkaiset kengän kuvat selkänojien selkämyksissä ei näy  ;D Ja noista nahoista tuollainen lika lähtee helposti pois..

  • Vieras
  • Vs: Nahka, millä puhtaaksi
    « Vastaus #17 : 11.08.2013 kello on 10:43 »
    Itseasiassa vaalea sisusta on tenavien kannalta paljon parempi kuin musta - pölyiset/hiekkaiset kengän kuvat selkänojien selkämyksissä ei näy  ;D Ja noista nahoista tuollainen lika lähtee helposti pois..

    Niin no, mä en tiedä noista pölyistä penkeillä, kostealla rätillä ja rikkaimurilla niitä ei kerkiä verhoiluihin tullakaan, töissä työkaveri ihmetteli kun autoa kävi katsomassa että mitä mulla ovitaskussa pölyhuiska tekee ?  :o  ;D

    Sillä olenkin tykästynyt noihin puolinahkoihin kun selkämykset puhdistuvat kostealla rätillä, kangasverhoiluista likaa sai olla milloin mitenkin pyyhkimässä...mutta toki harrastaja pitää istuimien selkänojissa silti suojataskuja jottei lasten jalat sotke alkuperäistä verhoilua.

    Se on sellaista kun käyttöauto joutuu jakamaan myös tuon harrasteauton tehtäviä. :D

  • Vieras
  • Vs: Nahka, millä puhtaaksi
    « Vastaus #18 : 11.08.2013 kello on 11:10 »
    Minulta myös ääni kissasaippualle eli Le Chat palasaippualle. Runsaan saippuavaahdon kun imeyttää vimpaksi puhtaaseen pintaan niin ei välttämättä tarvitse suoja- tms aineita päälle enää laittaa. Voihan niitä useiden kymppien/satasien purnukoita ostella mutta itse en moisiin (enää) rahojani laita. EHKÄ jos vaaleat nahkat olisivat käyttöautossa niin laittaisin jonkun sealerin puhdistetulle pinnalle mutta vain ehkä.

    Kissasaippuan jälkeen pinta jää pehmeäksi ja mattamaiseksi niinkuin ainakin allekirjoittaneen mielestä nahkan pitää ollakin. Monen (kalliimman) puhdistus- ja suojausaineen jälkeen nahka tahtoo jäädä kiiltäväksi ja liukkaaksi mikä ei ainakaan minun mielestä ole niin hyvän näköinen kuin mattamaisempi pinta on.

    Mazza tuossa pistikin hyvän pointin eli sitä nahkan pintaa ei kannata lähteä millään rikkomaan. Karkeat sienet yms rikkovat herkästi nahkan (värjätyn)pinnan jonka jälkeen sitten alkaa olla jossain vaiheessa projektin paikka. Kuvittele että millä hankaisit omaa ihoasi ja vertaa siihen.

    Kun muistaa että nahka menee huonoksi vain siksi että se pääsee likaantumaan ja kuivamaan liikaa niin nuo kun välttää ollaan jo ylläpidossa pitkällä.