Tekniikkakeskustelut > Ilmastointi

Ilmastointilaitteen asennusta Pohjanmaalla?

(1/6) > >>

MarkoA:
Terve

Oisko antaa suosituksia ilmastointilaitteen hankintaan ja asennukseen pohjois-pohjanmaalla. Mielellään Oulu - Ylivieska - Kokkola alueen sisäpuolelta.

Tarkoitus ois hankkia Adriaan Dometic kattoilmastointi. Välillä oli lattiamalliakin mielessä, vaan ei oikein tunnu sille tilaa löytyvän.
Lämmitystoiminnolla sais vielä olla.

Talouteen muuttaa kohta koiranpentu ja kesän hellepäiviksi pitäis olla viilennystä. Kuinka typeränä/järkevänä näette tämän ikäiseen halvemmanpään vaunuun (Adria Adora 2008 ) ilmastoinnin hankintaa?

Haapaniemen Paroni:
Kokkolan Vaunupalvelu ;)

"Masi":
Ja järkeähän siinä hommassa on just niin paljon kuin itse sitä siinä ajattelee olevan.
Joku muu on sitä mieltä että ei ole, kun seuraava on taas sitä että on.
Eli omalla järkeilyllä kun asian päätää, niin ei tarvitse pähkäillä tyhjiä. ;)

kimi:
Jos jonkun asian kokee tarpeelliseksi itse niin silloin se on sitä. Kyllä eläimet tykkää viileästä jos on kunnon helteet ja sisälämpötila nousee yli 30c.
Muistaakseni olet itse osittain suosinut sähköttömiä parkkeja kilpailujesi yhteydessä ja silloinhan tuosta ei ole hyötyä.

Tuulettimet sun muut taas voi olla vaarallisia pennulle varsinkin jos ne on invertterin perässä, moni koira pureskelee vaikka mitä ja sähköjohto voi kuulua noihin.

Meillä kulkee kaksi kissaa ja koira mukana ja niitten kanssa ollaan reisattu keällä olosuhteissa joissa ulkolämpö yölläkin reilusti yli 20c.  Kissat venyttää itsensä pitkiksi ja ei noista lämpötiloista kärsi samalla lailla kun koira. Koira taas on suihkutettu viileällä vedellä jos pahasti on alkanut läähättämään.
Rotukysymyshän tuo on myös, moni koirarotu kärsii sisällä jo 20c lämpötiloissa ja toiset sitää lämpöä hyvin. Tuo meidä esim. halusi aina saunaan mukaan ja sillä oli oma laudeliina pykälän verran alempana kun meidän. Nykyiseen taloyhtiösaunaan sitä ei olla päästetty ja saa nähdä miten se suhtautuu saunomiseen muuton jälkeen kun taas on oma sauna käytössä.

Jartsa:
Kokkolan vaunupalvelu tai caravanlandia? Kyllä eläimelle suo tuon investoinnin vaikka kuinka vanhaan vaunuun /autoon Thumb

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View