Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

ostin akrikaatin

(1/2) > >>

jamppu76:
armeija aikaan kun olin kaverin tykönä viettääs juhannusta niin sille tuli sähkö akrikaatista ja siin oli sellanen 30-40 cm johto ja siinä rauta tappi jonka se työnsi maahan. Mut tossa minkä hankein niin ei ol sellasta johtoo ja rautatappii. tarvitaanko sellasta hyvin toimii kyl ilman sitäkin

0yxxy0:
Mulla ainakin ohjekirjassa oli että käytettävä maapiikkiä mutta ei tullut mukana. Olen tehnyt sen ite ja piuha runkoon.

88k5:
Kyllä kait syytä olisi pistorasian suojamaan potentiaali tasata, eikä antaa kellua miten sattuu. Ei sitten vaihejohdin heilu 230 ja 400 V välillä suojamaahan nähden - toki vaiheen ja nollan pot, ero on 230 V. Mikä tarkoittaa, että nolla huitelee myös jossain muualla kuin 0 V.

Vedenkeittimen vastus kun vuotaa maihin hieman, niin voi peltipinnassa tuntua enempi kuin "kissasähköä" ..

jamppu76:
linkin takaa löytyy kuva akrikaatista. kone on maadoitettu vasemmalle puolelle pistokkeista alas.
(osaatteko kertoo minkä kokoinen toi mahtaa olla)
https://lh3.googleusercontent.com/suXzh-TN49xUGBFr5-4qpH47TLqtV_aArzirHcfoHHE=w634-h475-no

88k5:
Jos tuo punainen tarra viittaa tehoon, niin 2400 W eli 2.4 kW

Edit; se KeVi-nyöri näkyy menevän runkoon (joka yleensä kumityynyjen varassa irti maasta)- tuosta pisteestä vastaavalla johdonpätkällä vielä maahankierrettävää/polkaistavaan maad.elektrodiin kytkettävä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View