Matkailukeskustelut > Yleiset leirintäalueet

Sosiaaliturvatunnuksen antaminen alueelle tultaessa.

(1/8) > >>

Wanhapari:
Iltaa vaan arvon siskot ja velimiähet.
Ollahan täs äireen kans miätitty että mitenkä pitääs suhtautua siihen asiahan, että kun tuloo leirintäalueelle, niin pitääs justihin antaa tua täyrellinen sosiaaliturvatunnus . En oo koskaan sitä hotellien lappoohinkaan laittanu, eikä oo mikään ongelma ollut. Ei oo onneksi kun muutama paikka johonka ei pääse vaikka antaa SFC-kortin likoolle kätehen, vaan pitää kirioottaa koko sotu. Mulle on viisahammat opettanu että mun sotu ei kuulu kun mulle ja viranomaasille ja tiätysti lääkäriille.
Aattelis että jos on kerta nimi jonka voi tarkastaa siitä SFC-kortista, niin luulis sen riittävän, ja on se auton rekisterinumerokin. Kunei niillä flikoolla oo kumminkaan mulle mitään henkilökohtaasta asiaa.
Mitenkäs muut on tähän suhtaantunu, että oommako ainoota jota näin olematoon asia närästää?
Että jonsei näin kevääsen koriana päivänä tämän isoompia murehia oo, niin aika kivasti menöö.

JPS:
Kuudes pykälä kertoo vastauksen
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2006/20060308

Wanhapari:
Nojoo. Oli ainakin melekeen selevää tekstiä. Nyssitten onkin käyny niin nottei nua SFC-alueet nouratakkaan tuata lakia, kunen oo koskaa sotuani antanu mennessäni SFC-alueelle. On piisannu nimi ja kortti, tai pelekkä kortti.
Helapotti joka tapaukses nottei trenkää enää valavua ja pähkäällä tuatakaan asiaa. Hianua.

Vaeltaja:
Olen tämän uuden lain voimaantulonkin jälkeen jatkanut omaksumaani vanhaa käytäntöä. Laitan matkustajailmoituks een muuten täydelliset henkilötiedot, mutta vain pelkän syntymäajan, ilman tunnusosaa.

Tähän asti sillä lailla täytetty ilmoitus on kelvannut niin hotellien respassa kuin muissakin majoitus paikoissa täytettynä. Jos sellainen paikka tulee eteen, ettei pelkkä syntymäaika kelpaa  matkustajailmoituks essa, niin lähden seuraavan majoitusliikkeen respaan täyttämään ilmoitusta. Mikäli caravanalueelle ilmoittautuessa tulisi sanomista tunnusosan puuttumisesta, niin lähtisin puskaparkkiin seuraavaksi yöksi.

sipu:
Olin kans silmät tiputtaa
kun täytin sen kaavakkeen
kysyin kaks kertaa
et koko sotukos ?
"juu juu vaikka olettehan te täällä jo ihan tuttuja "
niinpä ollaan .. mont vuot alueel käyty
mutta sinne meni sotut ym tiedot
ei sentää pituutta ja painoa kysyny  :o
mutta saa nyt si nähdä, joskos sellanenkin kyssäri siihen ilmesttyy
ei kelvannut enään pelkkä nimi...

Navigaatio