rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Vakionopeussäädin jälkiasennus.  (Luettu 103056 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:16
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Vakionopeussäädin jälkiasennus.
« Vastaus #30 : 31.05.2015 kello on 09:37 »
Minulla on kaikissa kolmessa edellisessä asuntoautossa ollut vakkari jatulee edelleenkin olemaan yksi tärkeimmistä varusteista .

Itsellä sinällään vähän wänkää että käyttiksissä tuo cruise on ollut jo aika monessakin, mutta retkuleissa eipä ole (vielä) tuossa Rellussakaan, vaikkakin juuri retkuleella tulee tuota pitkää siivua vedettyä kun sillä liikkeelle lähtee :-X

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:13.08.2018 kello on 21:58
Vs: Vakionopeussäädin jälkiasennus.
« Vastaus #31 : 31.05.2015 kello on 11:26 »
Pakko hankintahan se oli. Tuossa fiiun penkillä kun istuu niin istuinmukavuus on kun keittiöjakkarassa ja jalka puutuu lonkkaan asti.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Vakionopeussäädin jälkiasennus.
« Vastaus #32 : 31.05.2015 kello on 20:12 »
Ajelin tuossa illan suussa pois Joensuusta. Kopasin silloin tällöin vakkaria, no lähempänä Kuopiota se alkoi taas toimimaan. Toimi parikymmentä kilometriä, ja sitten taas pimeni. On kai käytävä läpi kaikki sähköiset liitokset. Jos kokeeksi otan jarru ja kytkin polkimien mikrojen piuhat urti, sekä varsinainen säätäjä on tutkittava.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 05:11
  • Pahkakoski
Vs: Vakionopeussäädin jälkiasennus.
« Vastaus #33 : 31.05.2015 kello on 20:33 »
Ajelin tuossa illan suussa pois Joensuusta. Kopasin silloin tällöin vakkaria, no lähempänä Kuopiota se alkoi taas toimimaan. Toimi parikymmentä kilometriä, ja sitten taas pimeni. On kai käytävä läpi kaikki sähköiset liitokset. Jos kokeeksi otan jarru ja kytkin polkimien mikrojen piuhat urti, sekä varsinainen säätäjä on tutkittava.

Minulla on yleensä toimimattomuuden syynä ollut kytkinpolkimen magneettikytkin joka ei syystä tai toisesta saa kontaktia.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:13.08.2018 kello on 21:58
Vs: Vakionopeussäädin jälkiasennus.
« Vastaus #34 : 31.05.2015 kello on 21:25 »
Mikä säädin? Tuossa MS-50 (halpamallissakin) on itsetestausmoodi, jolla mahdollinen vika on helppo löytää kun seuraa merkki ledin vilkutuksia. Mutta joo, tämähän on vain se halpamalli.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Vakionopeussäädin jälkiasennus.
« Vastaus #35 : 31.05.2015 kello on 21:41 »
Minulla on yleensä toimimattomuuden syynä ollut kytkinpolkimen magneettikytkin joka ei syystä tai toisesta saa kontaktia.

Aivan, riisun jarru ja kytkinpolkimen kytkimet väliaikaisesti pois. Vakkari, kuten auto on minulla vuosimallia -90. Taitaa tämän päivän vakkarit "hiukan" poiketa nuista vanhoista.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:16
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Vakionopeussäädin jälkiasennus.
« Vastaus #36 : 31.05.2015 kello on 21:57 »
No periaatteessa eroa on kuin nykyisissä halpikset vs. kalliimmat sähkökaasuiset. Eli wanhassa on sähköinen toimilaite kuten tuossa halpiksessa, joka nyppii vaijeria ja uusissa menee kaasun käskyt väylän kautta sähköisinä 8)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:13.08.2018 kello on 21:58
Vs: Vakionopeussäädin jälkiasennus.
« Vastaus #37 : 31.05.2015 kello on 22:08 »
Tuo ei tainnut pelata toivotulla tavalla.

http://manins.net.au/motorhome/cruise-control.html

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 8.07.2022 kello on 08:20
    • Omat kotisivut
Vs: Vakionopeussäädin jälkiasennus.
« Vastaus #38 : 2.06.2015 kello on 21:50 »
Minulla on yleensä toimimattomuuden syynä ollut kytkinpolkimen magneettikytkin joka ei syystä tai toisesta saa kontaktia.
Sama vika mulla kunnes liimasin kytkimen uudelleen. Nyt toimii mutta vaihdelaatikkorempa n yhteydessä syksyllä 2013 jotain tapahtui ku MS-50 ei jaksa "vetää" kaasua ku 80km/h asti....varmaan vaijeri jääny löysälle.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.05.2018 kello on 18:30
Vs: Vakionopeussäädin jälkiasennus.
« Vastaus #39 : 3.06.2015 kello on 17:04 »
Olisi tarkoitus hankkia vakkari, ensin laitettaan laatikkoon 25 % tiheämpi vitonen että jaksaa mennä alle satasenkin vauhtia.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.01.2022 kello on 07:19
Vs: Vakionopeussäädin jälkiasennus.
« Vastaus #40 : 5.06.2015 kello on 12:30 »
Olisi tarkoitus hankkia vakkari, ensin laitettaan laatikkoon 25 % tiheämpi vitonen että jaksaa mennä alle satasenkin vauhtia.

Mikäli on kyse pumpullisesta 2.5/2.8tdi koneesta niin ennen vitosen vaihtoa kannattaisi säätää syöttöpumppu kohdalleen. Nuo pumput kun tuppaa ajan myötä kulumaan niin että tehtaan suunnittelemakin voima on kadoksissa. Useammalle kuka on puhunut tiuhentamista olen tehnyt pumpun säädön ja puheet on loppuneet siihen :D
Ja muuttuu muutenkin mukavammaksi ajaa, kun kiihtyy oikein jouheasti matalammillakin kierroksilla.

Ja otsikon aiheeseen. Waeco Ms-50 on ihan toimiva keksintö ja nopea laittaakin.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:50
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Vakionopeussäädin jälkiasennus.
« Vastaus #41 : 5.06.2015 kello on 18:49 »


Ja otsikon aiheeseen. Waeco Ms-50 on ihan toimiva keksintö ja nopea laittaakin.
Mulla on fiiat 2,8 jtd vm. 2005, ilmeisesti tässä on sähköinen kaasu,jostain oon lukenut jonkun väittäneen sellaista. Käykös toi waeco tähän ja jos käy pystyykö sen asentamaan  itse


Sent from my iPad using Tapatalk

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.09.2016 kello on 12:01
Vs: Vakionopeussäädin jälkiasennus.
« Vastaus #42 : 5.06.2015 kello on 19:34 »
 arska..kyllä käy ja on helpompi asentaa ku vaikka omassa missä oli vaijerilla loppuun asti..ei tarvii puljata niitten magneettien kanssa..hyvä ja helpottaa matkantekoa 90%..ehdottomasti jees..  Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.01.2022 kello on 07:19
Vs: Vakionopeussäädin jälkiasennus.
« Vastaus #43 : 5.06.2015 kello on 23:14 »
Sähkökaasullisiin saa laitettua pelkät napit ja johdot niin toimii kuten alkuperäinen. Nyt olen kännykän varassa niin ei onnistu linkitykset ohjeistuksiin.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Vakionopeussäädin jälkiasennus.
« Vastaus #44 : 10.06.2015 kello on 09:33 »
Käyttöautolla Seinjoella poijat laittaa tuollaisen Elnakkiin kohta  ;D
Ei ole hinnan kiroissa  :)
Pelottelivat että se tarvii jonkun ohjelmoinnin että alkaa toimimaan ettei onnistu kotipihassa .
Uskottava se on kait sitten .