rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Vakionopeussäädin jälkiasennus.  (Luettu 82144 kertaa)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:00
    • Matkailuvinkkejä
Vs: Vakionopeussäädin jälkiasennus.
« Vastaus #240 : 11.06.2022 kello on 20:40 »
Ensimmäinen auto josta olen saanut tiedon kaksinapaisesta jarruvalokytkimen liittimestä.
Täytyy vissiin lisätä ohjeeseen tuokin vaihtoehto.
Kiitos tiedosta, autetaan seuraavia.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:21
« Vastaus #241 : 12.06.2022 kello on 07:50 »
Tämä mjh:n apu / ohje on kyllä lisännyt tukato kuskien ajomukavuutta satoja rosentteja  Thumb
Ja pitää muistuttaa jarruvalokytkimestä (kun itse oli tollo ja älysi asian hiukan jälkijunassa), että se on "oppiva" eli itse säätyvä. Kun asennat uuden kytkimen niin vedä polkimeen koskettava tappi täysin ulos (ei välttämättä ole valmiiksi), kuuluu "ratiseva" ääni kun hammastus luistaa, ja kun jarrupoljin ensimmäisen kerran kohtaa kytkimen tapin niin säätyy oikeaan pituuteen. Itse en tätä älynnyt, ja nyt on kaksi euron kolikkoa liimattuna polkimen kytkin vasteeseen  ;D ::)

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:36
« Vastaus #242 : 12.06.2022 kello on 11:15 »
olisin muuttanut asennusta sen verran että olisin laittanut jarruvalojen piuhan perään vaihtoreleen (kun tulee virtaa niin aukeaa) ja kytkenyt siihen ECU nastan 54. Olisi selvinnyt hieman vähemmällä työllä.

Ei kannata tehdä tuollaisia relekytkentöjä, tms. Kaksinapaisuus on pitkälti turvallisuuden vuoksi.

Kaksinapaisesta kytkennästä ECU voi havaita jarrun kytkimen epänormaalin toiminnan, johtui se sitten itse kytkimestä tai johdotuksista ja heittää vakkarin pois päältä, yms. turvatoimet.

• Kaikkien Kaveri
    • Matkailuvinkkejä
« Vastaus #243 : 12.06.2022 kello on 13:15 »
Ei kannata tehdä tuollaisia relekytkentöjä, tms. Kaksinapaisuus on pitkälti turvallisuuden vuoksi.

Kaksinapaisesta kytkennästä ECU voi havaita jarrun kytkimen epänormaalin toiminnan, johtui se sitten itse kytkimestä tai johdotuksista ja heittää vakkarin pois päältä, yms. turvatoimet.

Eihän ECU tiedä jarruvaloista mitään.
Ainoastaan vakkarikytkennässä ohjataan vakkari pois päältä, kun ECU:n nastasta 54 häviää 12 V

Tietysti 4 napainen kytkin on helpompi ja sen aukeava toiminta on passiivinen, kun releen taas pitää vetää aktiivisesti

Lisäys
Ehkä paras vaihtoehto on hakea romikselta jarruvaloliitin ja siihen mukaan johdon pätkät, niin kytkentä helpottuu.
Tosin aika pieni riski on tuossa relekytkennässäkin, vakkari kun tippuu pois myös kykinpolkimella.

• Kaikkien Kaveri
    • Matkailuvinkkejä
« Vastaus #244 : 13.06.2022 kello on 16:37 »
Tuossa kuitenkin kuva, jos joku kaksinapaisen jarruvaloliittimen omistaja haluaa sellaisen rakentaa

Sivustoa katsottu kertaa

Ubuntu, täysiverinen käyttöjärjestelmä.

karavaanari.org powered by Debian Linux