rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Katon vuoto  (Luettu 1293 kertaa)

  • Vieras
  • Katon vuoto
    « : 15.03.2024 kello on 10:15 »
    Hei karavaanarit!

    Mulla on matkailuauton katossa muutama vuoto ja haluaisin korjata ne. Katolla on käytetty siilausteippiä, mutta se ei oikein toimi ajan kanssa. Haluaisin löytää paremman ratkaisun. Oisko vinkkejä antaa? Oon ajatellut jotain tän kaltaisia https://www.amazon.com/s?k=rv+roof+coating&crid=OAPO30R4OZFH&qid=1710488845&sprefix=rv+roof+coating%2Caps%2C435&ref=sr_pg_1 . mutta suurin osa on jenkkilästä enkä halua sieltä tilata kun tulee niin kalliiksi postitukset. Onko jollain tietoa saisiko näitä euroopan sisältä? Jos tiedät esimerkiksi isoja karavaanikauppoja saksassa yms. pistähän viestiä. Haluaisin saada korjattua mahdollisimman pian. Olen siis tällä hetkellä kreikassa. Kiitos kanssa kulkijat!

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:22
    Vs: Katon vuoto
    « Vastaus #1 : 15.03.2024 kello on 14:34 »
    Mikä siellä vuotaa??

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:07
      • Matkailuvinkkejä

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:05
    Vs: Katon vuoto
    « Vastaus #3 : 15.03.2024 kello on 15:10 »
    Ei taida oikein mikään teippi olla pysyvä ratkaisu ja liiman poisto aiheuttaa ongelmia sitten oikean korjaksen yhteydessä.
    Parin viikon hätäkorjaukseen itse laittaisin valkoista gorilla teippiä. Mitä pidempään teippi on pinnassa uv:n armoilla, sen vaikeampaa liiman poisto on.

    Alumiinipellin maali on niin ohut, että sen saa aika äkkiä puhki liuotimilla teipin liimaa poistaessa. Lasikuitukatto kestää paremmin liuottimilla putsausta.

    Oikea korjaus on irroittaa läpivienti (tai nurkkalista) ja vaihtaa tuore butyylimassa sinne väliin. Laadukas massa kestää vuosia elastisena ja on helposti purettavissa.