Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla

Kesälomalla ulkomaille

<< < (2/11) > >>

Alan:
^

Hyvä avaus. Tässä omiani:


Poliisi Itä-Euroopassa. Ja Ruotsissa. Hippikaverini mielestä pahimmat ovat Saksassa ja etenkin Kreikassa.

Varkaat, mutta riskin voi minimoida käyttämällä vartioituja alueita.

Liikenne. Ennakointi ja hyvä kalustonkäsittelyta ito olisi plussaa, jälkimmäisessä mulla olisi kehitettävää.

Tekniikka. Huollot tehtynä ennen reissua. Kaluston tuntemus. Riittävästi työkaluja mukana.

Ruokamyrkytys. Iskenyt kahdesti sen 13 vuoden aikana, kun olen aktiivimatkaillut. Todennäköiset aiheuttajat likainen oluthana Lontoon Sohossa 1998, vuorokausi vatsataudissa, kuumetta 40 C, ja pilaantunut aamiaismakkara Istanbulissa joulukuussa 2010, tauti iski vasta Suomessa. Kunnon matka-apteekki mukaan, myös muiden tautien varalta.

Pahin riski on holtiton rahankäyttö eli shoppailu, tulee talousongelmia joksikin aikaa. Toinen on ylirasitus, jos ei osaa ottaa välillä rauhassa.

Paras yleisneuvo, mitä olen kuullut: Varo joutilaannäköisiä nuoria miehiä. Pimeällä varon sivukatuja. Kännissä en huitele kylillä, enintään pikkuisen alueella ja sielläkin vaunun edustalla.

Rahat, luottokortti (kaksi mukaan) ja passi kannattaa säilyttää muualla kuin takataskussa. Minä suosin kaulapussia. Kaksi kertaa on yritetty varastaa jotain, eli 2001 Porta Portesen torialueella Roomassa (nuori mustalaistyttö tarrasi käsivarteen, jolla suojasin reppua) ja 2009 Hampurin satamassa matkamuistomyymäläs sä (taskuvarkaan käsi kävi reisitaskulla, jossa oli passi, olin nopeampi, mutta kaveri katosi samantien).

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 28.12.2010     kello on 21:09 ---....................... Saksassa muuten pitäisi olla kaasujärjestelmässä se venttiili, joka katkaisee kaasuntulon kolaritilanteessa, jos aikoo käyttää kaasua ajon aikana
--- Lainaus päättyy ---
Koskee määrätynikäisiä asunto-autoja. Ei vaunuja lainkaan  ;)

ose:
Koskeeko tuo punnitusinnokkuus Ruotsissa myös vaunuja?

K.E.V:
En tiedä. Itse olen ajanut ruotsin läpi aikkasen monta kertaa , myös ristiin rastiin. Ei ole vielä osunut kohdalle  ::)

migel:
Tanska kiinnostaisi muutakin kuin Köpiksen osalta jossa olen paljon aikaani viettänyt, mutta ne kauniit hiekkarannat ja korkeatasoiset campingalueet puhuttavat! En tiedä onko kellään kokemusta jyllannin ja sjäellannin alueista , jos on niin tänne kokemuksia!!!

                                                                                                    t migel

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View