Matkailukeskustelut > Talvehtiminen etelässä
talvirenkaat
Timontti:
Edellä olevasta lakitekstistä päätellen on siis sallittua ajaa ulkomailta jouluksi kotiin vaikka kesärenkailla, mutta silti M+S -rengas on suositeltava, sillä onhan silloin kuitenkin talvi - siellä ulkomaillakin.
Catiska:
Minä ajan kesät talvet Michelin Agilis Alpineilla. Toimivat vallan mainiosti myös talvella, parin tonnin kärrykin tulee perässä ongelmitta. Ja tuntuvat kestävän kesälläkin aivan normaalisti.
ihaa:
--- Lainaus käyttäjältä: Catiska - 24.05.2015 kello on 17:59 ---Minä ajan kesät talvet Michelin Agilis Alpineilla. Toimivat vallan mainiosti myös talvella, parin tonnin kärrykin tulee perässä ongelmitta. Ja tuntuvat kestävän kesälläkin aivan normaalisti.
--- Lainaus päättyy ---
Mutta minkäs aikaa ne sitten kestävät alla, pari-kolme vuotta ja max. 30000 km ?
Catiska:
Viisi vuotta taitaa olla alla pyörineet, kesän jälkeen vaihdan uusiin samanlaisiin.
Edit: Eipä tuota vanhempia talvirenkaita viitsisi käyttääkään, menisi joka tapauksessa vaihtoon. Kerran olen kokeillut matkailukulkineella ajaa vanhoilla ja kovilla talvirenkailla, ei kiitos enää...
seppoko:
Ehdottomasti suosittelen kitkarenkaiden käyttämistä. Ainakin Saksassa, jos jotakin talvikelillä sattuu, niin se on raskauttava asia, jos ei ole keliin sopivia renkaita. Tästä syystä ajan ympäri vuoden kitkoilla, Suomessakin. Säästyy toiset levypyörät, joita ei edes ole, sekä vaihtoruletti syksyin, keväin.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta