rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Hyttysverhot /kasettiverhot jälkiasennus  (Luettu 5885 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:23.04.2024 kello on 06:52
Hyttysverhot /kasettiverhot jälkiasennus
« : 17.05.2015 kello on 11:06 »
Onko saatavilla jälkiasennukseen kasettiverhoja joissa on hyttysverho. Minun 550 soliferissa vm-88 on pelkkä pimennysverho rullaverhona mutta kaipailisin sellaista hyttysverhoa niihin avattaviin sivuikkunoihin. Mikä olisi helpoin neuvo. Mitä olette jälkeen asennelleet? Ja saako kattoluukun hyttysverho kehikoita mistään?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:22.04.2024 kello on 12:37
  • Jaa mitä että?
Vs: Hyttysverhot /kasettiverhot jälkiasennus
« Vastaus #1 : 17.05.2015 kello on 19:47 »
http://www.vapaa-aika.com/rakentajille/kasettiverhot.html
Tuola ainakin on jotakin. Kyllähän noita löytyy.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.05.2018 kello on 18:30
Vs: Hyttysverhot /kasettiverhot jälkiasennus
« Vastaus #2 : 18.05.2015 kello on 11:13 »
Kasetti saa olla vähän iso jos sisäseinällä ikkkunan vieressä vain on tilaa, solikassa ei muistaaksen ole ainakaan takana, edessä väljempää.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:19.02.2024 kello on 13:27
Vs: Hyttysverhot /kasettiverhot jälkiasennus
« Vastaus #3 : 18.05.2015 kello on 11:25 »
"Ja saako kattoluukun hyttysverho kehikoita mistään?" Itse en löytänyt kun vanhat hyttysverkot hajosi. Noihin vahoihin liimasin uudet.

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla:20.11.2023 kello on 10:01
Vs: Hyttysverhot /kasettiverhot jälkiasennus
« Vastaus #4 : 21.05.2015 kello on 19:36 »
Moi,

tähän keskusteluun liittyen; mistä ihmeestä saisi ostettua sellaisen pimennysverhon, jonka saisi ihan vaan ruuveilla kiinni kattoon? Alkaa jo hieman turhauttamaan, kun joka paikassa on myynnissä hienoja kehikkoon sopivia pimennysverhoja (joita ei siis saa sopimaan) tai sitten koko kattoluukkuja...  >:D

Ohessa kuva vanhan Solikan kattoluukusta, johon pitäis kehitellä joku verho.



*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:39
Vs: Hyttysverhot /kasettiverhot jälkiasennus
« Vastaus #5 : 21.05.2015 kello on 21:27 »
Moi,

tähän keskusteluun liittyen; mistä ihmeestä saisi ostettua sellaisen pimennysverhon, jonka saisi ihan vaan ruuveilla kiinni kattoon? Alkaa jo hieman turhauttamaan, kun joka paikassa on myynnissä hienoja kehikkoon sopivia pimennysverhoja (joita ei siis saa sopimaan) tai sitten koko kattoluukkuja...  >:D

Ohessa kuva vanhan Solikan kattoluukusta, johon pitäis kehitellä joku verho.

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Meillä on vaunussa kattoluukun pimennysverhona 10mm solukumi (retkipatjasta leikattu), johon on liimattu tumman ruskea keinonahka päällysteeksi. Toimii pimennysverhona  ja eristeenä samalla. Pysyy paikallaan hyvin kun tekee aukon mittojen mukaan ja pujottaa vetokahvojen yläpuolelle.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:13.08.2018 kello on 21:58
Vs: Hyttysverhot /kasettiverhot jälkiasennus
« Vastaus #6 : 21.05.2015 kello on 21:54 »
Tuohan näyttää MPKn luukulta? Siihenhän löytyy valmiiksi avattava hyttysverkko pimennyksellä?

http://www.vapaa-aika.com/ajoneuvoihin/kattoluukut/tarvikkeita-luukkuihin/hyttysverkko-kattoluukkuun-mpk-40-x-40-cm.html

Linkissä vain hyttysverkko, mutta pitäisi olla myös pimennysverhollisia .

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla:20.11.2023 kello on 10:01
Vs: Hyttysverhot /kasettiverhot jälkiasennus
« Vastaus #7 : 22.05.2015 kello on 09:49 »
Huomenta, eli siis tälläinen http://www.mlcaravan.fi/kauppa/product_details.php?p=3717 voisi sopia tuohon minun luukkuun? Ps. Ei tuo mitenkään edullinen ole kun uuden kattoluukun kaikkine pimennys-, sääskiverkkoineen saa vähän reilu satasella. Vähän kun laittaa lisää, niin saa sellainen missä on tuuletinkin mukana.

Mulla oli vanhassa Matkaajassani aikoinaan sellainen yksinkertainen rullaverhon tapainen vempele, joka oli suoraan kiinni katossa. Se vedettiin kiinni sääskiverkon alapuolelle, mutta sellaisia ei tunnu tosiaan löytyvän enää mistään. Oisko se ollut sitten aiemman omistajan itse tekemä patentti...

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:02
Vs: Hyttysverhot /kasettiverhot jälkiasennus
« Vastaus #8 : 22.05.2015 kello on 09:56 »
Huomenta, eli siis tälläinen http://www.mlcaravan.fi/kauppa/product_details.php?p=3717 voisi sopia tuohon minun luukkuun? Ps. Ei tuo mitenkään edullinen ole kun uuden kattoluukun kaikkine pimennys-, sääskiverkkoineen saa vähän reilu satasella. Vähän kun laittaa lisää, niin saa sellainen missä on tuuletinkin mukana.

Mulla oli vanhassa Matkaajassani aikoinaan sellainen yksinkertainen rullaverhon tapainen vempele, joka oli suoraan kiinni katossa. Se vedettiin kiinni sääskiverkon alapuolelle, mutta sellaisia ei tunnu tosiaan löytyvän enää mistään. Oisko se ollut sitten aiemman omistajan itse tekemä patentti...

Minulla on 3 kpl sopivia kasetteja, 20 € / kpl. Ovat uusia. Nämä ovatkin vain pimennysverhoja. Hopeinen yläpuoli ja valkoinen alapuoli.








« Viimeksi muokattu: 22.05.2015 kello on 10:07 »

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla:20.11.2023 kello on 10:01
Vs: Hyttysverhot /kasettiverhot jälkiasennus
« Vastaus #9 : 22.05.2015 kello on 11:20 »
Moro mjo33400, olen kiinnostunut sun kaseteista, ne näyttäisivät just sopivilta mun vaunuun. Mulla on tuo kattoluukun koko n. 37,5 cm kanttiinsa, joten luulisi peittävän hyvin koko luukun. Tuo kehys ilmeisesti vain ruuvataan kattoon kiinni 4 ruuvilla?

Mie tarvisin kaksi kappaletta noita. Lähetätkö postiennakolla tänne Kemiin?

Antti R

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla:20.11.2023 kello on 10:01
Vs: Hyttysverhot /kasettiverhot jälkiasennus
« Vastaus #10 : 22.05.2015 kello on 12:56 »
Laitan sulle mjo33400 yksityisviestiä, jossa on mun yhteystiedot.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:13.08.2018 kello on 21:58
Vs: Hyttysverhot /kasettiverhot jälkiasennus
« Vastaus #11 : 22.05.2015 kello on 20:17 »
Tuo linkin verho on "premium" malli. Se saranoilla aukastava on halvempi. Hyvä kun mjo:lta löytyi.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:22.04.2024 kello on 12:37
  • Jaa mitä että?
Vs: Hyttysverhot /kasettiverhot jälkiasennus
« Vastaus #12 : 22.05.2015 kello on 21:17 »
Meillä on vaunussa kattoluukun pimennysverhona 10mm solukumi (retkipatjasta leikattu), johon on liimattu tumman ruskea keinonahka päällysteeksi. Toimii pimennysverhona  ja eristeenä samalla. Pysyy paikallaan hyvin kun tekee aukon mittojen mukaan ja pujottaa vetokahvojen yläpuolelle.
Kuinkas tässä "mallissa" toimii ilmanvaihto?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:11
Vs: Hyttysverhot /kasettiverhot jälkiasennus
« Vastaus #13 : 22.05.2015 kello on 21:21 »
Kuinkas tässä "mallissa" toimii ilmanvaihto?

Ilmeisesti ei mitenkään, koska luukku on selvästi osa ilmastointia, ellei jopa kokonaan...

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: Hyttysverhot /kasettiverhot jälkiasennus
« Vastaus #14 : 23.05.2015 kello on 08:13 »
"Ja saako kattoluukun hyttysverho kehikoita mistään?" Itse en löytänyt kun vanhat hyttysverkot hajosi. Noihin vahoihin liimasin uudet.
Jotenkin todella harmaa muistikuva että taitaa olla ettei saa. Voipi löytyä 3kpl, mutta minun pitää tarkistaa onko ne vielä jäljellä varastossa.. Ei ollut sopiva uudempaan 03 vaunuun. 00 vaunuun passaa kyllä hyttysverhot.