Tekniikkakeskustelut > Truma
Trumatic c 3402 ja muovin käry
jus66si:
Tuo on hieno malli 8)
jojuvy:
Nyt syy muovin käryyn on selvinnyt. Syyllinen on samalla kertaa uusitut vesiletkut "pannuhuoneessa" ja tiskialtaalle menevät.Laitoin Bilteman Sinistä ja punaista venetarvike osastolla olevaa juomavesiletkua.Let kusta haihtuu jotain ilmeisesti liuotinta jonka truman puhallin veti sisälleen jakaen koko autoon.Ei muuta kuin letkut vaihtoon.
Toivottavasti tästä on muille joskus hyötyä.
palokurki:
Minulla on c6002. Antaa voimakasta palaneen muovin käryä vedenlämmitystoimin nolla. Käryä/hajua ei tule ns. talviasennolla. Kulkine on hankittu hiljattain ja myyjä on lupautunut korjaamaan mahdolliset viat.
Käryn syytä on myyjä yrittänyt selvittää termostaattia mittaamalla. Termostaatti tuntui jotenkin pelaavan, koska 40 asteen asetuksella veden lämpö hanasta valuvasta vedestä mitattuna noin 55 astetta ja suuremmalla lämpöasetuksella noin 75 astetta. On kuulemma normaali heitto, mutta saas tiedä.
Kova palaneen muovin käry leviää autoon kuitenkin molemmilla asetuksilla.
Seuraavaksi aikoivat tilata uudet suojakuoret ja vaihdon yhteydessä nostaa pannua muutaman millin ylemmäksi ja laittaa peltilevyn pannun ja maton väliin.
Saa kommentoida vapaasti.
jus66si:
Mun mielestä se ongelma on sen puhallinkotelon ylikuumeneminen, kun puhallintoiminto ei ole käytössä vedenlämmitystilass a. Pannun pystyasento nostaa lämpimän ilmakerroksen luonnollisesti ylöspäin, mistä se siirtyypuhallinkote loon ja ahtautuu sinne, koska puhallin ei poista sitä, kuten talvikäytöllä. Uudet trumalämmittimet onkin nykyään eri asennossa "makaavasti" ja puhallinkotelo on pannun päässä. Eli tuli mieleen se, onko tämä käyttökokemusten aikaansaama tuotekehittelytulos näiden erikoisten lämpölieveilmiöiden vuoksi? He joilla tuo pannu on poikittaismallinen varmaan osaa kertoa onko palaneen käryä ollut?
palokurki:
--- Lainaus käyttäjältä: jus66si - 7.06.2015 kello on 00:15 ---Mun mielestä se ongelma on sen puhallinkotelon ylikuumeneminen, kun puhallintoiminto ei ole käytössä vedenlämmitystilass a. Pannun pystyasento nostaa lämpimän ilmakerroksen luonnollisesti ylöspäin, mistä se siirtyypuhallinkote loon ja ahtautuu sinne, koska puhallin ei poista sitä, kuten talvikäytöllä. Uudet trumalämmittimet onkin nykyään eri asennossa "makaavasti" ja puhallinkotelo on pannun päässä. Eli tuli mieleen se, onko tämä käyttökokemusten aikaansaama tuotekehittelytulos näiden erikoisten lämpölieveilmiöiden vuoksi? He joilla tuo pannu on poikittaismallinen varmaan osaa kertoa onko palaneen käryä ollut?
--- Lainaus päättyy ---
Kun muutama kuukausi sitten olin kulkinetta ostamassa ja kyselin tämän tyyppisen Truman perään kaikki(Truman omistajat) kehuivat Trumaticin hyväksi jos aldeen vertaa.
Kukaan ei muistanut mainita, että jos meinaan vettä lämittää, niin on hengityssuojain oltava ja ikkunat auki.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta