Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla

Tšekki ja kroatia

<< < (2/3) > >>

K.E.V:
Vertasin noin 600€:n eroja Nordean ja Forexin välillä. 9€ halvempi itselle oli Nordea.

88k5:
^
Itse olen mieltänyt, että Master/Visalla maksaessa 1-1½% komissio on liki sama asia kuin vaihtopalkkio konttoreissa. Miksi sitten varsinaisesti vaihtamaa paikallista valuuttaa, jota sitten parhaimmilla ei edes osaa käyttää/lukea - niinkin fiksun rahavaltion valuuttaa, esim. Britannian, isoja mutta fyysisesti pieniä kolikoita  :-\ Vein vähän aika sitten parisatkun edestä 5-20 v vanhoja setelipuntia (£) Nordeaan - rehellisesti sanottuna käsittämätön rulianssi; 3 naista selvitti, skannaili ja soitteli sarjanumeroiden perään yli ½ h  :o Kaikki lopulta "ostettiin"..

On ne nuo Tsekit ja Hrvatska yhtä sivistysvaltioita omammekin, että yhtä vähän tarvii käteistä.. Ne olen muutamat kympit hakenut liki päivittäin seinästä pieninä mytteijä, niin ei muutaman päivän takia tarvitse alkaa isommin hukkaamaan..

K.E.V:
Tossa forexissa on se etu että ylijääneet saa siellä euroiksi, kun on sieltä hakenutkin vaihtokurssi ok. Mutta mulla ei yleensä ole ylijäänyttä ;)

88k5:
Joo, jos käyttäski tuo Forexia tmv., joka vaihtaa takas ei jäis näitä kaikenmaailman lappuja  :D Näkyy sekalaisessa valuuttavarainnoiss a noita rumilla ukoilla varustettuja korunoitakin olevan - taitaa pari nollaa saada noista riipiä pois €uroiksi muunnettaessa..

Sitten pitäis viitsiä lähteä vaihtamaan - käyttäähän olis pitäny paikanpäällä  :-X

K.E.V:
Mulla on vuodelta 1990 vanhan Jugon seteleitä kun olimme vaununkanssa siellä. annoimme tyttären pojalle leikkirahoiksi.
Niissä nollia aika pirusti , ei tainnut allaoleva olla, mutta lähellä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View