Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Omakotitalo vai kerrostalo?

<< < (3/15) > >>

sipu:
silloin kun lapset asuivat vielä kotona asuttiin neljäkeroksosissa talossa ja siellä onneksi kulmahuoneistossa ja ylin kerros .. naapurit ei siis sinänsä häirinneet , mut kyl se alkoi ahistamaan todella .. päätettiinkin ,kuhan lapsoset muuttavat pois niin sit mekin .. ja olihan 4 huonetta paljon kahdelle ..viheltelee . :D :D :D etsintä alkoi ja jatkui ,jatkui ja jatkui , kun ei sopivaa löytynyt ..paitsi sit kerran näin sateenkaaren vanhempiemme luona käydessä ja sanoinkin äidille , et tuon sateenkaaren päässä on AARRE .. uskokaa tai älkää luinkin lehdestä, et tämä meitin paratiisi oli myynnissä .. tiesinkin jo tästä paikasta aiemmin ja päätin vakaasti ,et tämä tulee meille maksoi mitä maksoi .. niinpä tarjouksemme hyväksyttiin ,mut tämä talo oli vielä kesken eräinen, jotta ei muuta kuin rakennusmiehet , piirtäjä ,sähkömies ,putkimies niin ja tietty niit lupia  ja lupia .. tänne muuttettiin tammikuussa 2000v ... tässä on tuo kesämökki pihassa ja sinne voi käpytellä aina kun mökille mielii .. siellä on parvi ,sauna ja takkahuone ... tässä talossa  taas on neljähuonetta ja neliöitä n.150 yhteensä tuon mökin kans ..sekä autotallia ,puuvajaa ja mun oma vajani , jossa pidän noit omia pihatyökalujani , bacgabalatsikin löytyy ..ja pihassa on myöskin lampi ,jossa voi pulahdella uimaan sekä otetaan sieltä myöskin kasteluvedet .. tontti on tarpeeksi iso , jotta ei naapuriin ole ketään rakentamassa ainakaan näköetäisyydelle .. omasta metsästä saadaan talven puut ja tulipesiä onkin yhteensä 4 sekä tuo kota jossa myöskin tarvitaan puita .. onneksi isäntä osaa nuo pöllijutut ym talkkarin hommat ... tupacarssilla sit lähdetään liikenteeseen  aina kun tahdon täältä keskeltä ei mitään.. ihmisten ilmoille sillä menenkin  mieluusti caravaanalueille tapamaan immeissii ..ps. tuos haravoinnis kyl tuli mieleen , et tätä plääni riittää ja riittää ... , et sit kun olen niin vanha ,etten jaksa mitään tehdä niin haluisin pienen kolmion rivarista jossa ois laatoitettu piha , jonka vois sit tarpeen tullen painepesurilla pestä puhtaaks .. no tokin olen todella onnellinen täällä kallionpäällä  :) :) :)

Aakku:
Omakotitalossa vanhalla pientilalla. Piha vie paljon aikaa, kun on tahtomattaan pihakilpailussakin pärjännyt.

Joskus olen kuullut määritelmän, että tontti pitää olla niin suuri, että pystyy selvin päin kuseskelemaan mihin suuntaan tahansa naapuria häiritsemättä. Kännissähän sillä ei ole niin väliä.

Weicco:
Rivarissa pienessä taloyhtiössä, asuntilaa on 2 kerroksessa.

Arska:
Omakotitalo pienellä 700 neliön tontilla 4km päässä keskustasta.

Alan:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 -  7.05.2011     kello on 07:35 ---Minä olen ehdottomasti omakotitalo asuja ;)
Aikanaan ko päästiin kerrostalon vuokrakämpästä omaan rivitalonpätkään, päätin etten asu enää koskaan linnunpöntössä. Kun rivitalo meni myyntiin ja päästiin asumaan itserakentamaan omakotitaloon, päätin etten asu enää koskaan taloyhtiössä.

Sillä on iso merkitys liikkumisaktiivisuu teen, onko kotona kiva olla ;D

--- Lainaus päättyy ---

Alku on totta; kahta kavahdan - taloyhtiöitä ja kunnallispolitiikka a. Rivitalonpätkää ei ole koskaan ollut, suoraan vuokrakämpästä itserakennettuun ensiasuntoon, melkeen nelikymppisenä.

Kotona on kiva suunnitella reissuja ja sinne on mukava palata. Vaikka viihdynkin kotona niin en suostu muumioitumaan sinne.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View