rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Ensimmäistä vaunua hankkimassa  (Luettu 46050 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.04.2024 kello on 19:45
Vs: Ensimmäistä vaunua hankkimassa
« Vastaus #90 : 6.03.2016 kello on 00:38 »
Onneksi olkoon hankinnan johdosta!  ;D

Yleensähän akussa pitää olla jännitettä tallella, jotta laturi ymmärtää alkaa latailemaan. Mutta eikös tuo pikku Benton ole just sellainen älylaturi millä pitäisi tyhjäksikin päässyt akku herätä henkiin (sulfatoitunut)?

Minä sain vaimon Mondeon akun elvytettyä just tuollaisella samanlaisella Bentonilla, kun se oli mennyt ihan nollille. Auton laturin diodi oli hajonnut, joten akku purkautui täysin tyhjäksi. Tavalliset laturit ei ruvennut lataamaan sitä lainkaan. Thumb

Mutta asuntovaunukäyttöön tuo lienee liian pieni laturi. Tarkoitettu lähinnä moottoripyörille.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:23.04.2024 kello on 21:23
Vs: Ensimmäistä vaunua hankkimassa
« Vastaus #91 : 6.03.2016 kello on 06:57 »
Onneksi olkoon hankinnan johdosta!  ;D

Yleensähän akussa pitää olla jännitettä tallella, jotta laturi ymmärtää alkaa latailemaan. Mutta eikös tuo pikku Benton ole just sellainen älylaturi millä pitäisi tyhjäksikin päässyt akku herätä henkiin (sulfatoitunut)?

Minä sain vaimon Mondeon akun elvytettyä just tuollaisella samanlaisella Bentonilla, kun se oli mennyt ihan nollille. Auton laturin diodi oli hajonnut, joten akku purkautui täysin tyhjäksi. Tavalliset laturit ei ruvennut lataamaan sitä lainkaan. Thumb

Mutta asuntovaunukäyttöön tuo lienee liian pieni laturi. Tarkoitettu lähinnä moottoripyörille.
Kyllä tuo Benton toimii erinomaisesti satunnaiseen ylläpitolataukseen, mutta ei jatkuvassa vaunukäytössä.
Oliko se moodin muistava, vai pitääkö aina piuhan kytkennän jälkeen naputella Mode tähdellä?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.04.2024 kello on 23:36
Vs: Ensimmäistä vaunua hankkimassa
« Vastaus #92 : 6.03.2016 kello on 10:32 »
Defan laiturilla se lähti lataamaan pienemmälläkin virralla, sitä ennen älyttömällä boosterilaturilla noin tunti. Aloitusjännite oli 7v tunnin jälkeen se oli noussut vajaaseen 12 ja siis silloin olin juuri sammuttanut laturin. Siirsin akun omalle paikalleen ja jatkoin defalla niin kauan, että sain bentonin toimimaan. Liekö sitten laturin napista vikaa, mutta asetuksen saaminen lataukselle otti useamman yrityksen.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:23.04.2024 kello on 21:23
Vs: Ensimmäistä vaunua hankkimassa
« Vastaus #93 : 6.03.2016 kello on 12:17 »
Defan laiturilla se lähti lataamaan pienemmälläkin virralla, sitä ennen älyttömällä boosterilaturilla noin tunti. Aloitusjännite oli 7v tunnin jälkeen se oli noussut vajaaseen 12 ja siis silloin olin juuri sammuttanut laturin. Siirsin akun omalle paikalleen ja jatkoin defalla niin kauan, että sain bentonin toimimaan. Liekö sitten laturin napista vikaa, mutta asetuksen saaminen lataukselle otti useamman yrityksen.

Betonin tyyppivika. Mode nappi ei tahdo toimia. Mulla jäi Benton siksi romulootaan.
« Viimeksi muokattu: 6.03.2016 kello on 14:39 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:59
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Ensimmäistä vaunua hankkimassa
« Vastaus #94 : 6.03.2016 kello on 12:43 »
Betonin tyyppivian. Mode nappi ei tahdo toimia. Mulla jäi Benton siksi romulootaan.

Onkohan kaikilla tuon tyyppisillä  latureilla sama vika? Mulla hajosi jostain myös nappi. En muista merkkiä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:16
  • Autossa on pyörät
Vs: Ensimmäistä vaunua hankkimassa
« Vastaus #95 : 6.03.2016 kello on 13:11 »
Tuskimpa, kopion esikuva Ctek toimii ,toimii toimii. Kuten useat muutkin samanmerkkiset

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:23.04.2024 kello on 21:23
Vs: Ensimmäistä vaunua hankkimassa
« Vastaus #96 : 6.03.2016 kello on 14:38 »
Onkohan kaikilla tuon tyyppisillä  latureilla sama vika? Mulla hajosi jostain myös nappi. En muista merkkiä.

Nyt on vastaava halpalaturi mallia Lidl. Hyvin toimii ongelmitta.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:12
Vs: Ensimmäistä vaunua hankkimassa
« Vastaus #97 : 6.03.2016 kello on 14:59 »
Tuskimpa, kopion esikuva Ctek toimii ,toimii toimii. Kuten useat muutkin samanmerkkiset

Eikös Ctekissä juuri ole ollut noita nappi ongelmia? Sama vika omassa Ctekissä ja kuulostaa olevan monella muullakin.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:23.04.2024 kello on 22:26
Vs: Ensimmäistä vaunua hankkimassa
« Vastaus #98 : 6.03.2016 kello on 15:34 »
Samoin ctekistä nappi paskana ja johto poikki.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:23.04.2024 kello on 21:23
Vs: Ensimmäistä vaunua hankkimassa
« Vastaus #99 : 6.03.2016 kello on 16:04 »
Samoin ctekistä nappi paskana ja johto poikki.

Onko kukaan löytänyt hyvää korvaavaa nappa noihin murheeniryyneihin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:16
  • Autossa on pyörät
Vs: Ensimmäistä vaunua hankkimassa
« Vastaus #100 : 6.03.2016 kello on 18:44 »
Eikös Ctekissä juuri ole ollut noita nappi ongelmia? Sama vika omassa Ctekissä ja kuulostaa olevan monella muullakin.
Itselläni ja lähipiirillä useita tuon merkkisiä. Ei vielä ole hajonneet. Ja parissa autoalan yrityksessä iso liuta käytössä, nekin ehjiä. Taas tuo Benton ,Betoni tai Benetton merkkisiä on rikki siten ettei ne älyä lähteä tyhjää akkua lataamaan.
Kuten ketjun aloittajallakin.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Ensimmäistä vaunua hankkimassa
« Vastaus #101 : 6.03.2016 kello on 18:54 »
Itselläni ja lähipiirillä useita tuon merkkisiä. Ei vielä ole hajonneet. Ja parissa autoalan yrityksessä iso liuta käytössä, nekin ehjiä. Taas tuo Benton ,Betoni tai Benetton merkkisiä on rikki siten ettei ne älyä lähteä tyhjää akkua lataamaan.
Kuten ketjun aloittajallakin.
minusta se benetonni ei oo rikki vaan vaatii akulta sen kymmenen volttia jott lähtee lataamaan, sen ongelman saa kierrettyä kun kytkee laturin virtalähde asentoon ja kun akku on herännyt niin sitten haluttuun lataus moodiin, monasti näis ongelmissa riittäs kun lukee käyttö ohjeet ja ymmärtää vähän sähköistä

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:16
  • Autossa on pyörät
Vs: Ensimmäistä vaunua hankkimassa
« Vastaus #102 : 6.03.2016 kello on 19:10 »
Näinhän see on, ei kumminkaan voi olla paimentamassa mitä joku tekee tai jättää tekemättä. Kuulee jälkeenpäin kommentin " ei toiminut ,ostin uuven"
Ja tuo lausumasi pätee sitten aika moneen muuhunkin asiaan.
Mutta "tyhmä vika/ominaisuus" "älylaturissa" sanonpa vaan.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:59
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Ensimmäistä vaunua hankkimassa
« Vastaus #103 : 6.03.2016 kello on 20:13 »
Minulla on Beton Pro ja on toiminut jo monta vuotta ongelmitta. Tyhjän, tai melkein tyhjän, akun lataamisen aloitukseen olen jonkun kerran käyttänyt 9V:n paristoa.  Se hetkeksi aikaa laturin rinnalle. Kun sen ottaa pois, niin laturi jatkaa kuin tyhjää vaan.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.04.2024 kello on 23:36
Vs: Ensimmäistä vaunua hankkimassa
« Vastaus #104 : 6.03.2016 kello on 21:57 »
Minulla ei laturissa näyttänyt olevan tuota virtalähde asentoa. On pieni, iso ja kylmä asetukset. Defassa on lisäksi virtalähde asento. Jostain syystä otin tänään defan pois välistä ja rupesi akku tyhjenemään yllättävän nopeasti. Pari tuntia edessä yksi valo ja lämmityksen ohjaus ja uhkasi jo akku loppua. Onko todella noin tehoton, vai rikki. Latauksessa siis koko tuon ajan.  ::)