Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut

Ensimmäistä vaunua hankkimassa

(1/25) > >>

Harppa:
Terve karavaanari tyypit. Olen ensimmäistä vaunua hommaamassa, joten tarvitsisin vähän apua.
perhekoko on 3 alle kouluikäistä ja ihan näpsäkkä vaimo, joten tälle porukalle sopiva vaunu pitäisi löytää.
Budjetti on älyttömän pieni, koska olen tässä jo 3 vuotta selaillut +10 000€ vaunuja ja tullut siihen tulokseen, että
lapset kerkiää muuttamaan kotoa pois ja vaimokaan ei välttämättä ole enään niin näpsäkkä, ennen kuin tuommonen saadaan. Joten jostain se on lähdettävä liikkeelle. Tottakai sitten jos homma maistuu, niin pitää käydä pankinjohtajan juttusilla ja ostaa joku ökyvaunu, mutta ei vielä.
Tämmöstä olen väijynyt. kertokaa mielipide. Mitä pitää huomioida? Voiko luottaa noihin peruskorjattu höpinöihin?   
Kiitos vastauksista ja erittäin pätevästä sivustosta.
http://www.nettikaravaani.com/matkaaja/510/1431863

pamaus:
Tervetuloa joukkoon !!

Jos et ole aikaisemmin vaunuillut eikä sinulla ole tuntemusta vaunuista, niin suosittelen vahvasti, että otat mukaan vaunuostoksille sellaisen henkilön, joka on vaunulla aikaisemmin reissannut.

Tuon ikäisessä Matkaajassa on syytä hyvin tarkasti tarkastaa koko kori ja se kosteusmittari ei siihen pelkästään riitä.

Kaikki kulmat, kattoikkunat, lasien alareunat jne, pannun tarkastus, jääkaapin ja vesi järjestelmän tarkistus.

Kyllä tarkistamista riittää.

Sitten laittaisin pohdintaan tuo vaunu vessan asia. Tenavat tykkäävät käyttää vessaa vaunussa ja suosittelen vahvasti, että vaunussa on kiinteä vessa, eli vessan voi tyhjätä ulkopuolelta.

Onnea vaunun hankintaa, kannattaa pitää jalat tukevasti maassa, koska tämä harrastus kyllä lähtee lapasesta aika äkkiä.

Terveisin nimimerkillä kahden vaunun loukossa ja kumpikaan ei ole ylimääräinen.

Harppa:
Kiitos vinkeistä. Tää on vaikeeta, kun ei osaa muuta kuin potkia renkaita :)
Hommaa vaikeuttaa sekin, ettei lähipiiriin kuulu ketään vaunu tyyppiä. Joten olen teidän kalliiden neuvojen varassa.
Olen täältä lukenut, että LMC vaunut olisi päteviä.

http://www.nettikaravaani.com/lmc/luxus/1431868

pamaus:

Kyllä LMC on ihan hyvä, mutta tärkein asia vanhassa vaunussa on se, kuinka sitä on pidetty ja missä säilytetty.

Jos on katoksessa talvet säilytetty, niin se on erittäin positiivinen juttu.

Tuossa matkaajassa on todennäköisesti korjattu kosteusvauriot, koska siinä kerrotaan, että sitä on 10 vuotta sitten remontoitu. Se on yleensä vanhoissa vaunuissa positiivinen juttu.

Pefletti 750:
Pamaus puhuu ihan asiaa.
Mutta mielestäni 3 lapsen kanssa olet kattomassa ihan liian pientä vaunua !! Puhun kokemuksesta !
Onnea etsintään ja jäitä hattuun vaikka polte on kova !

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View