Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö

Oulun aurinkopaneelitutkimus.

<< < (3/5) > >>

Rölli:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 26.04.2015     kello on 08:35 ---Jos sorhasen tähän väliin. Niin olenko paljon väärässä, jos väitän. Että panelit sarjaan kytkettynä, aurinkoa kohti käännettynä ja Mppt säädin. Silloin paras teho. Muu lienee näpertelyä. Mielenkiinnolla odotan testiteamin tuloksia.  :)

--- Lainaus päättyy ---
kyllä oot täysin oikeessa, panelin rakenteella on vielä pienivaikutus,riippuen mitä ominaisuutta arvostaa.

aaoulusta:
Kalakämppä saatu aurinkowoimalle! katonlape oikein hyvällä suunnalla ja vielä kun yksi koivu työstetään klapeiksi niin sitten on oikeinki hyvä. Herkkä on amppeerimittari kaikelle mikä on auringon ja paneelin välissä. Tuo on hyvä lisä mittari jossa näkyy vain voltti ja amppeerit, kun on tuo halpis säädin jossa niitä ei ole.

retkeilijä:
Tämäkin aloitus on jo rönsyillyt hieman, joten kirjoitukseni mahtuu mukaan.

Omalta kannaltani ja ikäväkseni totean, ettei minun ole järkevää laittaa aurinkopaneelia reissuautooni. Minulla sähkön kulutus on niin pientä että pärjään hyvin ilmankin. 100 Ah:n hupiakku riittää parin kolmen yön lähireissuille ja pidemmillä matkoilla auton laturi lataa akun.

Reissuautoon asentaisin näillä näkymin paneelin katolle vaakatasoon lähes huolettomaksi. Tilaa siellä olisi runsaasti. Mittareita en välitä katsella.

Entisenä tekniikan miehenä asia kuitenkin kiinnostaa ja kokemusta on veljeni kautta, joka käänteli mökillään ja reissuissaan aurinkopaneeleja ja mittaili tehoja. Kun ei osannut olla jouten ja sähkön suurkuluttajana hänellä oli niille käyttöä.

migel:
Kyllä paneeli on aina paikoillaan oli kulutusta tai ei. Ite en voisi keksiä järkevämpää ratkaisua nykyaikaiseen elämiseen johonka kuulu tietsikat,telkkarit sun muut jotka vievät virtaa,-soroäänet suohon,ne on mennyttä maailmaa..... t migel

Aakku:
Mulle yksi tärkeimmistä syistä aurinkopaneelin käytölle on ylläpitolataus kesällä.
Vaikka auto seisoisi ja joitain pieniä virrankuluttajia on päällä, niin latauksen ylläpitohuolto pelaa taustalla.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View