Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Vetoaisan sähköpistoke: johdot?

<< < (4/18) > >>

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 16.04.2015     kello on 22:36 ---Tsot-tsot.. ei se ole Jägerin, eikä Westin raato, vaan Multicon .. idea sama kuin Westissä = yhteensopiva 7-nap. kanssa
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

--- Lainaus päättyy ---
Näinhän se on - sorry, muistin nimen väärin.

Itse laittaisin myös uuden 13-napaisen, mutta sain kuvien perusteella sen käsityksen että ollaan laittamassa uutta 7-napaista. Silloin kannattaa varmistaa ettei jää oikosulku mahdollisuuksia.

Kva66:
Tuon vanhan kanssa oli koko ajan ongelmia. Ei oikein istunut kunnolla ja pyrki lähtemään irti.

Olen kyllä vaihtamassa tuohon vanhaan 7-napaiseen. Autokaan ei nyt pariin vuoteen vaihdu.

20€ ilm saa nuo uudemmat 13-napaisen pistokkeen ja adapterin. Voihan sen laittaa myöhemminkin.

88k5:
^
Jep, siis kakskybää yhteensä Jäger pistoke ja pistorasia - ei oo kallis..
http://www.motonet.fi/fi/tuote/481212/13-napapistoke
http://www.motonet.fi/fi/tuote/481211/13-naparasia

Se vanhan 7-nap. pistokkeeseen vaihto ei välttämättä auta pysymiseen kun se vaunun kaapeli on tönkömpi kuin ohuempi 7-nap. kaplu  :-X

Edit: Jägerissä on lukitus ja hyvä tiivistys (vrt. muissa ei tiivisteitä lainkaan)

kimi:
Nuo reunanastoissa olevat jätät pois ja poistat sulakkeet. Edelleen satsaisin jageriin ja adapteriin. Jagerin suurin etu on että se asennetaan ja irrotetaan kierteellä, nuo muut rynkytetään sisälle ja ulos ja käyttö aiheuttaa ajan mukaan kontaktiongelmia.
Laittamalla minkä vaan 13 napaisen saat "ylimääräiset" johdot pysymään hallinnassa.

(Itse huolimattomasti katsoin alkuperäisen viestin ja oletin siinä olleen jo aikaisemmin 7 napainen.)

Muoks

88 ehti jo ensin ja vaihtamalla myös autoon 13 napaisen liitoksesta tulee hyvä. Adapteri sitten käyttöön jos tarvitsee 7 napaista vaunua vetää

Ossi66:
Edelleen olen täyden Jagerin kannattaja, mutta tässätapauksessa, jos ei olla vaihtamassa autoon 13-napaista ainakaan kahteen vuoteen, tuolla Jäger+adapteri kikkailulla ei saada kuin lisää ongelmia aikaan.
Jos autossa on 7-napainen, adapteri ja Jäger vaunussa aiheuttaa vaan lisävääntöä siihen huonoon 7-napaisen kontaktiin ja ongelmat alkaa heti uudelleen.

Jos autossa on 13-napainen Jäger, adapteri ja siihen laitettu 7-napainen pelaa ihan kuin 7-napaiset molemmin puolin, kun se adapteri tulee kiertoliitoksella kiinni auton pistorasiaan.
Vaunun kontaktin vuoksi siis kannattaisi laittaa molempiin se 13-napainen, vaikkei tahtoisi autoon lisätä latauksia ja peruutusvaloa. 7-napaisten peräkärryjen kytkentä sitten 7-napaisella lyhyen adapterin kera.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View