Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
Muussipullo vai vararengas?
retkeilijä:
Muussipullopaikkaus on toiminut hyvin vanhassa itse värkätyssä kevytperäkärryssä, jonka akselisto tuli entisestä tipparellustani. Hajottamolta hankkimiani "entisiä talvirenkaita" kiinnitettäessä toinen rengas jouduttiin hitsaamaan kiinni yhden kiinnityspultin katkettua. Rengas alkoi hiljalleen vajua.
Paikkaus on toiminut jo monta vuotta. Ja vuosi toisensa jäkeen tuon kärryn pois kaatopaikkakeikalta . ;D
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: taavi - 10.04.2015 kello on 12:16 ---Maksaakohan vakuutusyhtiö hinauksen renkaan puhkeamisen takia jos ei ole vararengasta mukana?
--- Lainaus päättyy ---
Minulle ilmoitettiin, että kyllä korvaa hinauksen....
Elikä lavetilla viedään, jos rengas rikkoutuu siihen kuntoon, että autossa oleva paikkausvaahto ei pysy sisällä. Tässä varmaan on huomioitu se asia, että autoon ei kertakaikkiaan mahdu varapyörä mukaan. Ei siis ole ollut uutenakaan.
Itselläni oli tällainen tapaus. Henkilöauto, jossa on jo uutena pelkkä vaahtopullo. Renkaan kylki petti, jolloin soitin vakuutusyhtiööni hinauksen osalta. Vastaus oli, että kuuluu vakuutukseen. Sitten soitin Autoliiton turvaan ja heilläkin onnistui hinaus ilman kuluja. Kolmas paikka oli auton merkkihuolto ja sieltäkin sain myöntävän vastauksen hinaukseen, koska oli takuu voimassa.
Pahaksi onneksi ei vain ollut yhtään hinuria vapaana, joten pitkän odottelun sijasta vein vahinkopaikalle itse varapyörän. Oli sen verran vaarallinen paikka leveäkaistatiellä, että piti toimia.
Jeppe:
Molemmissa varapyörä mukana, ei ole vielä tarvittu, mutta ei tulisi mieleenkään lähteä ilman matkaan.
Arska:
On mulla varapyörä matkassa,ja myös pari muussipulloo. Kerran oon joutunut vaihtamaan renkaan moottoritien poskessa,piti laittaa kiviä taskuun ettei tällänen kukkakeppi lähe lentoon kun rekat pyyhkäs ohi. Nyt oon AL jäsen,team ahma saa vaihtaa renkaan jos on tarvis.
Sent from my iPad using Tapatalk
JeanS:
Meillä on autossa vararengas, muusipullo ja pikkunen kompura. Vaunussa ei ole vararengasta, mutta siinä onkin neljäpyörää, joten olkoon siinä vaikka kaksi varalla tiukanpaikan tullen.
Olen kyllä ajatellut ostaa vielä lisäksi tubeless paikkasarjan. Parivuotta sitten ajoin vetoauton ruuvviin lapissa, niin olisi ollut helpompi paikata itse alkuperäinen rengas, kuin alkaa etsiä korjaamoa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta