rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Muussipullo vai vararengas?  (Luettu 11875 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:54
  • seniori
Vs: Muussipullo vai vararengas?
« Vastaus #30 : 10.04.2015 kello on 16:33 »
Muussipullopaikkaus on toiminut hyvin vanhassa itse värkätyssä kevytperäkärryssä, jonka akselisto tuli entisestä tipparellustani. Hajottamolta hankkimiani "entisiä talvirenkaita" kiinnitettäessä toinen rengas jouduttiin hitsaamaan kiinni yhden kiinnityspultin katkettua. Rengas alkoi hiljalleen vajua.
Paikkaus on toiminut jo monta vuotta. Ja vuosi toisensa jäkeen tuon kärryn pois kaatopaikkakeikalta . ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:28
Vs: Muussipullo vai vararengas?
« Vastaus #31 : 10.04.2015 kello on 18:35 »
Maksaakohan vakuutusyhtiö hinauksen renkaan puhkeamisen takia jos ei ole vararengasta mukana?
Minulle ilmoitettiin, että kyllä korvaa hinauksen....
Elikä lavetilla viedään, jos rengas rikkoutuu siihen kuntoon, että autossa oleva paikkausvaahto ei pysy sisällä. Tässä varmaan on huomioitu se asia, että autoon ei kertakaikkiaan mahdu varapyörä mukaan. Ei siis ole ollut uutenakaan.

Itselläni oli tällainen tapaus. Henkilöauto, jossa on jo uutena pelkkä vaahtopullo. Renkaan kylki petti, jolloin soitin vakuutusyhtiööni hinauksen osalta. Vastaus oli, että kuuluu vakuutukseen. Sitten soitin Autoliiton turvaan ja heilläkin onnistui hinaus ilman kuluja. Kolmas paikka oli auton merkkihuolto ja sieltäkin sain myöntävän vastauksen hinaukseen, koska oli takuu voimassa.
Pahaksi onneksi ei vain ollut yhtään hinuria vapaana, joten pitkän odottelun sijasta vein vahinkopaikalle itse varapyörän. Oli sen verran vaarallinen paikka leveäkaistatiellä, että piti toimia.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:31
Vs: Muussipullo vai vararengas?
« Vastaus #32 : 10.04.2015 kello on 19:17 »
Molemmissa varapyörä mukana, ei ole vielä tarvittu, mutta ei tulisi mieleenkään lähteä ilman matkaan.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:54
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Muussipullo vai vararengas?
« Vastaus #33 : 10.04.2015 kello on 19:27 »
On mulla varapyörä matkassa,ja myös pari muussipulloo. Kerran oon joutunut vaihtamaan renkaan moottoritien poskessa,piti laittaa kiviä taskuun ettei tällänen kukkakeppi lähe lentoon kun rekat pyyhkäs ohi. Nyt oon AL jäsen,team ahma saa vaihtaa renkaan jos on tarvis.


Sent from my iPad using Tapatalk

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 8.07.2021 kello on 23:45
  • häme
Vs: Muussipullo vai vararengas?
« Vastaus #34 : 10.04.2015 kello on 19:45 »
Meillä on autossa vararengas, muusipullo ja pikkunen kompura. Vaunussa ei ole vararengasta, mutta siinä onkin neljäpyörää, joten olkoon siinä vaikka kaksi varalla tiukanpaikan tullen.

Olen kyllä ajatellut ostaa vielä lisäksi tubeless paikkasarjan. Parivuotta sitten ajoin vetoauton ruuvviin lapissa, niin olisi ollut helpompi paikata itse alkuperäinen rengas, kuin alkaa etsiä korjaamoa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:32
Vs: Muussipullo vai vararengas?
« Vastaus #35 : 10.04.2015 kello on 21:28 »
Työautossa ei syksyllä auttanut vararengaskaan. Ensin pari tubellespaikkaa tallissa (onneksi) ja kohta huomasin että taas rattaassa naula, kiersin auton ja joka rattaassa vähintään kolme naulaa. Ei ku rengaskauppaan jossain olin sitten ajanut naula nauhan yli.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:49
Vs: Muussipullo vai vararengas?
« Vastaus #36 : 12.04.2015 kello on 20:17 »
Ei ku rengaskauppaan jossain olin sitten ajanut naula nauhan yli.

Kakarat joskus huvittelee...    >:D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:32
Vs: Muussipullo vai vararengas?
« Vastaus #37 : 13.04.2015 kello on 07:01 »
Kakarat joskus huvittelee...    >:D

Voi olla myös timpureiden jäljiltä kun välillä raksatyömailla kierrän eikä urakka miehet jouva nostamaan jos maahan tippuu. Taisi olla 1,5" nauloja kaikki.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.04.2023 kello on 21:42
Vs: Muussipullo vai vararengas?
« Vastaus #38 : 14.04.2015 kello on 19:09 »
Meillä on autossa täysikokoinen varapyörä ja autossa kulkee mukana myös vaunuun varapyörä, kesällä toinen talvipyöristä ja talvella toisinpäin.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:12
Vs: Muussipullo vai vararengas?
« Vastaus #39 : 19.10.2016 kello on 15:45 »
Vararengas autossa ja vaunussa.

Viimeisen 10-vuoden aikana on sattunut rengasrikko 4 kertaa. Yhden kerran olis saattanut selvitä pullolla, Silloin huomasin renkaan suhinan, ajoin viereiselle huoltamolle täyttämään vielä puolitäyden renkaan ja sitten sillä paineella rengasliikkeeseen.
Kolmella kerralla ei olis matka jatkunut ilman varapyörää tai hinuria.

Se on sitten kerta 5.  Meinasin eilen laittaa nastat alle - kolme rengasta nostelin tallista ja testasin paineen lattiaan "pomp", neljäs oli "tufh"  Siinä näkyi kulutuspinnan keskellä ýlimääräinen nasta - eli ruuvi läpi.  Nyt pitäisi olla rengas liikkeessä korjattuna.  ;)

En sitten viitsinyt harjoitella matosarjan käyttöä, kun rengas oli valmiiksi irti ja ei ollut kiirettä saada alle. Muussipullolla ei tuota olisi korjannut, kun oli senverta iso ruuvi.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:17
  • Eye never sleep
Vs: Muussipullo vai vararengas?
« Vastaus #40 : 19.10.2016 kello on 21:37 »
Matkakopissa kun rangas menee se tapahtuu aika salakavalasti, jolloin sitä ei enää vaahdolla korjata. Kiva se on Pokassa odotella nelisen tuntia rovaniemeltä hinuria tai renkaan tuojaa jos on sattunut löytämään sopivan koon jostakin sunnuntaina. Vielä se tietää rattosaa köröttelyä hinurin takaritsillä Rovaniemelle takaisin :-X.  Kokemusta on. Tosin silloin ei ollut renkaasta kyse. Rengas meni taas saarenmaalla ja kyllä oli kiva kun oli vararengas mukana. kovasti helpotti järjestelyjä.  Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 8.06.2020 kello on 20:53
    • Opastetut kalastusreissut Muonionjoelle, Jäämerelle, Namsenille
Vs: Muussipullo vai vararengas?
« Vastaus #41 : 20.10.2016 kello on 13:02 »
Vararengas on matkailuautossa aina, ja tarve tulee kun pe-la välisenä yönä hyydyt keskelle erämaata. Lähin kaupunki 70km päässä ja kohdepaikka 300km päässä. Olisi jäänyt viikonlopun riennot kokematta, jos olisi ollut pullon varassa reissu.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 8.07.2022 kello on 08:20
    • Omat kotisivut
Vs: Muussipullo vai vararengas?
« Vastaus #42 : 23.10.2016 kello on 17:55 »
Onkos tietoo saako näihin noita mussupatruunoita irrallaan jostain? Omastani oli käytetty...siis Ducato 2009



*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 2.07.2022 kello on 14:15
Vs: Muussipullo vai vararengas?
« Vastaus #43 : 23.10.2016 kello on 18:40 »
Onkos tietoo saako näihin noita mussupatruunoita irrallaan jostain? Omastani oli käytetty...siis Ducato 2009

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Ainakin mulle on mb- merkkiseen  uusittu edellisen omistajan toimesta kun oli mennyt vanhaksi. Ei onneksi vielä ole tarvinut sen paremmin perehtyä.
Mutta siis saa, sitähän sää kysyit.

  • Vieras
  • Vs: Muussipullo vai vararengas?
    « Vastaus #44 : 26.11.2016 kello on 14:18 »
    Vararengas mukana! 2krt tarvinnut ja ite vaihtanut (venttiili rikko)  5bar ilmaa niin ei kestänyt kuin 5th km nyt 4.5bar. täysin oma moka ;)