rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Muussipullo vai vararengas?  (Luettu 11870 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:17
Vs: Muussipullo vai vararengas?
« Vastaus #15 : 10.04.2015 kello on 11:49 »
Vakuutuksen hinauspalvelu sen sijaan ei paina mitään. 

Ja kännykkä toimii...

  • Vieras
  • Vs: Muussipullo vai vararengas?
    « Vastaus #16 : 10.04.2015 kello on 11:54 »
    Molemmat löytyy ja Autoliiton tiepalvelusta on hyvät muistot Öölannin saarelta viime kesältä. Soitto vain ja siinä sitä leirintäalueella sai ottaa itse aurinkoa kun seurasi palvelun edistymistä, sitähän oltiin lomalla tuolloin. :D

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:15
    Vs: Muussipullo vai vararengas?
    « Vastaus #17 : 10.04.2015 kello on 12:01 »
    Asuntoautoilijoilla lienee aikaa soitella hinauspalveluun ja odotella korjaamolle kuskausta rengasrikon sattuessa - itsellä on yleensä aina ollut meno jonnekkin ja vararenkaan vaihto vie sen 10min...  Ikään en ole rengasrikon vuoksi mistään myöhästynyt.

    No jos vaunun renkaan joutuisi tienpäällä vaihtamaan, taitaisi ensimmäinen liikku olla laittaa kahvivesi kiehumaan ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:43
    Vs: Muussipullo vai vararengas?
    « Vastaus #18 : 10.04.2015 kello on 12:04 »
    Molemmat löytyy ja Autoliiton tiepalvelusta on hyvät muistot Öölannin saarelta viime kesältä. Soitto vain ja siinä sitä leirintäalueella sai ottaa itse aurinkoa kun seurasi palvelun edistymistä, sitähän oltiin lomalla tuolloin. :D

    Minua kyllä nolottaisi tilanteessa että joku ulkopuolinen tekee autolleni jotain minkä itse pystyisin ja itse vaan istuisin vieressä ja kattelisin. Kukin tavallaan.

    Pullo ja vararengas löytyy autosta ja myös tunkki joka helposti nostaa auton. Ja tietty momenttiavain ja vahvistettu hylsy

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:23.05.2021 kello on 17:29
    Vs: Muussipullo vai vararengas?
    « Vastaus #19 : 10.04.2015 kello on 12:10 »
    Toissakesänä jysähti asuntoautosta rengas tampereen motarilla ja meni kerralla suhteellisen silpuksi,sen verran pelotti kun autot ja rekat pyyhki persuusta hipoen ohi että vaihtamatta jäi.
    Soitin autoliiton tiepalveluun joka tulikin suhteellisen nopeasti paikalle vaan uskallus loppui siltäkin.
    Rengasliikkeen pihalla sitten vaihdeltiin,hattua pitää noille tiepalvelun tyypeille nostaa jotka tuota hommaa harrastuksenaan tekee.

  • Vieras
  • Vs: Muussipullo vai vararengas?
    « Vastaus #20 : 10.04.2015 kello on 12:14 »
    Minua kyllä nolottaisi tilanteessa että joku ulkopuolinen tekee autolleni jotain minkä itse pystyisin ja itse vaan istuisin vieressä ja kattelisin.

    Paljon teen itsekkin mihin taidot ja into hallin puutteen vuoksi riittää mutta jos kerran rengasrikko sattuu ensimmäisen kerran 22 autoiluhistorian aikana ja kun tuo autoliiton palvelukin oli niin tottakai sitä nyt  haluaa saada selville miten tuo homma toimii ja varsinkin kun oltiin ulkomailla. Siis hommanahan se oli niin helppo kuin olla voi, itse seuraten sivusta koko ajan, tosin vararenkaan otin tuolloin takatallista valmiiksi ulos ja laitoin itse sen takaisin jotta kaveri ei kolhi renkaalla takatallia. Juu ja tietysti tunkki ja momenttiavain olivat mukana, 160 Nm oli mihin kaikki renkaat sen venttiilienvaihdon jälkeen kirittiin.

    En olisi tiennyt miten autoliiton palvelu toimii jos en olisi sitä tuolloin kokeillut. Mutta nyt tiedän että se toimii hyvin myös ulkomailla, kotimaassa olen kerran siskon bemarilla kyydissäni ollessani joutunut soittamaan hänelle apuvirtaa kun prisman pihassa ei auto sitten käynnistynytkään.

  • Vieras
  • Vs: Muussipullo vai vararengas?
    « Vastaus #21 : 10.04.2015 kello on 12:16 »
    Huomenta!
    Kyllä autossa on "muussipullo" ja kompura, mutta silti pidän mukana talvirengasta kesällä ja kesärengasta talvella ! tuntuu jotenkin "turvallisemmalta" vaikka kaskossa onkin hinausvakuutus ! ( ....ja hinauspalvelussahan ei ole edes omavastuuta ! :) )   Thumb  Thumbd

    Maksaakohan vakuutusyhtiö hinauksen renkaan puhkeamisen takia jos ei ole vararengasta mukana?

  • Vieras
  • Vs: Muussipullo vai vararengas?
    « Vastaus #22 : 10.04.2015 kello on 12:19 »
    Eivät korvaa mutta voihan sen renkaan viedä toisella kyydillä rengasliikkeeseen ja korjaavat sen siellä tai vaihtavat ja tuovat sitten takaisin. Se että miten sen kyydin saa niin taitaa olla vaan omasta pussista.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:18
    Vs: Muussipullo vai vararengas?
    « Vastaus #23 : 10.04.2015 kello on 12:59 »
    ^
    Miten se nyt mitä korvaavat, ja mitä eivät? Rengasrikossa..

    Vaan kuten kimikin mainitsi - eihän se ole automies, eikä mikään, jos ei renkaitaan ite vaihda. Itsetuntoasia  ;D  8)

  • Vieras
  • Vs: Muussipullo vai vararengas?
    « Vastaus #24 : 10.04.2015 kello on 13:04 »
    Meillä aina vararengas ollut mukana, saunaperäkärryssäki n on kiinteä paikka vararenkaalle laitettu aisaan. Kun lähden venetrailerin kanssa pitempään reissuun niin silloinkin vararengas mukaan.
    Vaan hyvin se renkaanvaihttopalve lu toimii erämaassakin. Viime kesänä tavattiin Skupen metsäautotien päässä Puolalaiset kaverukset, näillä oli 6000km ajettu iso farkkumese ja alla sellaset formularenkaat. Hekin olivat kaukoviisaita ja mukana vararengas. Ensinmäinen rengas mesestä oli tyhjentynyt pian sinne Skuppeen käännyttäessä ja toinen kajahtanut kohta myöhemmin. Lueleosta asti oli kuulemma Mersun tiepalvelu tullut, kun lähempää ei ollut löytynyt kuin 1kpl samaa kokoa. Siellä oli mies vaihtanut uudet renkaat paikoilleen ja kavereilla oli taasen jopa ehjä vararengaskin.
    -tapani-

  • Vieras
  • Vs: Muussipullo vai vararengas?
    « Vastaus #25 : 10.04.2015 kello on 13:06 »
    - eihän se ole automies, eikä mikään, jos ei renkaitaan ite vaihda. Itsetuntoasia  ;D  8)

    Ei sitä tartte aina olla todistamassa.   ;D

    Nykyään kun nuo henkilöautotkin tuppaavat olemaan takuunalaisia niin se opettaa laiskuuteen ja kuten Diplomaatin sanoin... tai minä en sano mutta kyllähän te tiedätte mitä tähän sanoisi...alkaa olla vähän sama olo.  ;) ja vielä perään  ;D

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:30.10.2022 kello on 20:01
    • Gnothi seauton - Monaco Rambler Vacatione
    Vs: Muussipullo vai vararengas?
    « Vastaus #26 : 10.04.2015 kello on 14:33 »
    Vararengas aina mukana. Jo viisi kertaa 2011 lähtien on uutuuri nykyhyymerin renkaan puhkonut, ja aina ulkomailla.

    Viimeksi viime elokuussa Ruotsin Lapissa. Autoliiton matkahätäpalvelu on aina tullut alle kahdessa tunnissa avuksi.

    Rikkunut rengas on sitten helppo joko paikkuuttaa tai ostaa uusi. Tähän mennessä on aina paikoilla selvitty. vaan ilman vararengasta olis sitten joutunut hinurin kyytiin.

  • Vieras
  • Vs: Muussipullo vai vararengas?
    « Vastaus #27 : 10.04.2015 kello on 15:00 »
    ^
    Miten se nyt mitä korvaavat, ja mitä eivät? Rengasrikossa..

    Vaan kuten kimikin mainitsi - eihän se ole automies, eikä mikään, jos ei renkaitaan ite vaihda. Itsetuntoasia  ;D  8)

    Kyllä siinä on itsetunnot jo valmiiksi kadonneet kun seisoo keskellä ei mitään jossain kallionkielekkeellä kumi tussuna ja tyhjä muussipullo kädessä ja kodin hengetär mököttää koiran kanssa hytissä. Ja se vararengas kotona varaston hyllyllä.  :D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:18
    Vs: Muussipullo vai vararengas?
    « Vastaus #28 : 10.04.2015 kello on 15:10 »
    ^
    Saattaahan siinä himppa keitellä  :P

    Ainakin traktorin renkaan täytössä piti "purkautua" - muoviset hilut päästi liipasimen alta mällit käsille. Renkaaseen meni hyvin vähän, ~70% ei enää suostunut tulemaan ulos. Sitten paloi käämit - nakkasin putellin kuoppaan ja ison (pään kokoisen) kiven päälle - hienosti posahti ja lensi useita metrejä.
    Eikä ollut pienimpiä putelleja, muka merkkitavaraa (keltainen; oliko Korrek tai CRC)  8)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Muussipullo vai vararengas?
    « Vastaus #29 : 10.04.2015 kello on 15:33 »
    Jos tarvii, sitten otamma paripyörästä toisen pois. Pääsiäisen aikaan tarvitsi.  :D