rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Muussipullo vai vararengas?  (Luettu 11931 kertaa)

  • Vieras
  • Muussipullo vai vararengas?
    « : 10.04.2015 kello on 09:24 »
    Vararengas on vähän niinkun kasko, ei sitä koskaan juurikaan tartte mutta se rauhoittaa. Pirullinen vaan kuskata kun on tila kortilla, joten muussipullo itsellä mukana ja se vararengas lepää varastossa. Mitenkäs teillä muilla?

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:20.01.2024 kello on 08:43
    • Seisonta-aika
    Vs: Muussipullo vai vararengas?
    « Vastaus #1 : 10.04.2015 kello on 09:30 »
    Ei renkaan voittanutta vaikka mikki-hiiri rengas, mutta silti.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:36
    Vs: Muussipullo vai vararengas?
    « Vastaus #2 : 10.04.2015 kello on 09:37 »
    Siellähän se alustassa alkup. paikalla ja vaijerihissi toimii ihan takapyöräaukosta käsin tunkin veivillä. Testattu on jonkun vuoden välein kun renkaita olen kierrättänyt..

    Vaan kun renkaita tässä on kaikkiaan 7 kpl matkassa, niin hätätapauksessa saa vaikka 3 kpl räjähtää - ja matka jatkuu.

    Btw. on mulla räkäpullo siitä huolimatta ollu matkassa  :D Testasin nollakelissä sisällä lämmitettyä pulloa traktorin etupyörään ja p@$c@xi keksinnöksi totesin..  Thumbd

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
      • East Coast Fellows
    Vs: Muussipullo vai vararengas?
    « Vastaus #3 : 10.04.2015 kello on 09:49 »
    Minulla on ollut paikkausaine ja kompura jo vuosia autoissa mukana. Varmaan muutaman kerran olen sitä joutunut käyttämään, hyvin on toiminut ainakin minulla. Viimeiksi olen renkaan joutunut vaihtamaan varapyörään -80 luvulla, silloin repesi renkaan kylki.

    En ole enää pitkiin aikoihin kuljetellut tuota varapyörää mukanani, tarve on osoittautunut niin vähäiseksi ja jos rengas joskus sattuisi hajoamaan niin paljon ettei paikka-aineet saa sitä aisoihin, soitan tiepalvelun paikalle.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:40
    Vs: Muussipullo vai vararengas?
    « Vastaus #4 : 10.04.2015 kello on 09:53 »
    Btw. on mulla räkäpullo siitä huolimatta ollu matkassa  :D Testasin nollakelissä sisällä lämmitettyä pulloa traktorin etupyörään ja p@$c@xi keksinnöksi totesin.. 

    Ei se varmaan kylmässä renkaassa leviä mihkään, kun rattorin nopeuskin on aika vaatimaton...
    Vararenkaan lisäksi meillä on 'rähmänaru'-paikkoja, niillä korjaa aika isonkin 'naulanreiän'.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
    • Jo vain !
    Vs: Muussipullo vai vararengas?
    « Vastaus #5 : 10.04.2015 kello on 09:53 »
    nyt renkaiden vaihdon yhteydessä pitää testata lähteekö vararengas irti ilman ydinlatausta  ^-^
    on muusiakin matkassa

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:28.04.2015 kello on 16:47
    Vs: Muussipullo vai vararengas?
    « Vastaus #6 : 10.04.2015 kello on 09:54 »
    Huomenta!
    Kyllä autossa on "muussipullo" ja kompura, mutta silti pidän mukana talvirengasta kesällä ja kesärengasta talvella ! tuntuu jotenkin "turvallisemmalta" vaikka kaskossa onkin hinausvakuutus ! ( ....ja hinauspalvelussahan ei ole edes omavastuuta ! :) )   Thumb  Thumbd
    « Viimeksi muokattu: 10.04.2015 kello on 12:02 »

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
      • East Coast Fellows
    Vs: Muussipullo vai vararengas?
    « Vastaus #7 : 10.04.2015 kello on 09:58 »
    B-kortillisena tulee yleensä tuo vararenkaan paino hyödynnettyä johonkin enemmän käytettävään tavaraan...

    Vaan toki jokainen puntaroi itse riskin/hyödyn suhteen ja tekee omat valintansa sen perusteella. Pitäisi käyttää puntarissa tuo nykyinen kapine niin tietäisi kuinka tarkalla ollaan painon kanssa. Mokomalla katsastuskonttorill a kun ei ollut vaakaa kun leimalla käytin.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:34
    Vs: Muussipullo vai vararengas?
    « Vastaus #8 : 10.04.2015 kello on 10:00 »
    Vararengas autossa ja vaunussa.

    Viimeisen 10-vuoden aikana on sattunut rengasrikko 4 kertaa. Yhden kerran olis saattanut selvitä pullolla, Silloin huomasin renkaan suhinan, ajoin viereiselle huoltamolle täyttämään vielä puolitäyden renkaan ja sitten sillä paineella rengasliikkeeseen.
    Kolmella kerralla ei olis matka jatkunut ilman varapyörää tai hinuria.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:40
    Vs: Muussipullo vai vararengas?
    « Vastaus #9 : 10.04.2015 kello on 10:04 »
    Mokomalla katsastuskonttorill a kun ei ollut vaakaa kun leimalla käytin.

    Eivätkä katsoneet iskareita?

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
      • East Coast Fellows
    Vs: Muussipullo vai vararengas?
    « Vastaus #10 : 10.04.2015 kello on 10:10 »
    Katsoivat toki, mutta siinä ei ollut vaakaa. Kysyin kyllä asiaa.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:00
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    Vs: Muussipullo vai vararengas?
    « Vastaus #11 : 10.04.2015 kello on 10:27 »
    Katsoivat toki, mutta siinä ei ollut vaakaa. Kysyin kyllä asiaa.

    Yleensä käyttämässäni q-katsastuksessa ovat poistaneet painonäytön.

  • Vieras
  • Vs: Muussipullo vai vararengas?
    « Vastaus #12 : 10.04.2015 kello on 10:28 »
    Ns. ihmisten ilmoilla sitä varmaan selviää tuon muussipullon ja kompuran kanssa, mutta jos suunnittelee lähtevänsä vaikka....no vaikka Sotshissa poikkeemaan, niin pikkuisen kylmäisi lähteä ilman vararengasta. Mulla kun on nykyään retkuauto niin tilaa on vähän, mutta on käynyt mielessä että jos löytäisi jostain asiallisen vararengastelineen jonka voisi kiinnittää vaikka vetokokun tilalle siihen vetokoukun laippaan, niin varmaan ottaisin renkaan mukaan.

    Tässä Lantikassa olevassa tellingissä on ideaa.


    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:15
    Vs: Muussipullo vai vararengas?
    « Vastaus #13 : 10.04.2015 kello on 11:03 »
    Vararengas kummassakin autossa sekä vaunussa. Peräkärry ilman vararengasta vaikka varastosta sopiva löytyykin. Eilen vaihdoin kesärenkaat toiseen autoon, melkoinen viilto ja pahkura kylessä sisäpinnalla, eipä ois kompurat ja pullot auttanut jos ois tienpäällä päättänyt puhjeta. Varmaan joku terävä reikä tiessä rikkonut sen kun päivittäin joutuu ajaan sellaista tietä joka ei tieltä tunnu.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:17.04.2024 kello on 18:36
    • seniori
    Vs: Muussipullo vai vararengas?
    « Vastaus #14 : 10.04.2015 kello on 11:15 »
    Kyllä auton peräkontti kolisee tyhjyyttään, jos siellä ei ole vararengas tunkkeineen painona. Sisällä puhtaana säkissä.

    Jo toinen matkailuauto ja kummassakin perä on ylempänä kuin keula vaikka kaikki tarvittavat tavarat ovat mukana. Vakuutuksen hinauspalvelu sen sijaan ei paina mitään. 
    Onpahan sängyn päätypuoli hieman ylempänä.