Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Vapaata Audi-keskustelua
megaman:
Moottoreista tuli mieleen... Kaverin A6 4,2 ltr V8 meni koko moottori vaihtoon, oli mustaa ja sitkeää tervaa täynnä. Syynä kuulemma long life öljyn käyttö ja nurkka-ajoa. Helpompaa ja "halvempaa" oli etsiä sopiva vaihtomoottori.
Beedro:
--- Lainaus käyttäjältä: Catiska - 30.08.2018 kello on 15:50 ---Vaikka tuolla työsuhde Audilla pitääkin vielä vuosi ajaa niin voihan sitä alkaa jo haaveilemaan seuraavasta ja se ei tule olemaan työsuhdeauto ellei firman säännöt muutu tällä välin.
Kaikenlaisia järkeviä autoja on tullut katseltua mutta mieli tekisi palata vanhaan "rakkauteen", eli Q7 Audiin. Se oli paras auto mitä minulla on ollut joten vaikka sillä ajo muutaman tonnin maksaa enemmän kuin vaikkapa E Mersulla niin ehkäpä se olisi sen väärti.
Rahaa siihen ei kannata liikaa laittaa, arvo vain tippuu enemmän mitä kalliimpi. Katselin että 20 - 30tEur saisi 2011 mallivuoden 3.0TDI versioita jo ihan nokko hyvillä varusteilla.
Onko tässä tuoreemmassa mallissa ollut moottorin tai vaihteiston osalta mitään erityistä? Entä ilmajousitus? Jotenkin minulla on sellainen mielikuva ettei mitään erityistä huomioitavaa vaikka ainahan yksittäistapauksia on olemassa.
--- Lainaus päättyy ---
Minulla on 2012 mallin Q7 3 litran koneella. Ei mitään erikoisempaa aiempiin verrattuna. No 8 vaihteinen automaatti näissä uudemmissa.
Catiska:
Tuo automaatti on varmaan suurin ero ja sitten uudempi MMI. Siinä kait minulle tärkeimmät.
Petrooli:
--- Lainaus käyttäjältä: Catiska - 30.08.2018 kello on 23:30 ---Tuo automaatti on varmaan suurin ero ja sitten uudempi MMI. Siinä kait minulle tärkeimmät.
--- Lainaus päättyy ---
Vaikka kysymys vähän lipeää Audista saman konsernin rahvaampaan merkkiin, niin onko VW Touaregissa sama vaihteisto kun Audi Q7:ssa? Näissä sisarmalleissahan on sama kone, mutta onko myös Audissa sama jakolaatikko?
Koska en ole tarkemmin perehtynyt noihin vaihteistoihin, niin pitääkö/kannattaako noille vaihteistoille tehdä jotain huoltoakin? Minulla on nyt tuolla Touaregilla ajettu karvan alle 250 tkm ja mielessä on käynyt vaihteistoöljyjen vaihto. Mutta onko se edes suositeltavaa tuossa 6 lovisessa Tiptronicissa? Vaihteisto toimii ihan ok, mutta tuntuu jotenkin ei niin huomaamatta vaihtavaksi. Voi kylläkin olla ominaisuus jo viime vuosikymmenen alulla suunnitellulle tekniikalle. Vaunua ylämäkeen vakkarilla vedettäessä saisi vaihtaa pienemmälle vähän herkemminkin. Tosin vaunukin alkaa tulla kevyesti perässä kun ajaa suosiolla S-vaihteella.
Tuo Touaregin jakovaihteisto on kyllä mahtava. Entisellä autolla meinas kytkin palaa kun vaunua peruutti lievään ylämäkeen. Nyt kun laittaa hitaan vaihteen päälle, niin vaunua voi hiljaa lirutella ylämäkeenkin tyhjäkäynnillä pelkkää jarrua säännöstellen.
olalaa:
Omassa a4:jässä meni laatikko 280th ja kun koitetiin vaihtaa /huuhdella öljyt niin meni vielä huonomaksi.Siellä lähti paskat liikelle ja ventiilipöytä lakasi toimimasta.Joten jos vaihtaa öljyt niin selaiseen paikaan missä on laite joka puhdistaa laatikon samalla.Jos menee huonoon kuntoon niin vastuu on silloin heillä.Itse teetin laatikko remontin tuolla http://recro.eu/fi/.Laatikoon saa takuun 100th tai 2vuotta hinta kohtuulinen 2300e rahteineen.Nyt itsellä audi Q5 johon tehty myyjän toimesta laatikko remontti.Kytkinpake tti ja mekatroniika vaihdettu s-tonig 7
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta