Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Vapaata Audi-keskustelua

(1/18) > >>

olalaa:
Aloitin Uuden Audi ketjun kun sellaisen itselle hommasin.Kokemukset toistaiseksi eritäin positiiviset.Veto kokemuksia ei vielä ole mutta uskoisin että hyvin sekin onnistuu kun on tourseen neliveto ja 3.0cdi keulalla Thumb

Ps.volvo ja bmw jo täällä olikin

Jones81:
Hyvä että on Audillekin oma ketjunsa.

Kolme vuotta olen ajanut vastaavalla, 100tkm josta vaunun vetoa noin viidennes. Ainoa asia jota omaani kaipaan on automaatti.
3,0tdi moottori yhdistettynä torsen quattro nelivedolla on kyllä hieno paketti.

Tyyppivikoja tuntuu olevan etupyöränlaakerit ja imusarjan läpät. Etupyöränlaakerit vaihdettu ja läpät otettu ohjelmallisesti pois käytöstä. Vauhtipyörän sain myös rikottua kun testattiin paljonko voimaa tuosta saa irti. Mittarissa nyt vähän alle 300tkm. Yhtään niveltä, tukivartta tai koiranluuta autoon ei ole tarvinut vielä vaihtaa ja historia on tiedossa uudesta lähtien.

Melko kallis auto pitää. Huollot on kalliita. Verot 700€/vuosi, vakuutuksetkin keskiarvoa korkeammat.
Matka-ajossa pääsee jopa kuuden litran kulutuksella, kaupungissa pyöritellessä menee kymppi. Vaunun kanssa 11-13l/100km.

Aaron:
Itsellä nyt vuoden kokemus audi a6 3.0tdi -08 quatrosta. Ainakin vuosi on mennyt tosi hyvin, hyvä auto vetää vaunua, neliveto vakauttaa kummasti menoa ja automaatti toimii loistavasti. Talvikeleillä neliveto on kyllä aivan mahtava, suuntavakaa myös suomen uraisilla talviteillä.
Aiemmin vedin vaunua samanikäisellä volvo S80 aut. 2.5 bensa turbolla, bensaahan tuossa paloi aika reilusti, kun isoa vaunua veti. Hyvähän silläkin oli vetää, mutta kyllä audin ajo-ominaisuudet voittaa Volvon.

olalaa:
Hieno on olut audilla ajella.Tyyppi vika oli jo ostaessa(imusarjan läppä)se kyllä huomioitu osto hinnassa.Korjaus maksio lopulta vain 370e,kun tilasin imusarjat netistä läppämootoreineen ja vaihdoin itse.Huolto on aika arvokas jos teetää muualla jo öljyä menee 8 litraa.Jos tekee itse niin säästää jo tarvikeiden hinnassa 100e puhumattakaan työn osuudesta Thumb

olalaa:
Audi nyt huollettu eikä ollut hinnaltaan paha 160e tosin viety itse öljyt ja tarvitavat suodatimet.Lisä jarruvalo vaihdetiin samalla joka maksoi 108e.Taas kelpaa ajella syksyyn asti Thumb

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View