Tekniikkakeskustelut > Primus
Primus 2470 käyttöohjeet,sammuu kesken lämmityksen.
Harmony:
--- Lainaus käyttäjältä: KapteeniValpas - 3.09.2016 kello on 12:16 ---Korjaus edelliseen.
Primus syttyy, lämmittää ja sammuu normaalisti. Yöllä, kun se välillä sammuttaa itsensä, se ei jollain kerralla jaksakaan enää sytyttää itseään, vaan menee vikatilaan. Vian saa kuitattua napsauttamalla ohjauspaneelista lämmityksen pois, odottamalla muutaman minuutin ja napsauttamalla lämmityksen uudestaan päälle.
--- Lainaus päättyy ---
Itselläni vähän samaa vikaa. Eli lämmittää kyllä vaunun sit kun on uudelleen lämmityksen aika niin meneekin vikatilaan. Ja äsken kävin sit nappasee kaasun pois ja laitoin sähkölle niin aika messevä kaasun käry oli kaasupullolaatikoss a. Pumppu kyllä mun mielestä pyörii kun ääni kuuluu ja koko lattia+patterit on lämpimiä. :)
Harmony:
--- Lainaus käyttäjältä: Harmony - 3.09.2016 kello on 21:31 ---Itselläni vähän samaa vikaa. Eli lämmittää kyllä vaunun sit kun on uudelleen lämmityksen aika niin meneekin vikatilaan. Ja äsken kävin sit nappasee kaasun pois ja laitoin sähkölle niin aika messevä kaasun käry oli kaasupullolaatikoss a. Pumppu kyllä mun mielestä pyörii kun ääni kuuluu ja koko lattia+patterit on lämpimiä. :)
--- Lainaus päättyy ---
Ja taas yö oli vaunu pihassa "tulilla"... nyt toki sähköllä ja aamulla ku vieraat läks niin kävin sit laittaa sähköt poikkeen. Ihmettelin suuresti että vaunussa oli taas sisällä viileä, eli ei vissiin sähkökään lämmitä kuin ns kertaalleen. Surina/hurina kuulu kyllä eikä vika valo palanu. Ens viikolla lähen varmaan käymään tuossa jossain lähi seudulla yön yli retken ite niin pitää vielä perehtyy asennusliemen kanssa asiaan. Mutta jos jollain on jo hyvät arvaukset niin tietäs mistä lähtee ettii. Toki myös noihin 2470 perehtynyt henkilö itäsuomen (joensuun) lähistöltä olis myös hyvä tyyppi. Huomenna meinaan lähen käymään joensuussa katsastusmiehen juttusilla. :D
am1958:
Mulla oli samaa vikaa, primus 2470, ensin laitoin paksumman 2,5 mm virtajohdon akulta releen kautta, ei riittänyt ihan, sitten laitoin uuden 2,5mm maadoituksen akulta pannun kylkeen niin vika loppui siihen, senjälkeen on käynnistynyt ja jää käyntiin aina.
50 v. vaunuilua:
--- Lainaus käyttäjältä: am1958 - 5.09.2016 kello on 16:42 ---Mulla oli samaa vikaa, primus 2470, ensin laitoin paksumman 2,5 mm virtajohdon akulta releen kautta, ei riittänyt ihan, sitten laitoin uuden 2,5mm maadoituksen akulta pannun kylkeen niin vika loppui siihen, senjälkeen on käynnistynyt ja jää käyntiin aina.
--- Lainaus päättyy ---
Tuollaiset viat joissa primus ei syty uudelleen lämpimänä ,johtujat usein siitä ,että hehkutulpan spiraalilangassa on "karstaa"ja tulppa ei hehku lämpimänä riittävästi.
Syy tuohon karstaan on ruoste pannun sisällä. Pannun syttyessä sen sisällä tapahtuu pieni "räjähdys"ja ruoste pöly palaa kiinni kuumaan hehkulankaan.
Pannun syttymishetkellä hehkutulpan jännitteen tulee olla n.2,5v.
Korjaus vaihtoehdot:
-pannun puhdistus ja maalaus
- kipinäsytytys
-lisärele.
ps. muutaman kerran törmäsin ilmiöön ,jossa pannu syttyi ja sammui välittömästi, eräs asiakas laski noita sytytyksiä yli 100 sitten meni hermot.
Syy tuohon oli se että ,pannun syttyessä jännite laski niin alas että magneettiventtiili katkaisi pannun välittömästi . Tuo korjaantui vetämällä akulta lisä maajohdon suoraan ohjauspanelille
am1958:
Minäpä kerron tarinan, tein ihan kaikki, eli kävin ihan kaikki läpi, huonot kosketukset ja uudet liittimet juottamalla, ihan kaikki, uus pyrostaatti kun oli korva löysällä, uus ohjainpaneeli tein vitun kaikki, vaihdoin elkot ja muutki boksiin ja ohjainpaneeliinkin vaihdoin osia, en ole idiootti joten osaan tuollaiset puuhat, ja sitte maadoitus oli vikana loppupeleissä , ainaki minun vaunussa, en tiiä muista mut mulla lähti toimimaan näin ja hyvin, on testattu. Niin mulla oli 1,7-2,0v tulpalla, ei aina käynnistynyt ja jos käynnisty niin varmasti kolmiovalo syttyi, nyt on 2,3-2,7 ja starttaa het ja jää käyntiin, ainakin oli n, 3vrk käynnissä ,että ei mitään
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta