Tekniikkakeskustelut > Jääkaapit
Dometic RM 7291L
kimi:
Onhan sinulla kaappi auton oikealla puolella? Vähempi muun liikenteen aiheuttamia puuskia sillä puolella. Ja jos tuo sammuu niin automatiikka koittaa sytyttää sen taas, ajon jälkeen et tiedä onko tuo sammunut matkan aikana.
Itse olen harkinnut katkaisijaa tuon kaapin D+ ohjaukselle, ei veisi kaappi sitä liki 20A kun pitäisi saada akkuihin mahdollisimman paljon syötettyä. Muutaman kerran kun olen akkuja ladannut tyhjäkäynnillä olen sammuttanut jääkaapin siksi aikaa
hapero:
--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 24.04.2015 kello on 23:04 ---Haa! Vaan kontrollin tekee ohjauskeskus, ei jääkaappi. Eli tuo tuo 148 tuikkaa tuohon kärähtäneeseen naruun +12V kun auton laturi aloittaa hommansa => jääkaappi havaitsee tuon 12V olevan mahdollinen ja vaihtaa sille juurikin em. järjestyksen sanelemana. Elikkäs tuo kärähtänyt naru kun ei koskaan tuota +12V (enää) saa, ei jääkaappikaan voi sille hypätä => jääkaappi auto-modessa toimii joko 230VAC tai kaasulla eikä tiedä tuon taivaallista onko moottori käynnissä tahi ei 8)
--- Lainaus päättyy ---
Juu, luultavasti noin. Mihinkäs se jääkaapin D+ on kytketty?
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 24.04.2015 kello on 23:17 ---Onhan sinulla kaappi auton oikealla puolella?
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä se ikävästi (?) vaan on kuskin puolella tuossa yksilössä :-[
--- Lainaus käyttäjältä: hapero - 24.04.2015 kello on 23:43 ---Mihinkäs se jääkaapin D+ on kytketty?
--- Lainaus päättyy ---
Ei aavistustakaan :-[ Vois varmaan chekata kun tuon seuraavan kerran auki ottaa, uuden tehosäätönupikan asentamisen yhteydessä 8)
Sinällään tuo jatkuva kaasukäyttö tuntuisi aika oivalta, kun kulutukseksi luvataan vain 260g/24h ja autossa on 2x11kg pullot = n. 40vrk jatkuvaa käyttöä per pullo :D Ja onhan tuo kaasuliekki hieman tehokkaampikin = kaappi pysyy paremmin kylmänä hellekeleilläkin. Ja tosiaan kuten tuossa "Kimi" jo mainitsi, menisi kaikki laturin tuottama teho akun lataamiseen kun kaappi ei siitä virrasta osaansa ottaisi 8)
HiTec:
Itse asiassa noita sähkökaavioita tutkittuani heräsi ihmetys miksi jääkaappi on kytketty auton eikä as.osan akkuun? Jotenkin tuntuisi turvallisemmalta että tapahtui as.osassa sitten ihan mitä tahansa, niin auton akussa on silti aina varmasti riittävästi potkua starttiin ???
hapero:
--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 25.04.2015 kello on 10:11 ---Itse asiassa noita sähkökaavioita tutkittuani heräsi ihmetys miksi jääkaappi on kytketty auton eikä as.osan akkuun? Jotenkin tuntuisi turvallisemmalta että tapahtui as.osassa sitten ihan mitä tahansa, niin auton akussa on silti aina varmasti riittävästi potkua starttiin ???
--- Lainaus päättyy ---
Ei sitä 12V asentoa voi käyttä muutakuin auton käydessä.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta