rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kaasupullon kesto?  (Luettu 14347 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.04.2024 kello on 18:28
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Kaasupullon kesto?
« Vastaus #15 : 2.04.2015 kello on 11:48 »
Kun auton vaihdon myötä palasin pieneen jääkaappiin niin kaasu tuntuu kestävän tupla-ajan siihen kaappiin verrattuna jossa oli erillinen ovellinen pakastinlokero.  No olihan se melko paljon isompikin, mutta ilmiselvästi kaasurosvo.
Kevätreissuilla toukokuussa kuukaudessa kaksi täyttä pulloa riitti nipin napin.  Tosin myös autossa silloin ilmalämmitys ja joskus lisänä pieni puhallin jotta sai lämpötilan "kotilämpöön" tuonne +23 asteeseen.

Jääkaapin kaasun kulutus on olematon, niin autossa kuin mökilläkin. Tärkeintä kulutuksen kannalta on takatilan tuuletus.  :)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:00
  • Kohtele toisia kuten toiset sinua
Vs: Kaasupullon kesto?
« Vastaus #16 : 2.04.2015 kello on 13:02 »
Toukokuussa Saksassa/Itävallassa noina kahtena peräkkäisenä vuonna toukokuun yölämpötilat laskivat alle +10 asteeseen.  Minä en viihdy noissa lämpötiloissa edes peiton alla.  Autona oli 2007 mallin Dethleff, pituus 706 cm.  Oli muuten ainoa ilmalämmitteinen joka minun karavaanihistoriaan i tuli.  Dethleffejä aiemmin 2 kpl vesikeskuslämmittei senä joilla ei vastaavia ongelmia, joten en oikein usko tuohon arvioon eristyksistä.  Tosin en seiniä purkanut.
Nykyinen on yksi lämpimimmistä joita minulla on ollut kaikenkaikkiaan noin 20 matkailuvälineen joukossa ja johon olen hyvin tyytyväinen.
Joukkoon mahtuu Kafeja, Solifereja ym pohjolassa rakennettuja.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.04.2024 kello on 21:58
Vs: Kaasupullon kesto?
« Vastaus #17 : 2.04.2015 kello on 21:00 »
Toukokuussa Saksassa/Itävallassa noina kahtena peräkkäisenä vuonna toukokuun yölämpötilat laskivat alle +10 asteeseen.  Minä en viihdy noissa lämpötiloissa edes peiton alla.  Autona oli 2007 mallin Dethleff, pituus 706 cm.  Oli muuten ainoa ilmalämmitteinen joka minun karavaanihistoriaan i tuli.  Dethleffejä aiemmin 2 kpl vesikeskuslämmittei senä joilla ei vastaavia ongelmia, joten en oikein usko tuohon arvioon eristyksistä.

Myös ilmalämmitys voidaan suunnitella huonosti.