Tekniikkakeskustelut > Käyttö- ja jätevesi
Käytätkö juomavetenä kulkimen omaa säiliötä vaiko pullovesiä ?
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: janitkon - 2.10.2013 kello on 14:03 ---Et vissiin ole sitten nähnyt yhtään talojen/kaupunkien käyttövesiputkea kuvattuna sisältäpäin?? ::)
--- Lainaus päättyy ---
--- Lainaus käyttäjältä: janitkon - 2.10.2013 kello on 14:03 ---Et vissiin ole sitten nähnyt yhtään talojen/kaupunkien käyttövesiputkea kuvattuna sisältäpäin?? ::)
--- Lainaus päättyy ---
Olen nähnyt mutta,
kaupunkien vesijohdoissa kulkee käsitelty ja valvottu vesi. Autoon otan itse vettä suoraan porakaivosta ja käytän siinä hopeatabletteja. En tiedä mitä vettä aikaisempi omistaja on käyttänyt ja miten säilyttänyt ne järjestelmässä.
Itse en luonnonvesiä tankkaisi ja pitäisi tankeissa, mutta kaupunkiveden saataan tähän aikaan vuodesta säilyttää viikon verran.
Ipsu:
--- Lainaus päättyy ---
En, enkä haluakkaan.. Kotona hanasta tulevan veden joukossa ei kellu vihreitä kikkareita ja se riittää mulle. Vaunusta kun ei voinut sanoa samaa ::)
retkeilijä:
Retkivaunussa on helppo pitää juomavesisäiliöt puhtaana, koska ne ovat tilavuudeltaan vain 15 litraa. Veden vaihtuvuus on siis suuri ja huuhtelen säiliöt aina ennen täyttöä. Harmaavesisäiliönä toimii (tarvittaessa) kannellinen sanko. Turhia päniköitä en mukana kuljettele ja siirtele.
Kun otan vettä huoltoasemalta pesaisen vesiletkun suun ennen täyttöä.
Samaa vettä käytetään myös juomavetenä. Useimmiten samaa vettä on myös pullossa jääkaapissa.
Mauttomin (paras) juomavesi on omasta porakaivosta.
Liika hygieenisuus heikentää tunnetusti vastustuskykyä 8)
perho-ukko:
Onko sen parenpaa vettä,kuin Lapin tunturipurojen raikas vesi,niistä minä täytän säiliön,samoin Norjassa !
RRR:
Kaupan 5 litran kannuilla on menty tähän asti. Ei vaunun järjestelmäkään ole silminnähden huonoa puskenut mutta eipähän tarvi miettiä ku ostaa kaupasta.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta