rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Käytätkö juomavetenä kulkimen omaa säiliötä vaiko pullovesiä ?  (Luettu 43384 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
Niin, no.. Meillä ainakin kiertää raikasvesiletku ympäri vaunua ja kun näin että putken sisältö kasvoi jotain vihreää pitkää haituvaa, niin ehkä minä sitten olin liian hysteerinen kun kieltäydyin käyttämästä kyseistä vettä juomiseen/ruuanlaittoon. Nyt on kyllä letku uusittu, mutta mietin että paljonki sitä samaa kakkaa kasvaa hanan sisällä..

Jotenka meillä elintarvikevesi kulkee 10 tai 20 litran hanallisessa kanisterissa. Ja toiseen vaunuun aion tehdä saman letkunvaihto-operaation  :-X
  Onhan olemassa puhdistus/desiviointi aineita,jos "pöpöjä" pelkää !

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:45
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
  Onhan olemassa puhdistus/desiviointi aineita,jos "pöpöjä" pelkää !

Meikäläisellä kympin astia juomavettä varten, lähinnä siksi, kun säiliövesi maistuu muoville muutaman päivän jälkeen.  :)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
Meikäläisellä kympin astia juomavettä varten, lähinnä siksi, kun säiliövesi maistuu muoville muutaman päivän jälkeen.  :)
  Pistä juomaveteen vähän kossua !!!!!

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:24
Niin, no.. Meillä ainakin kiertää raikasvesiletku ympäri vaunua ja kun näin että putken sisältö kasvoi jotain vihreää pitkää haituvaa, niin ehkä minä sitten olin liian hysteerinen kun kieltäydyin käyttämästä kyseistä vettä juomiseen/ruuanlaittoon. Nyt on kyllä letku uusittu, mutta mietin että paljonki sitä samaa kakkaa kasvaa hanan sisällä..

Jotenka meillä elintarvikevesi kulkee 10 tai 20 litran hanallisessa kanisterissa. Ja toiseen vaunuun aion tehdä saman letkunvaihto-operaation  :-X

Meillä oli vaunussa aikoinaan sama juttu, siihen loppui sen veden käyttäminen juomiseen.
Autossa oli pientä kasvustoa vesipumpun suodatinverkossa ja sen puhdistin ja vesijärjestelmän pesin, nykyään minä juon kraanavettä, mutta vaimo ei, hän ei edes eläimille sitä anna. 

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:45
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
  Pistä juomaveteen vähän kossua !!!!!

Ja tilkka mehua.  Thumb

Metsäretkellä ollessani en ole koskaan tutkinut onko purovedessä kasvustoa. Ja koirat ja kissat litkii vettä vesirapakoistakin.  ::)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
Ja tilkka mehua.  Thumb

Metsäretkellä ollessani en ole koskaan tutkinut onko purovedessä kasvustoa. Ja koirat ja kissat litkii vettä vesirapakoistakin.  ::)
  Luonnon vedet on,ainakin pohjoisessa,puhtaanpia kuin monet vesijohto vedet !

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.05.2018 kello on 18:30
  Luonnon vedet on,ainakin pohjoisessa,puhtaanpia kuin monet vesijohto vedet !
Kyllä huvitti kerran Muoniossa kun saksalaiset pyöräilijät tulivat myyntikodalle ja pyysivät vettä. Pumppu hurahti käyntiin ja sieltähän sitä tuli, Muonionjoesta jonka vartta sakemannit oli polkeneet montakymmentä kilometriä;)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:16.07.2023 kello on 14:11
  • 1299XX
  Onhan olemassa puhdistus/desiviointi aineita,jos "pöpöjä" pelkää !

Semmosta desinfiointiainetta ei varmaan oo keksittykään että se poistais sen vihreän (luultavasti levän?) kasvuston sieltä putkista. Tai jos on, niin voisko sellasen myrkyn jälkeen vielä putkea käyttää juomavesikäyttöön?? Epäilen. Uusi letku maksoi jonkun 15€ (noin 10 metriä) ja saman hinnan se desinfioitiainekin olis maksanut.. En nyt mielestäni mikään pöpökammoinen ole, mutta raja se on kyllä minun juomaveden laadulla  :P


*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:19.11.2016 kello on 12:51
Semmosta desinfiointiainetta ei varmaan oo keksittykään että se poistais sen vihreän (luultavasti levän?) kasvuston sieltä putkista. Tai jos on, niin voisko sellasen myrkyn jälkeen vielä putkea käyttää juomavesikäyttöön?? Epäilen. Uusi letku maksoi jonkun 15€ (noin 10 metriä) ja saman hinnan se desinfioitiainekin olis maksanut.. En nyt mielestäni mikään pöpökammoinen ole, mutta raja se on kyllä minun juomaveden laadulla  :P

Et vissiin ole sitten nähnyt yhtään talojen/kaupunkien käyttövesiputkea kuvattuna sisältäpäin??  ::)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.01.2024 kello on 08:43
  • Seisonta-aika
Näkisittepä minkälaisia vesijohtoverkoston putket joskus näyttää kun ne on katkastu, ei p...a putkesta paljoa eroa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:24
Et vissiin ole sitten nähnyt yhtään talojen/kaupunkien käyttövesiputkea kuvattuna sisältäpäin??  ::)
Et vissiin ole sitten nähnyt yhtään talojen/kaupunkien käyttövesiputkea kuvattuna sisältäpäin??  ::)

Olen nähnyt mutta,
kaupunkien vesijohdoissa kulkee käsitelty ja valvottu vesi. Autoon otan itse vettä suoraan porakaivosta ja käytän siinä hopeatabletteja. En tiedä mitä vettä aikaisempi omistaja on käyttänyt ja miten säilyttänyt ne järjestelmässä.

Itse en luonnonvesiä tankkaisi ja pitäisi tankeissa, mutta kaupunkiveden saataan tähän aikaan vuodesta säilyttää viikon verran.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:16.07.2023 kello on 14:11
  • 1299XX
Et vissiin ole sitten nähnyt yhtään talojen/kaupunkien käyttövesiputkea kuvattuna sisältäpäin??  ::)

En, enkä haluakkaan.. Kotona hanasta tulevan veden joukossa ei kellu vihreitä kikkareita ja se riittää mulle. Vaunusta kun ei voinut sanoa samaa  ::)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:54
  • seniori
Retkivaunussa on helppo pitää juomavesisäiliöt puhtaana, koska ne ovat tilavuudeltaan vain 15 litraa. Veden vaihtuvuus on siis suuri ja huuhtelen säiliöt aina ennen täyttöä. Harmaavesisäiliönä toimii (tarvittaessa) kannellinen sanko. Turhia päniköitä en mukana kuljettele ja siirtele.

Kun otan vettä huoltoasemalta pesaisen vesiletkun suun ennen täyttöä. 

Samaa vettä käytetään myös juomavetenä. Useimmiten samaa vettä on myös pullossa jääkaapissa.

Mauttomin (paras) juomavesi on omasta porakaivosta.

Liika hygieenisuus heikentää tunnetusti vastustuskykyä  8)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
Onko sen parenpaa vettä,kuin Lapin tunturipurojen raikas vesi,niistä minä täytän säiliön,samoin Norjassa !

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:27.03.2016 kello on 21:04
Kaupan 5 litran kannuilla on menty tähän asti. Ei vaunun järjestelmäkään ole silminnähden huonoa puskenut mutta eipähän tarvi miettiä ku ostaa kaupasta.