Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
SpriteMusketeer ostettu neuvoja aloittelijalle
savo2000:
Elikkä tuli ostettua pieni projekti SpriteMusketeer vaunu vm88 onko vaunu foorumilaisille tuttu?
muutama aloittelijan kysymys
- miten toimii vesijärjestelmä? tuleeko vesisäiliö samaan säilöön kuin kaasupullo? ainakin letkut tulee sinne?(mukana ei ollut säiliötä)
- miten voi korjata sisäseinän pinna? vaneri/kovalevy ja päälle maali tai tapetti?
- onko vinekkäjä pöytien/keittiö tasojen vaihtoon/kunnostamiseen? ajattelin jos tekisin pöydät liimapuulevysta ja lakka päälle?
Kiitoksia vastauksista etukäteen!
Yrjö:
Tuon ikäisissä saattaa olla tärkeintä tiiviyden tarkastus, eli kosteusmittaus mahdollisimman tarkasti. Nurkat vaikeita mitata, niistä se vesi sisään tunkee. Meilläkin katon poikittaissaumat tässä keväällä käsittelyn alla. Listojen irroitus puhdistus ja uusien massojen vaihto on sellaista käsityötä, ei kovin kallista jos itse askartelee.
Ootko lukenut?
http://karavaanari.org/index.php/board,58.0.html
Umpipuusta tulee tukevia kalusteita, tosin painavia ja nuo kun tuppaa olemaan "hiukan" painavia luonnostaan-- ainakin tuo meidän.
Yrjö:
^^ Tuo vesisäiliön paikka edessä on siitä huono että aisapaino vaihtelee vesimäärän mukaan, sikäli keskellä oleva säiliö on parempi.
Meillä kun aisapaino tuppasi menemään kolminumeroiselle luvulle, tein vesisäiliön perään, jonka pidän aika täynnä, mahdolisuuksien mukaan, perällä on vielä 2 akkua. Siten saan aisapainon mielestäni sopivaksi n. 65-80 kg.
Mä oon käyttänyt seinissä maalattua sekä lakattua vaneeria, kyllä kovalevy olisi kevyempää.
savo2000:
Kiitoksia vastaukesta, nyt on vaunu purettu ja kunnostettu! laitan kuvia kun ehdin Thumb
migel:
Ripeää tahtia! Hienoa hommaa ja kiva vaunu! Thumb t migel
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta