rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Hobby 1983 tunkkainen haju,kankaiden ja katon pesu,etulaatikon korjaus  (Luettu 16505 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:18
^
Onko tuo otsonointi vaaratonta.....?
Jotenkin mulla muistin syövereissä on sellainen tuntuma, että sillä olisi kangasta haurastava ominaisuus.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.08.2018 kello on 18:18
Ja otsonoinnin ajaksi sitte KAIKKI ruokatarpeet pois vaunusta !! ????

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:19.04.2024 kello on 10:22
Ja otsonoinnin ajaksi sitte KAIKKI ruokatarpeet pois vaunusta !! ????

Voisitko kertoa myös syyn, miksi ruokatarpeet pois?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
^
Onko tuo otsonointi vaaratonta.....?
Jotenkin mulla muistin syövereissä on sellainen tuntuma, että sillä olisi kangasta haurastava ominaisuus.
Ei ainakaan meillä mitenkään vaikuttanut kankaisiin eikä muihinkaan kalusteisiin.Luonon kumisia tavaroita eikä huonekasveja
saanut olla tilassa. Tilassa ei otsonoinnin aikana saa oleskella! Kun otsonointi oli tehty, tuuletus mahd.isolle ja kaikki sohvat ym.
kankaat imuroitiin. Sohvatyynyt tuli nostaa limittäin(jotta ilma kulkee joka paikkaan). Lähti savunhaju totaalisesti takkahuoneesta  Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.08.2018 kello on 18:18
Voisitko kertoa myös syyn, miksi ruokatarpeet pois?

Kaikki mikä ei ole avaamattomissa peltipurkeissa menettää makunsa kokonaan jos samassa tilassa otsonoinnin aikana !
Tuskin vaarallisiksi muuttuvat mutta mauttomiksi menee jopa mausteet (kokemusta on)  Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 12:01
Pesuhan on ihan ok. Mutta edelleen, jos haluat vaunun raikkaaksi, tee otsonointi (tai ionisointi. En mene tässä tuohon sen syvällisemmin).

Joopa joo, pääasiassa ne pestiin kun vaunu tuotiin. Ei se  tunkkainen ollu mut on se kiva kun on tekstiilit, päälliset ja verhot puhtaat kun asuu ite.
Terv. toivo
p.s ed. viestissäni on painovirhe: pittää olla se Sprite Major -84

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 9.01.2016 kello on 01:17
  • Test
Kolme kertaa olen otsonoinnin tehnyt: 2 x purjevene ja kerran asuntovaunu.

Ruokatarvikkeita ei ole ollut sisällä.

Sistusmateriaaleiss a, kankaissa en ole huomannut minkäänlaista muutosta.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:18

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 9.01.2016 kello on 01:17
  • Test
http://www.vtt.fi/inf/pdf/workingpapers/2005/W42.pdf

Tuossa puolueetonta tietoa hajunpoistosta. Nro 6 ionisaattori ja 8 otsonaattori.

Miten vuokrattavat, pienet laitteet toimivat? Ovatko Otsonaattoreita vai Ionisaattoreita?
- tähän liittyy aikaisempi kommenttini.

Tästä aiheesta olen keskustellut ammatikseen hajunpoistoa tekevän yrityksen työntekijän kanssa. Heiltä vuokrasin laitteen. Vaikka oli iso, oli muka otsonaattori, sanoi että kyseessä on käytännössä ionisaattori. Ei antanut minulle vuokralle otsonaattoria, sanoi sen olevan liian vaarallinen ja tehokas pieneen tilaan.

Molemmat toimii. Mikään ei ole täydellistä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:18
http://www.vtt.fi/inf/pdf/workingpapers/2005/W42.pdf
 Ei antanut minulle vuokralle otsonaattoria, sanoi sen olevan liian vaarallinen ja tehokas pieneen tilaan.
Taas jäi mietityttämään, että mikäs se ammattilaisen olettama riski oli....
Jotain siinä on, jos ollaan varuillaan.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
Tuollainen minulla on !



*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Taas jäi mietityttämään, että mikäs se ammattilaisen olettama riski oli....
Jotain siinä on, jos ollaan varuillaan.
Meillä poika teki biologian tunnille vuosia sitten tuhkaa takassa, luukku kiinni.
Tulipalo oli todella lähellä ja kellari täynnä savua. Otsonointilaite(iso sellainen)
hurisi pesun jälkeen muutaman päivän. Kellari oli eristettynä siten että oviaukko
oli teipattu umpeen, tuuletusräppänät auki.
Hajut lähti ja materiaaleihin ei jäänyt mitään heikkoutta. Edelleen hyvässä kunnossa
on esim.sohva joka oli käsittelyn aikana tilassa. Minulle oikeastaan tässä keskustelussa
ei ole muulla väliä kuin että homma toimi  Thumb Kuten edellä mainitsin,
kasvit ja luonnonkumi tuotteet pois tiloista.Sekä elintarvikkeet. Jääkaappiin sai jäädä oluet  ;)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:21.04.2024 kello on 09:42
Vanha letka mutta jatketaan. Tuli hommattua otsonaattori ja tehokas sellainen  :o
Autotalli tuli otsonoitua jo ja kyllä kelpaa remontoida nyt puhtaan tuoksussa. Vaunun ajattelin seuraavaksi pöhöttää, onko tuossa nyt sen kummempaa kuin vaunu lämpimäksi ja naattori puhisemaan? Varsinaista haju ongelmaa ei ole mutta tehdä tuon nyt voisi kun kerran laite hankittuna.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:50
Vanha letka mutta jatketaan. Tuli hommattua otsonaattori ja tehokas sellainen  :o
Autotalli tuli otsonoitua jo ja kyllä kelpaa remontoida nyt puhtaan tuoksussa. Vaunun ajattelin seuraavaksi pöhöttää, onko tuossa nyt sen kummempaa kuin vaunu lämpimäksi ja naattori puhisemaan? Varsinaista haju ongelmaa ei ole mutta tehdä tuon nyt voisi kun kerran laite hankittuna.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, miten noiden kanssa pelataan kun sen laittaa vaikka vaunuun tai autotalliin pöhisemään vuorokaudeksi, onko sinne sisälle vaarallista mennä sammuttamaan sitä laitetta? Minkätasoisia pitoisuuksia noilla laitteilla saa aikaan?