rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Miten pidät tavarat kulkineessa järjestyksessä?  (Luettu 22499 kertaa)

  • Vieras
  • Vs: Miten pidät tavarat kulkineessa järjestyksessä?
    « Vastaus #15 : 18.03.2015 kello on 06:53 »
    Lähtiessä emäntä laittaa omat hyntteet kassiin, ja minä toiseen, kassit "takatalliin" sängyn alle.

    Onkohan tämä savolainen tapa kun meillä toimitaan just samoin, ylimmäiseen rappuun joka jää sinne sängyn alle, sinne mahtuu kaksi isohkoa putkikassia, siellä on mun vaatekassi ja vaimon vaatekassi, poikien vaatekassit mahtuvat sitten täyskorkean vaatekaapin pohjalle. Muut tavarat ovat sitten hyllyillä omilla paikoillaan.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:51
    • Kulkija
    Vs: Miten pidät tavarat kulkineessa järjestyksessä?
    « Vastaus #16 : 18.03.2015 kello on 07:11 »
    Meillä ainakin on kaappitilaa vaatteille riittävästi; sinne ne siirtyy kätevästi Ikean kasseilla. Mulle on istuinryhmän yläpuoliset pikkukaapit, muille vaatekaappi, edellisen omistajan riippuvaatekaapista hyllylliseksi muuttama. Pitkän reissun varavuodevaatteet on takatallissa.

    Ei viitti elää matkakodissa niinkuin jollakin henkilöauto-toistenmakkaamat -reissulla. :o

    Tuo perusvarustuskuri on oma juttunsa. Auton varastoja kun käytetään sujuvasti täydennykseen, jos kotoa loppuu tai ei löydy. Ja sitten unohtuu täydentää.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:38
    • Autossa on pyörät
    Vs: Miten pidät tavarat kulkineessa järjestyksessä?
    « Vastaus #17 : 18.03.2015 kello on 07:56 »
    Laitellaan kaikki omiin kaappeihinsa.
    Pyyhkeet yhteen, molemmille omat alusvaatteet jne omiin kaappeihinsa , samoin muut jaoteltuina.
    Tuota kaappitilaa on liikaakin kahdelle ihmiselle vaikka pitempäänkin on poissa.

  • Vieras
  • Vs: Miten pidät tavarat kulkineessa järjestyksessä?
    « Vastaus #18 : 18.03.2015 kello on 08:24 »
    Meillä ainakin on kaappitilaa vaatteille riittävästi...Ei viitti elää matkakodissa niinkuin jollakin henkilöauto-toistenmakkaamat -reissulla

    Juu, ei se siitä kaappi- tai laatikkotilasta ole lainkaan kiinni vaan tyylistä. Tuo loppulause kertoo juurikin sen miksi noin tehdään.  ^-^


    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:13.07.2020 kello on 20:31
      • www.lintukuvia.net
    Vs: Miten pidät tavarat kulkineessa järjestyksessä?
    « Vastaus #19 : 18.03.2015 kello on 08:31 »
    Tällaiset pussukat on näpsiä keittiön kaapeissa: esim pieni vedenkeitin mahtuu tähän eikä kolise. Pikakahvivehkeet yhteen, isommat maustejutut, öljyt jne toiseen. Helppo ottaa tiettyyn toimintoon liittyvät kamat kerralla esiin.
    On meillä pieniä korejakin, mutta tällaisia sitten niiden väleihin.
    Noi kukot on karmaisevia, mutta kun näitä on saanut halvalla Prismasta jonkun pääsiäisen jälkeen. Ehkä sinne kaappien kätköihin kelpaa, mutta olishan joku Vallilan kuosi tyylikkäämpi!  :laugh:



    Ikean kassit meilläkin käytössä. Lyhyellä viikonloppureissull a vaatteet saattaa olla niissä purkamattakin.

    Byssen kanssa ollaan reissattu niin vähän, että siellä vielä tavarat hakee paikkaansa. Taitavat siis lojua hujan hajan alkovissa?  :-X

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:42
    Vs: Miten pidät tavarat kulkineessa järjestyksessä?
    « Vastaus #20 : 18.03.2015 kello on 08:35 »
    Juu, ei se siitä kaappi- tai laatikkotilasta ole lainkaan kiinni vaan tyylistä. Tuo loppulause kertoo juurikin sen miksi noin tehdään.  ^-^
    Niih - eihän sitä ykköskodissakaan suoraan kasseista eletä  :-X  :laugh: :P

    Tavarat ja rätit viikaten omille paikoilleen..  4 vkoa kun möyrii kassia ympäri, on kaikki nutut varmaan aika ruttusia  :laugh:

    Se on eri juttu nuo muutaman yön toisten_makaamien -reissut - silloin eletään yleensä suoraan cabin-bag'istä, eikä kerätä kaapeista edellisten saivareita   :D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:51
    • Kulkija
    Vs: Miten pidät tavarat kulkineessa järjestyksessä?
    « Vastaus #21 : 18.03.2015 kello on 08:39 »
    Tällaiset pussukat on näpsiä keittiön kaapeissa: esim pieni vedenkeitin mahtuu tähän eikä kolise. Pikakahvivehkeet yhteen, isommat maustejutut, öljyt jne toiseen. Helppo ottaa tiettyyn toimintoon liittyvät kamat kerralla esiin.

    Erittäin käyttökelpoinen vinkki. Varsinkin mausteet tuppaa olemaan liikkuvaa tavaraa. Liian iso ei vaan saa olla, että on helposti sijoitettavissa.

    Liukuestemattoa varmaan kaikilla on ruoka- ja astiakaappien pohjalla?

    Se on eri juttu nuo muutaman yön toisten_makaamien -reissut - silloin eletään yleensä suoraan cabin-bag'istä, eikä kerätä kaapeista edellisten saivareita   :D

    Suoraan repusta kyllä. Karavaanarimatkailu n parhaita puolia onkin juuri tuo, eli lutikoita ei kovin helpolla onnistu mukanaan kotiin tuomaan.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:38
    • Autossa on pyörät
    Vs: Miten pidät tavarat kulkineessa järjestyksessä?
    « Vastaus #22 : 18.03.2015 kello on 08:40 »
    On mattoa pohjalla , mausteet jne omassa kaapissaan. Pakattu täyteen niin eivät liiku ajaessakaan

  • Vieras
  • Vs: Miten pidät tavarat kulkineessa järjestyksessä?
    « Vastaus #23 : 18.03.2015 kello on 08:44 »
    Tavarat ja rätit viikaten omille paikoilleen..  4 vkoa kun möyrii kassia ympäri on kaikki nutut varmaan aika ruttusia  :laugh:

    No täytynee sitten sen verran oikaista, se vaatekaappi on yleensä täynnä vaimon paitoja ja pukuja, sängyn alapuolella oleva puolikorkea vaatekaappi olisi mun käytössä mutta nyt täytyy sanoa suoraan että mulla kesäreissuissa olevat vaatteet ovat käytännössä näitä "teknisiä" urheilupaitoja ja housuja...yleensä aina kesäisin sortsit tai puolikkaat jotka eivät ruttaannu lainkaan joten ne voivat olla vallan mainiosti siellä kassissa.

    Jos reissussa nyt niin sattuu olemaan että mennään vaimon kanssa vähän siistimmin ulos niin silloin se vaatekerta on siellä vaatekaapin naulakossa roikkumassa mutta sitä nyt en edes muistanutkaan kun oikeesti voin rehellisesti sanoa kuuluvani mieluummin siihen junttikansaan joka pukeutuu .... Niin miten me pukeudutaankaan...   ;D

    Lainaus käyttäjältä: *****
    Niih - eihän sitä ykköskodissakaan suoraan kasseista eletä  :-X 

    Juu ei eletä mutta kuten moneen kertaan lie tullut sanotuksi, me ei ollakkaan kuin normikaravaanari.  ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:51
    • Kulkija
    Vs: Miten pidät tavarat kulkineessa järjestyksessä?
    « Vastaus #24 : 18.03.2015 kello on 09:39 »
    Jos reissussa nyt niin sattuu olemaan että mennään vaimon kanssa vähän siistimmin ulos niin silloin se vaatekerta on siellä vaatekaapin naulakossa roikkumassa mutta sitä nyt en edes muistanutkaan kun oikeesti voin rehellisesti sanoa kuuluvani mieluummin siihen junttikansaan joka pukeutuu .... Niin miten me pukeudutaankaan...   ;D

    Juu ei eletä mutta kuten moneen kertaan lie tullut sanotuksi, me ei ollakkaan kuin normikaravaanari.  ;D

    Pitkästä aikaa tuttu kortti lyöty pöytään, mutta se ei nyt vaikuta. Melko harvat meistä mahtavat pukeutua paremmin karavaanarireissuil la, ellei sitten matkan aihe ole joku muu. Kuten perhejuhla tai vastaava. Ainakaan mulla ei ole koskaan mitään "parempaa" mukana, kun on normireissusta kyse. Ulkoiluvaatteita kyllä sen verran, että olosuhteet ei estä mun toimintaa.

    Mainitusta syystä riippuvaatekaappi on tarpeeton. Vaunussa se piti hyllyttää itse ja toikin hurjasti säilytystilaa.

    Yritetään muistaa tuo viimeinen kommentti, jos ei muuta niin sillähän voi selittää kaikki mahdolliset... asiat. :o

  • Vieras
  • Vs: Miten pidät tavarat kulkineessa järjestyksessä?
    « Vastaus #25 : 18.03.2015 kello on 09:52 »
    Yritetään muistaa tuo viimeinen kommentti, jos ei muuta niin sillähän voi selittää kaikki mahdolliset... asiat. :o

    Höpöttäjällä on hyvä kommentti jonka soisi jokaisen muistavan. Kukin tyylillään. tuon kun malttaisi muistaa niin eipä siinä sitten muuta.  ^-^

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 2.12.2020 kello on 22:56
    • Tyhmä
      • Urheilua aktiiveille
    Vs: Miten pidät tavarat kulkineessa järjestyksessä?
    « Vastaus #26 : 18.03.2015 kello on 10:18 »
    Ihan ensiksi: tällaiset topicit on hyödyllisiä. Aina tulee jotain vinkkiä yms jota ei ole tullut ajatelleeksi. Voipi matkailu helpottua joltain osin kun keskustellaan tavoista järjestellä kamat jne.

    Ja sitten: meillekin on muodostunut "omat kaapit" tuonne Adriaan. Lähes kaikki vaatteet laitetaan kaappeihin ennen lähtöä. Ja sellainen perus-alusvaatesatsi saa sinne jäädäkin. Eli kaikkia ei tarvi joka reissulla käyttää, vaan löytyy tarpeeseen hieman erilaistakin vaatetta jos vaikka kelit muuttuu yms. Tankokaapissa ulkovaatteet & päälyvaatteet + jokunen pusakka yms. Pikkukaapeissa parisängyn päällä alusasut, sukat, sekä käsineet ja lakit. Jokaisella on oma "seinä" mistä alusasut löytyy. Vaatteet tuodaan vaunuun isoissa koreissa. Ikean kassiin tungetaan sellainen kama jota ei laiteta kaappeihin. Se menee sängyn alle. Yleensä siellä on mun kisakamoja joita ei välttämättä tarvita ja pääasialliset kisakamat on taas pakattu järjestyksessä tarvikelistan mukaan omaan reppuun joka on yläsängyllä.

    Pienet liukuestematot hyllyillä (täältä saatu vinkki ) ja reikäkorit avohyllyissä, niin sälä pysyy paikoillaan. Pesuaineet ja pyyhkeet on pakattu omaan kaappiin ihan kuin kotonakin ja on siellä koko kesän, mitä nyt pestään tietysti tarvittaessa. Työkalut yms löytyy toisen sohvan alta pienestä muovisesta työkalupakista. Pari isompaa kaasupullokotelossa . Toisen penkin alla on vesisäiliö ja kaikki pullotetut juomat yms. sekä ne kengät jotka ei aktiivisesti ole käytössä.

    Kuivaruokatarpeet on ruokapöydän yläpuolella kaapeissa joten yltää siinä syödessä. Mausteet ja astiat tiskipöydän päällä olevissa kaapeissa sekä tietysti alakaapeissa.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:13.07.2020 kello on 20:31
      • www.lintukuvia.net
    Vs: Miten pidät tavarat kulkineessa järjestyksessä?
    « Vastaus #27 : 18.03.2015 kello on 10:24 »
    Mä muuten löysin Ikeasta viime keväänä sellaiset kevyet pussukkasetit, joissa on toinen puoli verkkoa ja ne saa vetskarilla kiinni. Pasille siniset ja mulle pinkit. Setissä on eri kokoisia. Ne on litteitä ja niihin saa näpsästi esim sukat ja alushousut. Eipä tarvii kaapin hämäristä kätköistä etsiä mustia sloggeja, kun nappaa vaan pussin käsille. Samaten yhteen pussiin pakataan molempien uikkarit; löytyy sitten nekin helposti tarvittaessa.

    Mun kokemuksen mukaan as.auton pieniin tiloihin saa hukattua loistavasti tavaraa. Pientä aurinkorasvaa etsittiin joskus puoli tuntia!

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:51
    • Kulkija
    Vs: Miten pidät tavarat kulkineessa järjestyksessä?
    « Vastaus #28 : 18.03.2015 kello on 10:40 »
    Minua kiinnostavat harrastukseen liittyvät rutiinit, koska niiden osalta pystyy helposti lisäämään viihtymistään. Harvemmin niistä kuitenkaan keskustellaan.

    Höpöttäjällä on hyvä kommentti jonka soisi jokaisen muistavan. Kukin tyylillään.

    Voi olla monta oikeaa ratkaisua samaan asian.

    Jos ratkaisu tai tyyli on kovin epäkäytännöllinen, outo tai perustuu vaikkapa tiedon tai taidon puutteeseen se saattaa herättää ajatuksia.

    Osa poimii muitten neuvoja ja kokemuksia sekä hankkii tietoa viisastuen, toiset pysyvät omassa tavassaan maailman tappiin. Siinä se on liberaalin ja konservatiivin ero. Mieli avoimena eteenpäin.

    Onneksi ensin mainitut ovat voitolla, evoluutio etenee...  :D

  • Vieras
  • Vs: Miten pidät tavarat kulkineessa järjestyksessä?
    « Vastaus #29 : 18.03.2015 kello on 10:47 »
    Minua kiinnostavat harrastukseen liittyvät rutiinit, koska niiden osalta pystyy helposti lisäämään viihtymistään. Harvemmin niistä kuitenkaan keskustellaan.

    Saatikka että niistä näytettäisi ihan oikea kuva miten viihtymisen lisäystä on itse suunnitellut tai toteuttanut, itse olen yrittänyt ottaa tuunaamisista ja hyllyjen muutostöistä kuvia joita soisin myös muiden rohkeasti tekevän. Jokainenhan täällä lie jotenkin autoaan/vaunuaan muuttanut omiin tarpeisiinsa...mutt a miten .. Monesti kun kuva kertoo sen paremmin kuin teksti, Kaijalle pointsit siitä.  Thumb

    Viisaana miehenä varmasti ymmärsit mitä ajoin takaa tuolla Höpöttäjän kommentilla mutta lopputulos on kuitenkin se että se mikä sopii toiselle niin varmasti se sopii myös sille toisellekin mutta jokainen sitten soveltaa omiin makuihin kuten itse haluaa..