rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Tuuri Onnela  (Luettu 173265 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:22.04.2024 kello on 12:37
  • Jaa mitä että?
Vs: Tuuri Onnela
« Vastaus #45 : 12.03.2015 kello on 09:41 »
Noilla sadan kilometrin etäisyyksillä alkaa siten löytyä jo vaikka ja mitä, ensin tulee mieleen SFC Luukkuhaka ja Sälli Camping. Kauhajoen Nummijärvelläkin lienee jokin alue.
Onhan noita.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
Vs: Tuuri Onnela
« Vastaus #46 : 12.03.2015 kello on 10:26 »
Joo ja fidduks sitä kritisoimaan kuitenkin niin monen rakastamaa paikkaa! Vesasta voi olla monta mieltä mut rakastetaan sitä Nykäsen Mattiakin! :D

Täytyypä käydä Tuurissa mutta ilman Sipua en sinne tunge! Näin on! t migel

Tosta mä tykkään  Thumb  :-*

Kerran oli Onnelassa hieman sotkusta
siellä vessan puolella
oli kai siivoja nukkunut pommiin  ;D
mutta muuten ollut aina todella siistiä  Thumb
ja ketkähän siellä loppuen lopuksi
ne paikat sotkee  ???
kävijät tietty
kun luulevat, että esim. paperien paikka on roskakorin vieressä
ja ei viitsitä yhtään konttei pyyhkiä
jos kurasäällä vessaan marssitaan  :o
olenkin miettinyt
että minkäslaisia he ovat kotona  ???
kyl meillä heitetään roskat roskiin
ei viereen
ja kontitkin pyyhitään
kun sisälle tullaan
vaikka ne kengät jääkin eteiseen  :)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:23.04.2024 kello on 21:23
Vs: Tuuri Onnela
« Vastaus #47 : 12.03.2015 kello on 10:33 »
No jos tonne joku järjestäis treffit niin sata varmaa olisi osallistujien moninkertainen osallistujamäärä kuin mitä jossain äijäkaljakännis.tan ap.rkelebileissä ainakin hameväelle!!! :D :D :D    t migel tosin en ole ikinä käynyt ko kohteessa,on hieman liian syrjässä täältäpäin katsottuna,,,,,,,,,,

Tuossa treffissä olis ideaa - sais vaimonkin yhden kerran houkuteltua treffeille ;D
Vaimot "paikallisjunalla" kauppaan ja miesväki vois istua ringissä keskustelemassa syvällisiä harrastuksesta (ottamassa kaljaa) ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:36
  • Kulkija
Vs: Tuuri Onnela
« Vastaus #48 : 12.03.2015 kello on 10:39 »
Mun havaintojen mukaan siisteysero SFC -alueiden ja yleisten alueiden välillä on aivan selkeä. Kieltämättä havainto yleisistä alueista ei perustu hyvin moneen niillä vietettyyn yöhön, mutta silti.

Joko SFC -alueiden käyttäjät ovat siistimpiä karavaanareita, kuri on kovempi, väkeä per saniteettiresurssi on vähemmän tai sitten "omasta" pidetään parempaa huolta. Väitän, että kaikki nuo osatekijät pitävät paikkaansa.

Jos Tuurissa olisi tarpeeksi uutteraa henkilökuntaa siellä olisi siistimpää. Ainakaan minun siellä vieraillessani ketään ei näkynyt muualla kuin kiireisessä ja hapuilevasti toimivassa respassa. Voi sitä eroa moneen SFC -alueen isäntäpariskuntaan!

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
Vs: Tuuri Onnela
« Vastaus #49 : 12.03.2015 kello on 10:40 »
Tuossa treffissä olis ideaa - sais vaimonkin yhden kerran houkuteltua treffeille ;D
Vaimot "paikallisjunalla" kauppaan ja miesväki vois istua ringissä keskustelemassa syvällisiä harrastuksesta (ottamassa kaljaa) ;D

Siinähän sitä olis ukoille tekemistä  Thumb
vaikka kyllä tuo  :-* siippa
on nurkumatta siellä kanssani käpytelyt
mutta en ole itsekään rutissut
missään rautapuolella
vaan ihan hiljoksiin ollut olevinani kiinnostunut  ;D
ja kun itse syynään vatteita
ajan hänet sinne miesten puolelle
katselemaan vaikka sukkia
jos ei parempaa siihen hätään keksi  :)

Ai ko iski kova ikinä Tuuriin taas  :)
Mutta nyt ei vaan sinne suuntaa kerkiä
on niin kaikkea muuta kivaa
kuten Viikkariakin pukkaa
ja ei sekään lautta Tuurista paljoakaan poikkea
ainakaan rahan suhteen
saa sinnekkin ekuja upoamaaan kummasti
kun on kaikkea kivaa kaupan sielläkin  ;D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:28.04.2015 kello on 16:47
Vs: Tuuri Onnela
« Vastaus #50 : 12.03.2015 kello on 11:11 »
Taitaa täällä SFC-alueiden ihmiset "vetää" kotiinpäin, ainakin ne alueet ovat ei jäsenille TÖRKEÄN kalliita leiriytyä, kun Tuurin sähköpaikka maksaa sen 15 euroa saa SFC-alueilla maksaa jopa yli 30 euroa vrk ! Että Repikää siitä !  Thumbd  Thumbd

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
Vs: Tuuri Onnela
« Vastaus #51 : 12.03.2015 kello on 11:22 »
Taitaa täällä SFC-alueiden ihmiset "vetää" kotiinpäin, ainakin ne alueet ovat ei jäsenille TÖRKEÄN kalliita leiriytyä, kun Tuurin sähköpaikka maksaa sen 15 euroa saa SFC-alueilla maksaa jopa yli 30 euroa vrk ! Että Repikää siitä !  Thumbd  Thumbd

En ole SFC-alueisiin törmännyt 30 e vrk hintaan
vaan ovat noin 15 e ainakin jäseniltä
mutta jossain PowerParkissa kylläkin
ja silloin kääntyi auton nokka
kohti Tuuria  :)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:21
Vs: Tuuri Onnela
« Vastaus #52 : 12.03.2015 kello on 11:32 »
Taitaa täällä SFC-alueiden ihmiset "vetää" kotiinpäin, ainakin ne alueet ovat ei jäsenille TÖRKEÄN kalliita leiriytyä, kun Tuurin sähköpaikka maksaa sen 15 euroa saa SFC-alueilla maksaa jopa yli 30 euroa vrk ! Että Repikää siitä !  Thumbd  Thumbd
Tietty vetävät kotiinpäin ja hinnoittelevat miten parhaaksi katsovat. Jokainen voi valita jos kuuluu järjestöön tai ei, itse en kuulu ja en nääe hinoittelussa ongelmaa.


*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:22.04.2024 kello on 12:37
  • Jaa mitä että?
Vs: Tuuri Onnela
« Vastaus #53 : 12.03.2015 kello on 11:32 »
tlaaks27 nimenomaan tarkoitti ei jäsenien hintaa. Tässä SFC melkein "pakottaa" liittymään. Olen jäsen itse ja saan joka vosi rahat takaisin, eli homma ok, mutta Tuurin 15€ on mielestäni oikea hinta. Toista on tosiaan kaikkien huvikeskusten lähialueet, Härmässä, Kouvolassa, Vaasassa, Mikkelissä...

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Tuuri Onnela
« Vastaus #54 : 12.03.2015 kello on 11:40 »
Lapsiperheellisenä jos miettii juuri noita relluttelijan mainitsemia paikkoja esim vaikka se Mikkeli, niin hinta 5 henk visulahti.

Esim 2 yötä, huvipuistoineen.

Visulahti 48 yö x 2 = 96 € leirintäalue 2 yötä ja 3 kpl visalahti 2 vrk ranneketta 34 € x 3 = 102 €, etkä vielä pääse itse alueelle, joten pakko ostaa ainakin yksi aikuisten ranneke lisäksi 34 € = 136 €

Eli visulahti 2 yötä 96 + 136 = 232 €

Tuuri Onnela sama paketti 30 €, eli on noissa hinnoissa vähän eroja.

Ja meidän porukan on käytävä vähintään joka toinen päivä ruokakaupassa, joten ei siitä nyt haittaa ole vaikka se ruokakauppa siinä leirintäalueen vieressä onkin.

Eikä se Visulahden leirintäalue ainakaan parempi ole kuin Tuurin alue.
« Viimeksi muokattu: 12.03.2015 kello on 11:53 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:21
Vs: Tuuri Onnela
« Vastaus #55 : 12.03.2015 kello on 11:56 »
tlaaks27 nimenomaan tarkoitti ei jäsenien hintaa. Tässä SFC melkein "pakottaa" liittymään. Olen jäsen itse ja saan joka vosi rahat takaisin, eli homma ok, mutta Tuurin 15€ on mielestäni oikea hinta. Toista on tosiaan kaikkien huvikeskusten lähialueet, Härmässä, Kouvolassa, Vaasassa, Mikkelissä...

Niin tarkoitti.
En silti ymmärrä mikä siinä on väärin jos ei jäseneltä veloitetaan reilusti enemmän kun jäseneltä. Kyseessä on valinta ja mikäli kaiken kääntää rahaksi liittyminen kannattaa jos käyttää jäsenalueita.  Toisaalta maksamalla sen korkeamman hinnan alueella jota haluaa kannustaa raha menee sen yhdistyksen käyttöön eikä järjestön hyväksi

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Tuuri Onnela
« Vastaus #56 : 12.03.2015 kello on 12:04 »
Niin tarkoitti.
En silti ymmärrä mikä siinä on väärin jos ei jäseneltä veloitetaan reilusti enemmän kun jäseneltä. Kyseessä on valinta ja mikäli kaiken kääntää rahaksi liittyminen kannattaa jos käyttää jäsenalueita.  Toisaalta maksamalla sen korkeamman hinnan alueella jota haluaa kannustaa raha menee sen yhdistyksen käyttöön eikä järjestön hyväksi

Siksi SFC alueet maksaa ei jäsenille enemmän, kun SFC keskusjärjestö maksaa/palauttaa jäsenmaksuja suoraan SFC yhdistyksille. Siksi hinta on eri jäsenille ja ei jäsenille.

Eli jäsenet maksavat oman alueen SFC kuluja jo jäsenmaksussa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.04.2023 kello on 21:42
Vs: Tuuri Onnela
« Vastaus #57 : 12.03.2015 kello on 12:22 »
Pidän Tuurin Onnelasta alueena, mutta kesäsesongilla se on aivan liian ruuhkainen. Niinpä siellä on kyllä tullut käytyä useastikin, mutta lähinnä sesongin ulkopuolella eli talvi-aikaan.

Tuolta ruuhka-ajalta minulla on alueelta ikäviä kokemuksia, mutta ne johtuivat alueella vierailevien karavaanarien käytöksestä, eivät alueesta itsestään.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:23.04.2024 kello on 21:23
Vs: Tuuri Onnela
« Vastaus #58 : 12.03.2015 kello on 12:48 »
Joo, Viimeviikolla Onnelassa oli siistiä - oli paikalla meidän vaunu ja olisko ollu 5-6 asuntoautoa.

Kerran haiskahti pahasti - kun olin tiskaamassa, taisi yksi "kylähullu" tyhjentää mustat vedet harmaavesikaivoon - oli ainakin vessapaperia kaivonkannella reilusti. Tuokaan ei ole kyllä alueen ongelma.

Sitä en oikeen ymmärtänyt, miksi trukkikuski kävi kerran tunnissa kiertämässä alueen kärryjen keräyshärvelin kera, vaikka alueella oli vain kourallinen asukkaita ja yksiäkään kärryjä ei sinne kukaan lykännyt vuorokauden aikana.

Kaupassa tuli yksi ero entiseen,
Myyjät oli jotenkin takakireitä tälläkertaa - palvelualttius jäänyt jonnekkin...
Siivooja oli aurinkoinen Thumb  (TV:stä tuttu  ;D  )


*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.01.2024 kello on 08:43
  • Seisonta-aika
Vs: Tuuri Onnela
« Vastaus #59 : 12.03.2015 kello on 13:25 »
Se on ongelma Heinäkuussa Onnelassa, vaikka ne vessat siivotaan 2 tunnin välein niin käyttäjiä on niin pirusti, kun vessoissa käy myös ne parkkipaikalla olevat yöpyjät ym.

Onhan siihen puoleen väliin rakennettu uudet sos.tilat pari vuotta sitten.  Mielestäni ne on olleet aivan siistejä.

Onkohan tässä erona se että "merkittömät/merkilliset vaunut" eivät kehtaa olla täysin sikoja SFC alueilla, mutta tuurissa on nähty jos jonkin laista eritoten kemssan tyhjentäjää. Lavuaareihin, roskiksiin tms. eikä varmasti ole käytetty sinistä nestettä...

Luulen että ryhmäkuri puree SFC alueilla paremmin näihin sotkijoihin.

Kiva paikka silti, käynyt useasti ja käyn jatkossakin.